Hoe geen klitten in haren bij nek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 12:30

Eigenlijk gebruik ik een conditioner. Of beter gezegd afwisselend een van de conditioners die ik thuis heb. Allemaal lijken ze niet te helpen.

Nekharen wegscheren is een idee, maar ik zit liever niet met scheerapparaten of scharen aan mijn haar :o

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:35

Nekharen wegscheren, dan blijft er nog weinig haar over :=

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:37

Paar schuifspeldjes tussen je nek en staart doen, zodat je nek haar er niet meer uit getrokken kan worden en kan klitten? Of rijden met een zo'n oorwarmer achtige haar band al dan niet over je oren tegen de kou, als hij maar over je nekhaar zit.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:50

Voor tijdens het rijden zou je een vlecht kunnen maken en die inpakken met zelfklevende bandage/verband dit plakt niet vast aan haren en het scheurt makkelijk van de rol af.

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 12:59

De haren in je nek hebben veel te lijden door het schuren tegen kleding enzo en als haren beschadigd zijn, klitten ze sneller. Sowieso regelmatig naar de kapper gaan om gespleten haarpunten op tijd af te knippen.

Ik heb eigenlijk altijd mijn haar in een klem. Ik pak mijn haar bij elkaar, draai het een paar keer en steek het naar boven op met een klem. Ik heb het idee dat de schade aan mijn haar dan minder is dan met een elastiekje. Een vlecht maken heb ik niet altijd het geduld voor (en mijn haar is glad, dus dan zakt het er meestal na een paar uur uit). Ook als ik ga rijden gebruik ik mijn klem wel regelmatig. Haar los als ik de cap opzet en dan onder de cap een frummeltje maken van mijn haar en dan de klem erop zetten (zit trouwens ook stevig). Op dit moment heb ik dan geen last van mijn jas met de klem, maar als ik een sjaal zou dragen wel. Als ik mijn cap afdoe doe ik de klem weer opnieuw in maar dan hoger.

Als je echt blijvend af wilt van die klitten: goed conditioner gebruiken en af en toe een masker en heel cru: Een keertje de haren korter knippen. Ik heb me wel eens laten vertellen dat beschadigt haar van binnen nog verder splijt en dan blijf je het probleem houden. Een keer kort knippen zodat vooral de hele / gezonde haar over blijft kan dan een optie zijn.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-18 14:27

Ik heb er laatst al een stuk af laten knippen. Het klit ook absoluut niet aan de uiteinden.

MTinker
Berichten: 797
Geregistreerd: 07-12-05

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:32

Herkenbaar helaas, heb geen gouden tip voor je. Maar ik heb ook heel glad, stijl haar. Vrees dat het daardoor komt icm wrijving tegen kleding. Ik hoef ook geen sjaal te dragen icm los haar, dat is echt de hel namelijk haha.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:40

Kijk je jas eens na, ik heb het alleen bij jassen met capuchon in de kraag, waar dan een klittenbandje van die sluiting niet goed zit. Of afritsbare capuchon waar de ritsrand bij je haar kan komen.

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:48


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 14:49

Ik doe het altijd in een knot of vlecht, en doe deze tussen m'n cap en het verstelbare stukje in m'n nek door.

Hier aan de achterkant zeg maar
Afbeelding

Moet je wel een verstelbare cap hebben, anders lukt het niet

Catfish

Berichten: 108
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:04

Herkenbaar probleem. Vooral als het waait of als ik heb geslapen. Bij mij helpt strak vlechten redelijk goed, maar blijft niet lang zitten. Antiklitspul helpt een beetje. Misschien helpt een vlecht en dan aan de basis van je vlecht (tegen je hoofd aan) nog een elastiekje eroverheen? Wat bij mij ook helpt is het dragen van een katoenen sjaal (zo'n arrafatsjaal/shemagh...kan je bij de legerdump kopen). Dan klit je haar veel minder dan met fleece.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:38

nouklime schreef:
Als ik mijn haar straks in een knot of staart doet heb ik zelf moeite met het elastiekje eruit te halen no way dat er klitten komen in mijn nek of dat er haren uitgetrokken worden. Nu heb ik dat uberhaubt nog nooit gehad of iemand daarover gehoord. dus misschien je elastiekje een paar keer extra om je knot of staart doen.

Kan, maar dan heb je wel kans dat je je stiekje of bandje nooit meer terug vindt.

roekes

Berichten: 753
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 15:44

Ik heb volgens mijn kapper veel en dik haar. Sinds ik cowboy Magic detangler & shine voor mijn haren gebruik heb ik geen klitten meer!

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:35

Is de makkelijkste oplossing niet een sjaal? Sjaal om je haar, en daar de jas overheen.

Ik zat laatst ook vast in m'n jas, irritant!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:37

swartbeessie schreef:
Is de makkelijkste oplossing niet een sjaal? Sjaal om je haar, en daar de jas overheen.

Ik zat laatst ook vast in m'n jas, irritant!


Helaas wordt ik helemaal gek van rijden met een sjaal :')

Hier werkt ook alleen leave-in conditioner & een vlecht.
In de zomer gaat leave-in conditioner en een hele lage staart ook nog wel.

pjer
Berichten: 1573
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:47

Ik lees hier tips waarbij ik denk " Hoe dan?" hoe krijgen jullie een vlecht of een knot onder je cap? en al helemaal tussen cap en verstel dingetje? Dat past bij die van mij echt niet (casco) .. enige optie is een hele lage staart en thuis coupe vogelnest weer fatsoeneren (wassen en conditioner dat is echt het enige wat helpt).

Nu in de winter heb ik altijd een buff om en dan een hoge kraag aan mijn jas en uiteraard mijn cap op. met veel moeite past daar nog net mijn staart tussendoor, die me dan eenmaal te paard altijd gezellig probeert in te halen en regelmatig in mijn mond wappert. Heel fijn dat lange haar.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 17:57

Ik heb een Samshield in de dressuur uitvoering waardoor er meer plaats is voor mijn krullen. Hier doet bijna iedereen trouwens de haren in de cap, dat past bij mij dus echt niet :+

Mayra_M

Berichten: 90
Geregistreerd: 11-06-14

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 18:51

ik doe mijn haar onder mijn cap (ik heb haar tot halverwege m;n rug, normale dikte)
Ik doe mijn haar in een lage staart, ga voorover hangen, leg mijn staart netjes over m;n hoofd en zet mijn cap op. Nooit last van klitten! Kan als je niet al te veel haar hebt of als je een verstelbare cap hebt.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 19:20

Mayra_M schreef:
ik doe mijn haar onder mijn cap (ik heb haar tot halverwege m;n rug, normale dikte)
Ik doe mijn haar in een lage staart, ga voorover hangen, leg mijn staart netjes over m;n hoofd en zet mijn cap op. Nooit last van klitten! Kan als je niet al te veel haar hebt of als je een verstelbare cap hebt.


Dat ga ik eens proberen!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:32

Dat gaat bij mij niet passen :')

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 21:35

Is onontkoombaar denk ik.
Mijn haar komt tot over mijn bilnaad en heb er ook last van dus.
Ik spuit er altijd extra anti-klit spray op. En dan niet van de paarden maar voor mensen. Maar dan nog heb ik er last van, want je zweet daar snel en beweegt veel met je hoofd natuurlijk.
Kwestie van accepteren of afknippen denk ik.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 21:39

BarbaLala schreef:
Is onontkoombaar denk ik.
Mijn haar komt tot over mijn bilnaad en heb er ook last van dus.
Ik spuit er altijd extra anti-klit spray op. En dan niet van de paarden maar voor mensen. Maar dan nog heb ik er last van, want je zweet daar snel en beweegt veel met je hoofd natuurlijk.
Kwestie van accepteren of afknippen denk ik.


Ik ben er bang voor dat ik het inderdaad moet accepteren, maar ik wil het nog niet :')

Diergnk

Berichten: 25
Geregistreerd: 14-11-18
Woonplaats: Baarlo

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:48

Ik heb ook best wel lang haar. Knot valt altijd uit en vlecht zwiept alle kanten op. Dus ik maak vaak eerst een vlecht en deze draai ik weer om tot een knot. Werkt voor mij erg goed!

Pepper2005

Berichten: 36
Geregistreerd: 24-12-18

Re: Hoe geen klitten in haren bij nek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:55

Dat wat jij doet doe ik ook wel eens @diergnk, maar ik maak ook wel een knot en draag dan zo'n hele dikke elastiek/band voor om mijn hoofd die over mijn oren en over mijn knot heen gaat. Kan wel gaan zweten, dus alleen wat voor in de winter..

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:57

Ik gebruik biolage serum en dit werkt echt super, geen klitten meer en mijn haar voelt echt super zacht en word er niet vet van.. Zo'n flesje is wel duur maar gaat wel echt heel erg lang mee omdat je er niet veel van nodig hebt.

Ik rijd zonder cap, maar ik gebruik als ik een cap draag een haarband, nooit meer klitten :D