Rijlaarzen voor korte benen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:40

Nu is er heel veel moois te koop, maar het probleem... Ik heb korte beentjes en stevige kuiten, waardoor ik op hoogte 40 en kuitmaat 37 uit kom. Tot nu toe heb ik altijd jodphurs gehad met daarbij chaps die ik in liet korten door de zadelmaker, maar ik wil nu toch graag de overstap maken naar leren laarzen. Budget tot €350

Wie heeft er tips voor goede laarzen?

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:44

Ik ben niet zo lang en heb ook best stevige kuiten, ik heb de rijlaarzen van Quur, en dan het merk Sevilla. Ik heb ze gekocht bij de epplejeck!

Zou uit mijn hoofd de maten niet meer weten, maar ik zou eens naar de epplejeck gaan (of een andere ruitersportzaak), die mee kunnen kijken en eventueel kunnen bestellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:50

Ik ben al bij de EJ geweest, daar helaas niet kunnen slagen ondanks dat ik volgens mij ongeveer alle laarzen heb gepast. :') De Quur's zijn ook te hoog voor mij, helaas is het vaak zo dat een wijdere kuitmaat ook een grotere hoogtemaat met zich mee brengt.

Helaas heb ik weinig (goede) ruitersportzaken in de buurt. Wel eentje die deniro's verkoopt en daar ook maatwerk in heeft, maar deniro gaat wel over mijn budget heen...Wellicht zou ik de Divoza eens kunnen proberen, voor de rest zitten er hier helaas maar weinig ruitersportzaken in de buurt. Of ik moet er eens een dagje uit van maken :D

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 17:55

Heb je Ariat al geprobeerd?

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:19

Ik weet mijn maten niet.
Maar de meest gangbare laarzen zijn te lang voor mij en voor mij te smal.

Maar ik ben dus geslaagd bij de decathlon met een laars met elastiek :)
Ik ben er erg blij mee, hij zit goed en is niet duur. Dus dat hij soms onder de blubber zit vindt ik dan echt niet erg O:)


Ik zal hem even zoeken.

Edit:
Gevonden O:) https://www.decathlon.nl/p/kunstleren-p ... p-X8500525

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:13

Ariat is nog te hoog helaas, volgens de maattabellen die ik vind zit die met de juiste kuitmaat op 45 hoogte...
Decathlon heeft kunstleer, ik wil graag echt leer. Voor de blub heb ik mijn super charmante thermo laarzen :')

Ik hoorde via PB dat Divoza wel aanmeet en veel kan bestellen. Volgende week ben ik redelijk in de buurt van Divoza Enschede, dus dan kan ik daar wel eens een kijkje nemen :)

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:24

Dan ben ik benieuwd of het je lukt om iets te vinden dat goed past. Want dan kan het voor mij misschien ook de moeite waard zijn om eens naar Divoza te rijden.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, smalle maat 37 (mijn hardloopschoenen hebben een breedtemaat 2A), en kuit ergens tussen de 37-39 (afhankelijk van wat ik draag), en een hoogte die pakweg max 40-41 cm moet zijn.
Ik heb ooit een hoogte 43 cm gepast, maar dan kan ik m'n knie niet eens buigen, dus geen optie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:28

Ik zal het laten weten! Zag dat ze t/m zondag 21% korting hebben dus ik ga toch even kijken of ik er eerder langs kan gaan. Scheelt toch weer als ik kan slagen. Ik heb maat 37,5/38 en inderdaad hetzelfde probleem, ik kan echt niet hoger dan 40 want dan kan ik mijn knie niet meer buigen. :')

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:21

Heel fijn, want ik zoek ook al een poosje en wil juist ook leren laarzen.
Ja, het is gewoon lastig als je niet in de standaardmaten valt 8-)

xLiez

Berichten: 1892
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:24


Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:26

Heb je al een naar derby gekeken? Maatwerk is daar niet heel duur en afhankelijk van het model kan dat nog wel eens in je budget vallen

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:04

Lipica maakt ook op maat gemaakte laarzen voor een zeer leuk bedrag! Is mij erg goed bevallen :D

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:10

Busato! Enige laarzen waar ik met dikke kuit, kort been en grote voet in de standaardmaat pas :D Ze hebben zoveel verschillende maten... Staan wel enkel op grote evenementen

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:13

Wacht even zoeken, kwam laatst ariats tegen die echt een heel breed scala aan maten hebben

Edit; deze vond ik. Site zelf heeft niet alle maten maar wel het tabel, misschien dat je je maat dan ergens kan vinden. Als je er dan een hakje bij in doet, dan zouden ze netjes kunnen passen?
https://www.bosgra.nl/ariat-laars-herit ... -zip-zwart

Nienkje_H

Berichten: 428
Geregistreerd: 22-01-14
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:20


Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:26

Ik heb ook korte benen en een redelijke kuit, ben uiteindelijk uitgekomem bij Petrie Coventry's, heel prettige laarzen met een rits en soepel leer :) ik weet dat ze daar ook hoogtemaat 41 hadden, 40 durf ik zo even niet te zeggen.. Ik raad je sowieso aan even te gaan passen, ik had verwacht een kleinere hoogtemaat nodig te hebben en een kleinere voetmaat dan ik heb gekozen. Succes met je zoektocht! :)

Afbeelding
Afbeelding

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:41

Je zou de tricolore van de niro eens kunnen proberen. Die zijn er in hoogtemaat 42 met een grotere kuitmaat. Deze laarzen vallen ook binnen je budget en zijn heel soepel, waardoor het niet zo'n probleem zou zijn als ze ietsjes hoog vallen. Ik heb ook het idee dat ze wat lager uitvallen aan de achterkant. Daarbij zakken ze later altijd nog door het inrijden en worden ze ook wat soepeler, waardoor je van de hoogte minder last zult hebben.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:44

Hetzelfde probleem, en ben prima geslaagd met deniros (tricolore).

Ik ben 1,55 groot, kleding maat 42/44 en voetmaat 39. Dusja, helemaal uit proportie :')

Mijn nieuwe zijn onderweg, voor 230 euries. Welke maten ik precies heb geen idee...

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:20

Je zou laarzen bij Lipica kunnen laten opmeten. Zij maken een laars naar wens helemaal op maat en de prijzen zijn te doen. Www.lipica.nl

Feanyth

Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Brouwershaven

Re: Rijlaarzen voor korte benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:26

Hoi allemaal,

Mocht iemand interesse hebben. Heb een paar Derby's te koop. Model polo
Afbeelding
Afbeelding

Hoef niet de hoofdprijs. Zijn in keurige staat omdat ik ze bijna niet heb gebruikt. Mogen voor een normale prijs exclusief verzendkosten weg. Verzendkosten kosten koper :)

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 08:28

Ik heb maat 36 en korte benen. Mijn kuiten waren te dik voorr de kindermaat en mijn been was te kort voor volwassen maat.

Heb uiteindelijk extra lage van mountain horse (venicia short regular) gevonden bij een plaatselijke ruitersportzaak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 09:19

Oh wat een super goede tips komen hier voorbij, bedankt!! *\o/*

Ik ga zo even bij de ruitersportzaak in de buurt kijken, die hebben ariat en deniro. Ik had de tricolore van deniro nog helemaal niet gezien, ik had alleen deniro's van €500+ gevonden en dat werd me wat te gek voor hoeveel ik rijd. Ik vind hem wel erg mooi!

Ik heb maat 37,5/38 dus kindermaten lukt vaak net niet, ook is daar de kuit bijna altijd te smal van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:12

Nou dat viel reuze mee :)
Het zijn deniro’s geworden, de tricolore. Lekker saai in het zwart :)

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 10:18

Gefeliciteerd! Blij dat je wat hebt gevonden, hoe is de hoogte van de tricolore?
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit, behalve dat ik geen veters en bling wil, inderdaad lekker saai zwart :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:17

Ik heb de extra kort, die zat qua hoogte echt als gegoten (ondanks dat ze niet dicht konden omdat de kuitmaat te klein was). Ik heb ze een centimeter hoger besteld i.v.m. het inzakken.

Ik vond deze echt prachtig, maar ik vind dit alleen mooi bij een bruine laars en niet bij een zwarte en bruin vind ik niet zo mooi bij mijn zadel :')
Afbeelding