Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 01:15

Een vraagje namens mijn nichtje van 15 :)
Ze is op zoek naar een mooie rij outfit. Ze heeft voor thuis leuke setjes van hh en EJ om in te rijden en voor op wedstrijd een mooie wedstrijdset. Nu krijgt ze binnenkort een aantal lessen van wat bekendere ruiters via een talentenplan en zit nu dus in de stress over wat ze aan moet haha
Wat doen jullie aan bij dit soort gelegenheden? Als je er netjes en stijlvol uit wilt zien, maar niet op wedstrijd gaat? in haar wedstrijdset gaan vind ze uitsloverig staan, ik snap op zich dat je niet in een witte rijbroek gaat, maar een showshirt vind ik best mooi eigenlijk ook als je niet op wedstrijd gaat.
Ze is een echt dressuurtutje en houdt wel van lak en of steentjes. Ze is voor de winter vooral op zoek naar een mooie rijbroek en een jas. Hoeft niet waterdicht te zijn, ze rijden in een binnenbak. Voor de zomer misschien nog een paar mooie shirtjes en of een legging. Ze heeft echt een super mooi figuur en alles staat haar goed vind ik, jaloers haha.
Ze heeft laarzen met een lakrandje, maar de andere dingen zoekt ze dus nog. Het moet dus wel een beetje klasse hebben, maar moet ook nog enigszins betaalbaar zijn :) een mooie cap zou ook nog leuk zijn.
Ik ben benieuwd naar jullie input en alvast bedankt!


cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 06:57


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 07:15

Ik heb dit bordeauxrode jasje van BR, donkerblauwe coltrui (BR Nell) eronder en een donkerblauwe rijbroek erbij. Het jasje met de coltrui is echt verrassend warm, ik heb er met die vrieskou van van de week gewoon zo in de buitenbak gereden. Ik heb ook de winterjas uit dezelfde collectie gekocht voor als het echt koud wordt. Daarbij het bordeauxrode dekje uit dezelfde collectie voor paard en het ziet er top uit :) Het is allemaal van BR, uit de herfst- wintercollectie van 2019 en deze kleur heet dark Port. Qua prijs is het erg goed te doen, vooral met de 25% kortingsacties die iedereen nu heeft :Y)

Beetje jammer dat het model zo weggedraaid staat, maar ik kon even geen betere foto vinden.

Afbeelding
Met dit dekje:

Afbeelding

Edit: en de cap heb ik deze van horka. Ik ben namelijk ook dol op glitters. Het is niet zo’n dure cap maar ik vind hem heerlijk. :))

Afbeelding

prugelpiet

Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 07:29

Voor zoiets zou ik misschien juist een witte broek aan doen, en dan een nette polo er op. Netjes, maar niet je wedstrijd-outfit.

I am because you were

Anoniem

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:10

Vooral iets zonder lak, glitters en steentjes als je wilt dat het klasse uitstraalt.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:19

Naast voor mooi zou ik ook gaan voor draagcomfort.

Geen donsjasje bijvoorbeeld, maar juist van stof die ademt.

Leuk voor je dochter, wens haar succes.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:24

Voor een clinic ? Super gepoetste laarzen. Pony in de knotten. Wit dekje of dekje in de kleur van de polo. Witte rijbroek met witte handschoenen. Bij elkaar passend Polo en vestje. Als t warm is kan het vestje uit.
Geen bling, geen over the top outfit. Het is les. Geen modeshow.

Anoniem

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 08:59


Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 09:07

Ik zou eens kijken bij Equestrian Stockholm en PS of Sweden. Supermooie spullen. Ook kleding die matcht bij de outfit van je paard.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Anoniem

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:06

Als je keuze hebt in laarzen, laat haar dan vooral in de eerste plaats dragen wat comfortabel zit. Mits het er verzorgd uitziet natuurlijk. Verder wat Rien10 zegt. Hou het basic, normaal en netjes.

Laat haar vooral schitteren in het rijden van een goede les. Je wilt toch dat ze haar talent herinneren en niet wat ze aan had?

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:48

Sammiex2000 schreef:
Dank jullie wel! Superleuk!
Ze heeft deze rijlaars:

https://www.divoza.com/nl/mondoni-keighley-jr-rijlaars
Te veel bling ben ik het op zich wel mee eens, op laarzen vind ik het nog wel oké maar dan in de rest van de kleding niet idd :) of vinden jullie dit ook al te veel?


Tja, dat is heel persoonlijk. Sommigen vinden het mooi en kopen het. Anderen niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:59

safina schreef:
Als je keuze hebt in laarzen, laat haar dan vooral in de eerste plaats dragen wat comfortabel zit. Mits het er verzorgd uitziet natuurlijk. Verder wat Rien10 zegt. Hou het basic, normaal en netjes.

Laat haar vooral schitteren in het rijden van een goede les. Je wilt toch dat ze haar talent herinneren en niet wat ze aan had?


Ja natuurlijk is het rijden het belangrijkste, maar ze zal toch iets aan moeten hebben en dan geeft er mooi uit zien net een beetje extra zelfvertrouwen :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 15:05

Epplejeck heeft een stoere, fijne rijbroek met bling-ritsen en diamantjes. €59,95. Zit heerlijk! Stevige maar rekkende broek :j

Afbeelding

Afbeelding


Qua bovenkleding draag ik eigenlijk nooit echt paardenkleding. Gewoon wat lekker zit en een trui, maar dat is natuurlijk niet chique.

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:12

Def schreef:
Ik zou eens kijken bij Equestrian Stockholm en PS of Sweden. Supermooie spullen. Ook kleding die matcht bij de outfit van je paard.


Schitterend! Dat zou het wel eens kunnen worden, en voor mezelf ook haha

JameyDL

Berichten: 198
Geregistreerd: 07-02-19
Woonplaats: Deurne

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:17

Persoonlijk is dit mijn favo outfit
Cap= kep/kask
Bovenkleding= Eqeustrian Stockholm kleding Shirt, Ps of sweden of een trui (donkerblauw met een wit kraagje
Broek= Creme kleurige broek met siliconen (merk maakt niet heel veel uit)
Laarzen= De niro/Petrie of Pioneer (Zwart)

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 11:29

Sammiex2000 schreef:
Def schreef:
Ik zou eens kijken bij Equestrian Stockholm en PS of Sweden. Supermooie spullen. Ook kleding die matcht bij de outfit van je paard.


Schitterend! Dat zou het wel eens kunnen worden, en voor mezelf ook haha


Wij hebben hier ook een hele collectie :D

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 17:35

Was ik again ;)
Wat zouden jullie met je haar doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:23

rien10 schreef:
Voor een clinic ? Super gepoetste laarzen. Pony in de knotten. Wit dekje of dekje in de kleur van de polo. Witte rijbroek met witte handschoenen. Bij elkaar passend Polo en vestje. Als t warm is kan het vestje uit.
Geen bling, geen over the top outfit. Het is les. Geen modeshow.


En voor in de winter? Een winterjas boven een witte rijbroek?

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:24

Koltrui met bodywarmer.

Wildgirl

Berichten: 11655
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:31

Als ik dit zo lees heb ik echt heimwee naar mijn eigen ponytijd waarin we in een clubtrui reden en met rubberen laarsjes.
No offence naar jou hoor TS, hartstikke gaaf dat je dochter deze lessen mag rijden!

VRoetgering

Berichten: 54
Geregistreerd: 21-11-18

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:41

ik denk dat ik gewoon zou gaan voor een mooie donkerblauwe/zwarte rijbroek, met showshirt erop/ of donkerblauwe/ zwarte polo maar gewoon lekker simpel. paard of pony zou ik gewoon wit dekje en in de knotten. maar das mijn persoonlijke mening, ze moet lekker doen wat zij mooi vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:41

Haha zo rijd ik nog steeds ongeveer, gelukkig is het niet mijn dochter maar mijn nichtje en hoef ik dus niet de rekeningen te betalen maar mag ik wel mee denken en dromen en inspiratie voor mezelf op doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:42

Sammiex2000 schreef:
rien10 schreef:
Voor een clinic ? Super gepoetste laarzen. Pony in de knotten. Wit dekje of dekje in de kleur van de polo. Witte rijbroek met witte handschoenen. Bij elkaar passend Polo en vestje. Als t warm is kan het vestje uit.
Geen bling, geen over the top outfit. Het is les. Geen modeshow.


En voor in de winter? Een winterjas boven een witte rijbroek?


Binnen? Dat is warm!

Wildgirl schreef:
Als ik dit zo lees heb ik echt heimwee naar mijn eigen ponytijd waarin we in een clubtrui reden en met rubberen laarsjes.
No offence naar jou hoor TS, hartstikke gaaf dat je dochter deze lessen mag rijden!


Nou, dat dus.

En weet je....Ik vind een simpele, kwalitatief goede, klassieke outfit nog altijd veel meer klasse uitstralen dan al die blingbling, croco, lak etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:43

VRoetgering schreef:
ik denk dat ik gewoon zou gaan voor een mooie donkerblauwe/zwarte rijbroek, met showshirt erop/ of donkerblauwe/ zwarte polo maar gewoon lekker simpel. paard of pony zou ik gewoon wit dekje en in de knotten. maar das mijn persoonlijke mening, ze moet lekker doen wat zij mooi vindt.


Alleen een showshirt is wel wat koud in de winter

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Wie helpt ons aan de perfecte rij outfit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 22:45

Binnen? Blouse met lange mouwen en body warmer.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DinaxUllie, Glenda en 14 bezoekers