Kletstopic voor angstige ruiters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
enderdoggy
Berichten: 186
Geregistreerd: 12-07-16

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-21 13:00

Ik zelf ben niet angstig aangelegd maar met mijn nieuwe paard ervaar ik toch wat spanning de laatste tijd, ik ben er 1x hard afgevallen (zwaar gekneusde rug als gevolg...) waardoor ik ben gaan twijfelen of dit paard de juiste keus is geweest. In de omgang etc is het echt een schat en ik ben helemaal verliefd op hem maar hij kan onder het zadel nog wel eens steigeren bij teugeldruk (gevolg van een tijd lang hele erge haken die hem pijn deden, zijn uiteraard helemaal behandeld). Door dit steigeren vind ik het soms nog wel spannend omdat mijn vader ook op hem wil gaan rijden en ik niet wil dat hij eraf valt. Ik weet dat het allemaal tijd nodig heeft en er zit al verbetering in maar de onzekerheid of ik er wel goed aan heb gedaan valt me wel lastig. Terwijl, als ik bij hem op stal ben er niks aan de hand is en ik helemaal gek op hem ben...


lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 20:17

Het gaat hier wisselend. Momenteel is hij vrij onrustig en schrikkerig. Waarschijnlijk omdat hij weer alleen staat door een voorval met hengstige merries waar hij nogal heftig op reageerde.
Komende zondag gaan we verhuizen naar een andere stalling. Heel spannend maar het is de bedoeling dat hij daar rust vindt in een vaste kudde. Maar dat zal denk ik wel even tijd kosten en denk dat ik voorlopig niet veel zal rijden.. moet zelf eerst het vertrouwen krijgen dat het ok is.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 22:54

@ enderdoggy, kan me voorstellen dat je het dan spannend vindt om je vader er op te laten rijden....is misschien een poosje bitloos een optie? Als het echt van druk in de mond komt haal je zo iig de trigger weg. Haal je zelf wel plezier uit het rijden? Ik zelf rijd graag het liefst in het bos en ben daar ook het meest ontspannen, ik zie altijd op tegen het in de bak rijden: daar ben ik ooit gevallen dus gaat ‘het alarm in m’n hoofd’ altijd al een beetje af zodra ik de bak ‘in moet’. Ik zie nog steeds een tikje op tegen het in de bak rijden, maar dat is eigenlijk altijd over zodra ik er op zit... :') bij mij zit meer in het voortraject...

Spannend Lotje, zo’n verhuizing! Ik snap dat jij en je paard moeten wennen, maar ik hoop dat jullie zo snel mogelijk een routine opbouwen hopelijk ook met rijden, anders wordt het misschien juist zo’n ‘ding’... kun je daar wel op het terrein zelf rijden? Of moet je dan weer een stukje weg?

Hier gaat het eigenlijke goed, vorige week wel weer een vervelend akkefietje met een blaffende, springende en zeer agressieve hond waardoor toch bij mij weer herinneringen aan het op hol slaan boven kwamen, je voelt je zo machteloos en had die hond het liefst een oplawaai gegeven maar ik durfde niet...was bang dat ie m’n paard aan zou vliegen... _-:( Paardlief bleef heel rustig, maar ik merk dat ik weer loslopende honden in de gaten houd...het slijt vast weer...
Verder zou ik vandaag weer eens gaan lessen voor het eerst sinds langgggg maar zegde m’n instructrice af op het laatste moment... -O- was ik zenuwachtig voor Jan Doedel... :+
Wel heerlijk zelf in de bak gereden en voor mij een unicum: nu ook in de bak zonder martingaal....in het bos gebruikte ik m al een tijd niet meer, maar in de bak zonder durfde ik eerst niet... :+ Nu wel....jeeejjj **\O/**

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:12

lotje01 schreef:
Het gaat hier wisselend. Momenteel is hij vrij onrustig en schrikkerig. Waarschijnlijk omdat hij weer alleen staat door een voorval met hengstige merries waar hij nogal heftig op reageerde.
Komende zondag gaan we verhuizen naar een andere stalling. Heel spannend maar het is de bedoeling dat hij daar rust vindt in een vaste kudde. Maar dat zal denk ik wel even tijd kosten en denk dat ik voorlopig niet veel zal rijden.. moet zelf eerst het vertrouwen krijgen dat het ok is.


Van verhuizen kunnen ze echt heel erg opknappen, die van ons is echt zo veranderd en ten goede. Hoefsmid herkende hem haast niet zo rustig was hij.

Majabeestje
Berichten: 3807
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 10:07

Verhuizen kan zeker helpen! Een rustige plek met structuur kan echt helpen.

Ik merk dat ik minder angst heb met mijn 'nieuwe' pony (sinds augustus). Helpt toch mee, een meer koel karakter van het dier. Met hem ook wel de nodige momenten maar ik merk vooral dat ik nu gewoon heen ga zonder van te voren 100 beren en apen te zien :') Ik leg mezelf ook niks op, dat helpt ook. Gisteren bijvoorbeeld, ik ga naar stal zonder verwachting. Al ga ik alleen even poetsen denk ik dan. Maar vervolgens heerlijk gereden. Grappig hoe dat werkt.

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 11:08

Pallatin: ze hebben daar gelukkig een bak op eigen terrein. Dus dat maakt het een stuk makkelijker. Ik ga daar zo snel mogelijk lekker met hem aan de gang. En ze maken daar zeker twee keer in de week samen een bosrit. Dat is ook één van de redenen dat ik daar naar toe ga. Ik hou jullie op op de hoogte :-)

Je hebt honden, en je hebt teckels....

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 12:05

Zijn er trouwens hier ook mensen die meedoen aan wedstrijden nu natuurlijk meetmomenten? Na 3 jaar omdat ik daarvoor niet durfde ga ik eindelijk de stap wagen maar jeetje wat vind ik dat spannend! De mensen aan de kant, mijn pony die van alles eng kan vinden. Hoe ga jij om met die spanning?

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:16

lotje01 schreef:
Pallatin: ze hebben daar gelukkig een bak op eigen terrein. Dus dat maakt het een stuk makkelijker. Ik ga daar zo snel mogelijk lekker met hem aan de gang. En ze maken daar zeker twee keer in de week samen een bosrit. Dat is ook één van de redenen dat ik daar naar toe ga. Ik hou jullie op op de hoogte :-)

Dat klinkt als een geweldige plek Lotje!! En wat fijn dat je nu ‘gewoon’ naar de bak kunt en daar hopelijk straks lekker kunt gaan rijden! *\o/*

Xruby, het is voor mij al lang geleden dat ik een proefje heb gereden en destijds had ik nog geen last van angst alleen ‘gewone’ wedstrijdstress....ik ben wel vaak als groom meegeweest bij wedstrijden van stalgenoten omdat ik dan voor hen de rustige stabiele factor was ( :') best ironisch ja maar zo lang ik zelf geen wedstrijd hoef te rijden ben ik de rust zelve :') ) Dus enige tip die ik kan geven is neem iemand mee waar je op kunt bouwen en leg de lat niet te hoog voor jezelf; het is al super dat je het gaat doen, dus geniet ervan!

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...


XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 18:31

Dank je wel Pallatin. Ik ben enorm perfectionistisch. Scheelt dat het 4 dagen achter elkaar zijn waarvan ik 1 dag groom ben bij mijn pony voor mijn bijrijdster. Elke punt is mooi meegenomen en anders kan ik dit weer als ervaring meenemen. Heb ik 6 protocollen en kan ik daar weer hulp bij krijgen van mijn instructrise.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 10:36

Even een update over de verhuizing. Het gaat niet zo goed als ik had gehoopt. Hij gaat tot dusver niet goed samen met de andere paarden. Laat eigenlijk hetzelfde gedrag zien wat hij ook op de vorige stal deed. En ik had gehoopt dat dit kwam door de vele wisselingen maar ik ben bang van niet. Het is net een hengst. Hij pomp zich helemaal op en gaat vol in de aanval en reageert heftig op hengstige merries. Ook richting mensen zoekt hij continu de strijd op. We hebben nu een paar keer richting het bos gewandeld. En de laatste keer begon hij te steigeren wanneer er verkeer aan kwam. Je moet hem constant corrigeren omdat je anders in je arm of schouder wordt gebeten. Niet echt prettig. En we hadden echt niet het idee dat hij dat deed omdat hij het eng vond. Dit gedrag laat hij nu sinds een week zien ongeveer.
Ik laat deze week zijn bloed onderzoeken op testosteron. Ik wil zeker weten of het toch geen klophengst is. In afwachting van de uitslag hoop ik echt dat zijn gedrag veranderd en dat het de stress is van de verhuizing. Maar als ik heel eerlijk ben liet hij dit gedrag natuurlijk al langer zien...

Helaas is mijn vertrouwen er niet groter op geworden. Ik doe voorlopig maar even rustig aan met alles.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

maitestar23

Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 11:14

Wat ontzettend balen is dat :(
Ik hoop dat je gauw antwoorden krijgt waar je wat mee kunt...

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:46

maitestar23 schreef:
Wat ontzettend balen is dat :(
Ik hoop dat je gauw antwoorden krijgt waar je wat mee kunt...


Ik weet dan iniedergeval of het hormonaal is of gedrag. En ik hoop dat eerste..

Je hebt honden, en je hebt teckels....

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:59

Wat ontzettend balen Lotje! Dat is natuurlijk niet waar je op hoopt na zo’n verhuizing! Is er geen paard op de nieuwe stek die hem corrigeert? Of staat hij nu even niet in de groep? Laat hij zich corrigeren aan de hand als hij zo doet? Heb je hulp van iemand? Heel veel sterkte in de tussentijd en hopelijk geeft het onderzoek je duidelijkheid.
Ik moet wel zeggen dat mijn ruin hartstikke sociaal is en met veel paarden samen kan staan, ook met merries. Maar als die merries dan hengstig zijn vind ie ze ook niet zo tof. Hij dreigt dan ook wel eens dat ze uit z’n buurt moeten blijven

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:01

Lotje wat naar. Waar in de buurt sta je? Mag ook per pb. Wellicht dat er een gedragstherapeut is die je verder kan helpen als het echt aan het gedrag van je paard ligt en het medische stuk is uitgesloten.

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 15:16

Pallatin schreef:
Wat ontzettend balen Lotje! Dat is natuurlijk niet waar je op hoopt na zo’n verhuizing! Is er geen paard op de nieuwe stek die hem corrigeert? Of staat hij nu even niet in de groep? Laat hij zich corrigeren aan de hand als hij zo doet? Heb je hulp van iemand? Heel veel sterkte in de tussentijd en hopelijk geeft het onderzoek je duidelijkheid.
Ik moet wel zeggen dat mijn ruin hartstikke sociaal is en met veel paarden samen kan staan, ook met merries. Maar als die merries dan hengstig zijn vind ie ze ook niet zo tof. Hij dreigt dan ook wel eens dat ze uit z’n buurt moeten blijven


Er is een dominante ruin die hem zeker corrigeert, maar dat tolereerde hij niet meer. Toen werd het een gevecht. Beide waren niet van plan om op te geven. En dat is het risico te groot op ernstige verwondingen . Daarom staan ze nu weer apart. Hij laat zich dan ook niet echt aan de hand corrigeren.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 21:48

Wat rot Lotje, lastig probleem als hij zich ook aan de hand lastig laat corrigeren. Heb alleen jij dat of reageert hij bij iedereen zo? Kan het misschien zijn dat hij nu na de verhuizing zoekende is en dat jij hem nu moeilijk steun kan geven (als leider zeg maar) en hij daar extra onzeker van wordt? Ik hoop ontzettend dat je iemand vindt die je kan helpen, het is enorm kl*te zoiets.... je wil zo graag maar dan loopt het allemaal anders dan je had gedacht. :(:) ik begrijp zo goed dat dit je vertrouwen een knauw geeft. Wanneer wordt z’n bloed onderzocht?

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

lotje01
Berichten: 192
Geregistreerd: 25-07-09
Woonplaats: Zuid west Drenthe

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:04

Hij reageert ook zo op anderen. De keren dat we hebben gewandeld, heeft een stamgenoot hem vast gehouden. Juist omdat ik dat spannend vond langs de weg. En diegene is heel duidelijk en niet bang. Het kan zeker onzekerheid zijn van hem, dat geloof ik meteen.
Iniedergeval deze week wordt er bloed afgenomen. Dit moet worden onderzocht in Duitsland en duurt ongeveer twee weken.

Je hebt honden, en je hebt teckels....

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 07:23

Ik breek weer even in 

Bij ons hadden ze meetmomenten voor alle leeftijden 4 dagen achter elkaar. Super fijn als dat op eigen stal is. Ik rij mijn pony nu 3 maanden maar de officiële wedstrijden lonken bij mij al 3 jaar. Vanwege faalangst nog niet eerder gestart. Ik kijk altijd op tegen wedstrijdruiters en ik dacht ook altijd dat ik nooit zo goed was en kan zijn. Nu wou ik het toch eens proberen. Ik had mij voor 3 dagen ingeschreven en mijn bijrijdster die hem daarvoor pas 9 keer heeft gereden deed ook een dag mee. Mijn bijrijdster is wel heel ervaren geeft zelf 3 dagen per week les op de capelse manege en werkt daar 2 dagen per week op stal. Ze heeft alleen nooit de kans gehad om officieel te starten. Het enige is wel dat ik zaterdag en vandaag na mijn 2e proef een hyperventilatie had. Mijn ademhaling zit heel hoog en het blijft altijd een dingetje.

Ik ben hoe ik er op terug kijk redelijk tevreden en ik merkte dat vandaag we er beter in kwamen. Ik gebruik ook een homeopatische rustgevende middel zodat ik een klein beetje in een roesje kwam. De eerste dag had ik last van paniek aanvallen en vroeg ik mij toch steeds af waarom ik dit nou ook alweer leuk vind. Al heb ik een zeer fijne pony om mee te werken. Wel merkte ik dat het voor mijn pony die onlangs zaterdag 15 is geworden een beetje veel werd. De eerste proeven waren daardoor ook steeds de beste proeven. Vandaag oogde hij vooraf sloom en van de poetsplaats naar de rijbak zette hij zijn eerste passen stijf neer. Tijdens het rijden ging de galop helaas niet goed meer. Ik oefende het dan nog tussen de 2 proeven door maar dat ging ook niet zo goed. Dan maar focussen op de andere oefeningen.

Punten die ik heb gereden:

Vrijdag: 173,5 en 175 commentaar: sympathieke pony

Zaterdag: 188,5 en 193(helaas de verkeerde kant op dus 2 strafpunten anders had ik gewoon 195) commentaar: leuke combinatie

Zondag (mijn bijrijdster): 192,5 en 199,5 commentaar: sprankelende proef

Maandag: 180,5 en 182 commentaar: leuke pony en pony met veel potentie

Dat maakt ons uit 3 wedstrijden B+4 *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Lieser
Berichten: 1481
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 08:43

Wat fijn XRuby_SymmyX. Mag ik vragen wat voor pony je hebt?

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 11:24

Dank je wel Merje een new forest pony uit goede lijnen. Hij is zelf ook prestatie dekhengst geweest en is zelfs al opa :D

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Anoniem

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 17:39

Ik meld mij!
Ik rij zelf dan op een manege, en sommige gaan er dan vandoor of zijn heel gemeen in de stal of tijdens het rijden. Maar ja je hebt geen keus, hierdoor wil ik ook gaan stoppen + andere redens. Het liefst blijf ik rijden maar met angst gaat dat niet natuurlijk. Dus nu wil ik vanaf begin denk aan poetsen, wandelen etc gaan starten. Geen idee hoe maar ja

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34595
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:28

En is een andere manege geen optie? Er zijn echt wel maneges met fijne, lieve paarden. Of een tijdje een vast paard rijden waar je je wel fijn en vertrouwd mee voelt.

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:29

XRuby_SymmyX schreef:
Ik breek weer even in 

Bij ons hadden ze meetmomenten voor alle leeftijden 4 dagen achter elkaar. Super fijn als dat op eigen stal is. Ik rij mijn pony nu 3 maanden maar de officiële wedstrijden lonken bij mij al 3 jaar. Vanwege faalangst nog niet eerder gestart. Ik kijk altijd op tegen wedstrijdruiters en ik dacht ook altijd dat ik nooit zo goed was en kan zijn. Nu wou ik het toch eens proberen. Ik had mij voor 3 dagen ingeschreven en mijn bijrijdster die hem daarvoor pas 9 keer heeft gereden deed ook een dag mee. Mijn bijrijdster is wel heel ervaren geeft zelf 3 dagen per week les op de capelse manege en werkt daar 2 dagen per week op stal. Ze heeft alleen nooit de kans gehad om officieel te starten. Het enige is wel dat ik zaterdag en vandaag na mijn 2e proef een hyperventilatie had. Mijn ademhaling zit heel hoog en het blijft altijd een dingetje.

Ik ben hoe ik er op terug kijk redelijk tevreden en ik merkte dat vandaag we er beter in kwamen. Ik gebruik ook een homeopatische rustgevende middel zodat ik een klein beetje in een roesje kwam. De eerste dag had ik last van paniek aanvallen en vroeg ik mij toch steeds af waarom ik dit nou ook alweer leuk vind. Al heb ik een zeer fijne pony om mee te werken. Wel merkte ik dat het voor mijn pony die onlangs zaterdag 15 is geworden een beetje veel werd. De eerste proeven waren daardoor ook steeds de beste proeven. Vandaag oogde hij vooraf sloom en van de poetsplaats naar de rijbak zette hij zijn eerste passen stijf neer. Tijdens het rijden ging de galop helaas niet goed meer. Ik oefende het dan nog tussen de 2 proeven door maar dat ging ook niet zo goed. Dan maar focussen op de andere oefeningen.

Punten die ik heb gereden:

Vrijdag: 173,5 en 175 commentaar: sympathieke pony

Zaterdag: 188,5 en 193(helaas de verkeerde kant op dus 2 strafpunten anders had ik gewoon 195) commentaar: leuke combinatie

Zondag (mijn bijrijdster): 192,5 en 199,5 commentaar: sprankelende proef

Maandag: 180,5 en 182 commentaar: leuke pony en pony met veel potentie

Dat maakt ons uit 3 wedstrijden B+4 *\o/*


[ [url=m/s5FVXs.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2IvnMh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oabyxT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/d4YNO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kCTmZM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meid, ik vind je een topper! Het is ook wel heftig van geen proefjes rijden naar 3 dagen achter elkaar! Kon je na de eerste dag de spanning een beetje beter af laten vloeien? Houd je je adem in of adem je juist te snel (ik doe het eerste)
Een hele mooie ervaring dacht ik zo, knap hoor!!!! En je hebt idd een hele mooie pony

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

Pallatin

Berichten: 2491
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:50

@Lotje, nog even geduld dus voor je meer weet qua bloed onderzoek.
Is er ook al eens een ‘gewoon’ algemeen bloedonderzoek gedaan? Ik geef mijn paard nu standaard magnesiumcitraat, ben daar begonnen toen mijn paard verhuisde intern van een gewone box naar stal met uitloop, dacht baat t niet....nu denk ik wel eens dat ik beter die kalmerende spulletjes kan nemen want paardlief had niks van die verhuizing: alsof ie nooit ergens anders had gestaan. Ik zag er behoorlijk tegen op, maar niks aan de hand dus!

@suzywuzy: welkom, en idd wat Susan zegt, is er geen andere manege waar je naar toe kunt gaan? En als je het ook leuk vindt om naast het rijden met paarden bezig te zijn; er zijn veel paardeneigenaren die iemand zoeken om hun paard lekker te borstelen en ermee te wandelen. Kan ook een goede manier zijn om meer zelfvertrouwen te krijgen.

Nog even een update over mezelf: het gaat uitstekend op het moment, ik rijd natuurlijk liever buiten maar heb nu ook best veel in de bak gereden de laatste tijd; ook door het slechte weer uiteraard. Heb het borsttuig al tijden helemaal niet meer in gebruik (gebruikte ik in de bak, buiten in het bos al nooit) en van de week zelfs totaal buiten m’n comfortzone om (want weekend dus heel druk in en rond de bak met stortregen) relaxt rondgehobbeld. Superleuk ook dat de instructrice van een vriendin nu sinds een paar weken op mijn paard rijdt. Ze heeft zelf ook een paard, maar die is geblesseerd en ze vind de mijne leuk en braaf om mee te dressuren. Dat maakt me toch trots op m’n peerd :):)

I'll do my best, I'll do my best to do the best I can...

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Re: Kletstopic voor angstige ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 00:59

Pallatin: ik hou mijn adem in en omdat ik dat weet ga ik juist hardop ademen om adem te blijven halen. Het was ook zwaar idd zo de dagen door. Ik ben tijdens de proef niet zenuwachtig maar meer er voor soms maar vooral er na. Doordat ik zo lastig zit met mijn ademhaling krijg ik ongewild een hyperventilatie. Bedankt voor de leuke complimenten. Het is mij zo goed bevallen dat ik een startkaart voor een jaar heb aangevraagd. Ik ga 20 juni starten op een gehandicapte manege. Wel officieel maar er staat ook bij de opmerkingen over de wedstrijd: rustige en persoonlijke wedstrijd
De stal staat sowieso ook omdat ze zo verzorgend zijn bekend om hun ongedwongen sfeer.

Zo fijn dat je zoveel vertrouwen weer krijgt in je paardje.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers