Rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
equilover18
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-20

Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 07:25

Hoi dames.

Sinds korte tijd ben ik een nieuwe studie gestart! Namelijk bedrijfsleider paardensport & houderij. Nu mogen wij ook rijden en andere dingen met de paarden tijdens school( wat een straf *\o/* )

Echter moeten we direct de rijlaarzen aandoen en dan opzadelen hoeven krabben etc. Dit trekken mijn laarzen niet, want elke keer knappen de veters ;( Ik heb elastische veters. Met het hoeven krabben (bukken, meer druk) gaat het mis.

Nu dacht ik, kan ik geen normale veters erin stoppen ipv elastisch? Maar wel op de zelfde manier als elastisch?

Foto bijgevoegd van de laars die ik heb! Alvast bedankt

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:28

Heb je ze dan gewoon niet veel te strak zitten? Ik he echt nog nooit gehad dat mijn elastische veters knappen en heb al jaren dezelfde.

equilover18
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 07:31

Vanillia schreef:
Heb je ze dan gewoon niet veel te strak zitten? Ik he echt nog nooit gehad dat mijn elastische veters knappen en heb al jaren dezelfde.


Volgens mij gewoon goed zoals ze nieuw ook zaten! Doe jij wel hoevenkrabben etc ermee? Misschien ligt het ook aan t type laars

Utixo

Berichten: 6579
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 07:50

Juist elastische veters moeten flexibel kunnen zijn. Hoe oud zijn de veters? Kan het niet gewoon zijn dat ze poreus waren?

equilover18
Berichten: 5
Geregistreerd: 18-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 09:22

Utixo schreef:
Juist elastische veters moeten flexibel kunnen zijn. Hoe oud zijn de veters? Kan het niet gewoon zijn dat ze poreus waren?


Geen idee, maar ik heb met opzadelen altijd jodhpurs aan en doe laarzen pas aan totdat ik ga rijden, tis altijd zo geweest dat ze knapten als ik ermee opzadelde