Ervaringen Busse Laval laarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-20 23:51

Ik ben al een tijdje opzoek naar nieuwe laarzen en nu kwam ik deze tegen: https://www.drunensruiterhuis.nl/paardr ... al-nn.html

Ik kan alleen niet veel er over vinden, wel wat mensen die ze hebben maar niet echt duidelijke ervaringen. Dus voor de mensen die ze hebben: hoe bevallen ze? :) Hoe is de kwaliteit? Ik heb nu Petrie Coventry’s, is het vergelijkbaar of toch wat minder (gezien prijsverschil?)


k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-20 20:48

Ik gooi deze even omhoog!

Iemand ervaringen / foto’s?

JorisV
Berichten: 26
Geregistreerd: 05-12-20

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:38

Ik heb ook geen ervaring met paardrijlaarzen van merk busse laval. Ik zelf gebruik de Harry Horse Thermolaars Toronto. Ben je bekend ermee?

Klasse 4 alarm, beste auto beveiliging: Klik voor informatie

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:48

Ik heb de busse laval laarzen in het bruin :) Ze bevallen mij prima. Kwaliteit is naar de prijs, erg netjes. Het het zal iets minder zijn dan de absolute top (maar daar is de prijs dan ook naar). Zelf heb ik geen Petrie’s dus daar kan ik het niet mee vergelijken.
Heb met die van mij ruim een jaar gereden zonder iets van schade/gebruikssporen te zien (behalve wat vegen aan de binnenzijde uiteraard, maar geen krassen of wat ook). Pas bij de laatste buitenrit is daar verandering in gekomen toen ik niet op mijn eigen paard reed en het betreffende paard een weg door de bomen/struiken verkoos boven het water := Daar heeft een laars helaas twee krassen aan overgehouden.
Verder ben ik super tevreden!

https://www.instagram.com/brunosbelevenissen/

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:54

c
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

-

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:30

Hebben jullie ook foto’s? Klinkt wel goed!!

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:19

Ik heb ze ook in het bruin! Vond ze in het begin heel mooi, maar vallen toch wel erg tegen. Ze zijn bij de voet mooi smal, maar bij de wreef en enkel heel wijd, waardoor ze echt al na een week lelijk gingen inzakken. Ook vind ik het leer niet mooi. Ik maak ze na elk ritje schoon en behandel ze een keer per week met crème voor laarzen (van deniro of van Petrie). Maar ze zijn heel bobbelig en ook al verkleurd. Ik zal morgen even kijken of ik een foto kan maken! Ik zou ze niet nog eens kopen. De prijs is natuurlijk erg laag, maar daar is de kwaliteit dus ook naar. Ben wel normaal Petrie gewend, dus misschien had ik wat te hoge verwachtingen.

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 15:25

Hier een foto:
Afbeelding

Je ziet dat ze enorm ingezakt zijn. En raar verkleurd. Heb ermee in de regen gereden en dat blijf je dan zien. Ik onderhoud ze heel goed maar helaas worden ze dus best lelijk.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:08

R.
Laatst bijgewerkt door janna op 25-04-22 06:53, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Bottles
Berichten: 490
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:13

Nee dat is precies het punt. Ik gaf in mijn vorige bericht al aan dat ze juist bij de enkel en wreef in verhouding heel wijd zijn, waardoor ze dus zo zakken.. ze kunnen daar niet strakker :\

Lughnassadh

Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 21:15

Ik heb ze ook en sluit me aan bij wat xJolijn schrijft. Ik heb tot op heden, na ruim 1,5 jaar, geen slijtage of krassen en ik herken de ervaring van bottles ook niet. En ervaar ze niet als te wijd en dat terwijl ik wel smalle voeten en enkels heb.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:09

Even een schopje, ik hoop dat dit mag :o

Al meer ervaringen met deze laarzen? Ik heb ze besteld en kreeg gister de leveringstermijn door; 30 juni. Dat is nog 2 maanden wachten en ik ben wel benieuwd of ze dat waard zijn. 8-) Vallen ze qua hoogte bijvoorbeeld echt korter dan de aangegeven hoogte? Ben benieuwd!

Kaula

Berichten: 2491
Geregistreerd: 22-09-09
Woonplaats: Aan het einde van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:20

Ik heb de blauwe en die van mij houden zich tot nu eigenlijk wel goed. Heb ze nu een jaar en ritsen en het leer zien er eigenlijk nog steeds goed uit. Wel zijn ze iets donkerder geworden, toen ik ze net had waren ze iets feller blauw.

Qua pasvorm en kwaliteit zijn ze niet te vergelijken met mijn petries, maar die vallen ook in een andere prijscategorie.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:21

Ik heb mijn laarzen nu enkele maanden in gebruik en vind het fijne, soepele laarzen. Of ze lager uit vallen, ik denk dat ze gewoon op maar zijn, maar heb korte benen, dus lastig oordelen.
Ze lopen ook prima :)
Ik ben er echt heel blij mee. Het enigste, maar dat is m'n eigen schuld geweest, ik had best een maatje smaller kunnen nemen.

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 08:52

zijn er ook mensen met een hoge wreef die deze laarzen hebben?
ik heb ze op het oog maar ik heb een hele hoge wreef, petrie's kom ik helaas niet in die zijn te smal.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:43

Ik durf dat niet te zeggen, heb zelf geen hoge wreef. De veter loopt wel een eind door tot op de voet.
Kan je ze ergens passen?

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 12:09

Ik heb ze vorige week binnengekregen. Ik vind ze super fijn zitten. :j

Alleen hebben die van mij waarschijnlijk een fout in het leer. Het leer op de wreef van de rechterlaars voelde al veel zachter en toen ze binnenkwamen zaten er al wat 'rimpels' in. Na twee keer rijden ziet het er al zo uit als op de tweede foto. Hopelijk wordt dit opgelost.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:03

lotte002 schreef:
zijn er ook mensen met een hoge wreef die deze laarzen hebben?
ik heb ze op het oog maar ik heb een hele hoge wreef, petrie's kom ik helaas niet in die zijn te smal.


Ze passen moest wel even doorzetten en ik heb voetmaat groter genomen omdat ik normaal 1/2 maat draag.

Veter bij de voet voorop valt vaak smaller dan een laars zonder veter. Deze valt duidelijk smaller dan m'n petrie Athene laarzen.

Pap 14-01-44/17-11-11

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 19:16

Ik heb net een paar er bij aangeschaft. De laarzen die ik nu een jaar heb zitten als pantoffeltjes. Zelf heb ik altijd schoenen met een wat bredere neus en ik heb juist niet te veel ruimte nodig bij de wreef. Voor mij waren ze echt perfect.

-

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 23:08

Ik heb hetzelfde type laars van imperal riding al een dik jaar met dezelfde prijs ongeveer. Hiervan ben ik tevreden, enkel zijn die wat groot ter hoogte van mijn enkel. Maar ik zag dat de laval er nu ook in cognac was, dus meteen besteld <3 Qua pasvorm zowat perfect!

Helaas zat er al een kleine beschadiging op bij het uitpakken
Afbeelding

En zo zijn ze na 1 kort ritje :( Er hing zelfs verf aan mijn beugelriemen.
Ik hoop dat ik ze kan omruilen naar een andere kleur in de hoop dat deze wat steviger zijn.. iemand een foto van de laarzen (En dan vooral van de binnenzijde) na wat langer gebruik?
Afbeelding

Afbeelding

Phrono

Berichten: 8939
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 08:18

Is dit na 1 keer rijden? -O- :wow:

Wat zonde...

Farjen

Berichten: 7967
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 12:16

Jup, 1 keer hooguit 30min beetje losrijden...

Cynthia67
Berichten: 5
Geregistreerd: 16-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:32

Ik heb ze ook in de cognac kleur. Gaan terug en worden opgestuurd naar Busse, omdat ik zag dat het elastiek halverwege de laars lichter van kleur en waarschijnlijk poreuzer is.
Ook bij mij is na 2x rijden de binnenkant van de laars al behoorlijk zwart, dat het zo erg kon zijn, had ik helemaal niet bij stilgestaan toen ik de laarzen kocht. Het is wel een budget laars, maar dit is wel extreem. Ik zou de laars in deze kleur dan ook echt niet aanbevelen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:13

Zo zonde! Gelukkig zijn ze wel top met de service, die van mij mochten ook terug.

Nu heb ik de blauwe, die zijn top! Voelen ook veel steviger.

Afbeelding
Afbeelding

JMH

Berichten: 180
Geregistreerd: 18-10-10
Woonplaats: Gaasterland

Re: Ervaringen Busse Laval laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:33

Ik heb een paar blauwe extra hoge Busse laval gekocht vorig jaar maar er maar weinig mee gereden.. Bij mij drukt de rits erg op mijn hiel, zo erg dat ik er dikke blaren van kreeg. De maat is wel goed, ook een maat groter gepast maar dat zat niet fijn.

Het zijn hele leuke laarzen om te zien maar ik hou het toch bij mijn Petries!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amiigo en 47 bezoekers