Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:35

Ik heb nu 3x iets van ruitershop Kramer heen en weer gestuurd, maar ik ben die verzendkosten voor niks nu wel een beetje zat :+

Ik ben op zoek naar een rijbroek, liefst jeans. Nu had ik het merk Stonedeek gevonden en dat vond ik wel fijn, maar ik sta ook open voor andere merken, als het maar past. Dat heen en weer sturen vind ik nu wel genoeg geweest, dus waar zijn nou winkels waar ze dit soort broeken verkopen en waar ik ze gewoon kan passen?




dioni

Berichten: 817
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:37

Hm ik koop ze gewoon bij C&A...

To the well organized mind, death is but the next adventure...[o]

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 11:38

dioni schreef:
Hm ik koop ze gewoon bij C&A...


Ik heb een tijdje in gewone jeans gereden maar ik had na ongeveer 5 lessen al een klein gaatje op een niet al te charmante plek :+ Dus ik ben bang dat ik dan blijf kopen..



sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:40

dat heb ik met een "westernjeans" evengoed. Ik merk geen verschil tussen "westernjeans" en gewone uit de winkel.
Spoiler:
behalve dan de prijs... :)

Born to slide, forced to work

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:42

Je zou toch denken dat elke ruitersport winkel ze wel op voorraad heeft...
Hier gaan ze als warme broodjes over de toonbank. Hebben er meer dan genoeg op voorraad om te passen.

mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:44

je kunt natuurlijk ook naar de kramer zelf gaan in duitsland, maarja moet je wel winterbanden hebben (is verplicht in duitsland) of misschien anders kijken of Arthurs westernstore wat heeft. Of misschien eurohorse of westernspul, maar volgens mij is de voorraad niet super groot.

ging ervan uit dat het om een western rijbroek ging, maar bij nader inzien twijfel ik nu.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Hobbyhorse

Berichten: 1315
Geregistreerd: 18-01-14
Woonplaats: Ja

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 11:50

Inderdaad bij Arthur’s westernstore of kijken wanneer Euro horse bij je in de buurt komt en vragen of ze broeken in je maat meeneemt. Of bij de cowgirlstore als ze
‘Open schuur’ heeft zou ook nog kunnen.

Surprise_Boy

Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 12:00

Bij de Country Mill kan je in de winkel passen, en bij Paard & Naald kon ik bij haar thuis komen passen (Alkmaar). Ik had hetzelfde probleem met Kramer, maar kan heel goed aan mij liggen :')

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 12:08

HorseTopShop schreef:
Je zou toch denken dat elke ruitersport winkel ze wel op voorraad heeft...
Hier gaan ze als warme broodjes over de toonbank. Hebben er meer dan genoeg op voorraad om te passen.


Dat valt dus vies tegen :+ Dressuurspul is er genoeg, maar zodra je over western begint is de voorraad erg beperkt. Heb even op de website gekeken maar ik zie prijzen vanaf €100, dat gaat me dan weer net iets te ver :D


Hobbyhorse schreef:
Inderdaad bij Arthur’s westernstore of kijken wanneer Euro horse bij je in de buurt komt en vragen of ze broeken in je maat meeneemt. Of bij de cowgirlstore als ze
‘Open schuur’ heeft zou ook nog kunnen.



Arthur is ook zo ongelooflijk duur.. Ik vind zoveel geld voor een broek echt onzin :') Eurohorse ga ik in de gaten houden!

Surprise_Boy schreef:
Bij de Country Mill kan je in de winkel passen, en bij Paard & Naald kon ik bij haar thuis komen passen (Alkmaar). Ik had hetzelfde probleem met Kramer, maar kan heel goed aan mij liggen :')


Country Mill ziet er goed uit, maar wat een super rare website? Ik kan nergens een collectie oid vinden. Hebben ze veel broeken? Het is een eindje rijden maar als ze een grote collectie (met wat goedkopere prijzen ook graag haha) hebben is het het wel waard! Paard & Naald staat op de stal waar ik les heb, die kan ik ook nog wel even vragen dan :D


sevke schreef:
dat heb ik met een "westernjeans" evengoed. Ik merk geen verschil tussen "westernjeans" en gewone uit de winkel.
Spoiler:
behalve dan de prijs... :)



Dat is weinig hoopgevend :+ Ik had dus een paar Stonedeeks gepast en die hadden wel echt een vrij stugge, stevige stof waardoor ik het idee had dat je daar niet zomaar doorheen bent. Kostte ook slechts €40 dus een prima prijsje. Maar als je zegt dat je bij zo'n dure broek er alsnog doorheen gaat is C&A niet zo'n slechte optie :+



mystery1980
Berichten: 4201
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 13:54

De bon prix heeft ook broeken voor 19,95 , doe er geen jaren mee (maar 1 of 2 seizoenen moet wel lukken), maar dat mag van mij ook voor die prijs.

wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:48

Stevige stugge werkjeans kosten 20 /30 euro en gaan bij mij al 10jaar mee. Ideaal! Ooit eens bij de bertus ten hoor gekocht.

De elastische stretch jeans slijten heel snel. Wel mooi maar waardeloos voor het rijden.

eilleen333

Berichten: 12833
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 14:55

Via agradi heb je iig geen verzendkosten. Weet niet of die ook westernjeans in het assoritment hebben?

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:04

of je besteld er meerdere in verschillende maten en types, dan is het 1 keer passen en retour sturen

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

__Suzanne__

Berichten: 4294
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 15:11

Ik ben heel goed geholpen door Carla van cowgirlstore, ik heb een goed passende broek thuis opgemeten en zij heeft de broeken die zij had voor me gemeten en me een precies passende opgestuurd :)

Be yourself, there are plenty of others

Surprise_Boy

Berichten: 498
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Ergens in de prehistorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 16:51

Marit schreef:
Country Mill ziet er goed uit, maar wat een super rare website? Ik kan nergens een collectie oid vinden. Hebben ze veel broeken? Het is een eindje rijden maar als ze een grote collectie (met wat goedkopere prijzen ook graag haha) hebben is het het wel waard! Paard & Naald staat op de stal waar ik les heb, die kan ik ook nog wel even vragen dan :D


Paard & Naald is de goedkoopste van de twee (€60 geloof ik), maar dat is wel allemaal hetzelfde model. Ik kon wel kiezen uit zwart en blauw, maar dat was het :+

Country Mill is geen Arthur, maar heeft wel wat liggen op zich. Ze hebben bijvoorbeeld ook broeken met wat bling op de kontzakken, of juist zonder. Geloof dat ze daar vanaf €70 zijn.
Ze hebben inderdaad niks op de site staan, vind ik zelf ook wel jammer. Ze zijn wel heel behulpzaam, dus je zou even kunnen bellen of ze er een aantal in je maat hebben liggen voordat je dat eind gaat rijden :P

Never regret anything you have done with a sincere affection; nothing is lost that is born of the heart. ~ Basil Rathbone

crow
Berichten: 2425
Geregistreerd: 12-05-07

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:05

Ik koop eigenlijk alleen een westernjeans als ze in de aanbieding zijn. Kwaliteit is over het algemeen wel steviger dan 'gewone' jeansmerken. Maar mijn zeeman spijkerbroek van 10 euro bevalt net zo goed. Heeft wel hoge taille maar ik zelf vind dat prettig.

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-18 17:05

troi schreef:
Stevige stugge werkjeans kosten 20 /30 euro en gaan bij mij al 10jaar mee. Ideaal! Ooit eens bij de bertus ten hoor gekocht.

De elastische stretch jeans slijten heel snel. Wel mooi maar waardeloos voor het rijden.


Slim! Daar ga ik ook eens naar kijken.



TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:11

Wrangers kunnen ook fijn zijn - afhankelijk van hoe hard je gehecht bent aan een damesmodel :+
Die hebben ze hier bij de plaatselijke broekenwinkel, en bij de Jeans Centre :j

Ik koop wel een dure broek, gebruik die ook om in te werken (bekappen) en vind ze wel langer mee gaan, en gewoon fijn zitten. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Texas02

Berichten: 4462
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:17

mystery1980 schreef:
je kunt natuurlijk ook naar de kramer zelf gaan in duitsland, maarja moet je wel winterbanden hebben (is verplicht in duitsland) of misschien anders kijken of Arthurs westernstore wat heeft. Of misschien eurohorse of westernspul, maar volgens mij is de voorraad niet super groot.

ging ervan uit dat het om een western rijbroek ging, maar bij nader inzien twijfel ik nu.


Of een weekje wachten, de winterbanden zijn in Duitsland officieel verplicht van O tot O, oktober tot Ostern (Pasen). Alleen hoe het dan eventueel na Pasen is met winterse omstandigheden weet ik niet.. Maar die winter zal toch ook eindelijk wel een keer voorbij zijn??

https://www.instagram.com/ymoko_trotter/
Shoot for the moon, because even if you miss, you will land among the stars

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-18 17:28

kerstsale bij arthurs, dan zijn de broeken toch niet duur?
zelf rijd ik t liefst in wrangler maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik nu ook echt al een tijd op zoek ben naar een goede nieuwe met wijde(re)pijpen, mijn boots zitten eronder dus ik zoek ruimte en lengte.

heeeeeel moeilijk te vinden!

sheplers trouwens al eens gekeken, stikgoedkoop maar ik begrijp helemaal niets van de maten? :(

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 14:54

Ik vind dat er kwalitatief écht geen verschil is tuusen een ‘rijmerk’ en een gewone uit de winkel. Ik vind die uit de C&A erg fijn.

Born to slide, forced to work

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 16:23

Marit schreef:
HorseTopShop schreef:
Je zou toch denken dat elke ruitersport winkel ze wel op voorraad heeft...
Hier gaan ze als warme broodjes over de toonbank. Hebben er meer dan genoeg op voorraad om te passen.


Dat valt dus vies tegen :+ Dressuurspul is er genoeg, maar zodra je over western begint is de voorraad erg beperkt. Heb even op de website gekeken maar ik zie prijzen vanaf €100, dat gaat me dan weer net iets te ver :D




Ze staan erop vanaf € 49,95. De duurste zijn ongeveer 100 euro.

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Waar kan je western jeans in een winkel passen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 17:27

Ik rij met elke broek die ik koop, behalve dan de hele nette voor mn werk. Heb ook Wranglers maar die vind ik eigenlijk wat te hoog en te wijd. Wel lekker stevige stof (wel de US versie en niet de goedkopere Europeese)

Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Bellaroy

Berichten: 37
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: In het mooie Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 20:42

Ik rij soms gewoon met een spijkerbroek. Hoor van veel mensen dat er niet super veel verschil zit in een western broek of een spijkerbroek uit de winkel. Ik volg even mee

Leuke fotoshoot boeken? pb me voor meer info

TurdusMerula

Berichten: 23902
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 14:58

Bellaroy schreef:
Ik rij soms gewoon met een spijkerbroek. Hoor van veel mensen dat er niet super veel verschil zit in een western broek of een spijkerbroek uit de winkel. Ik volg even mee


Zodra het gaat om ritten van zeg, langer dan een uur of twee, dan vind ik het wel verschil maken wat voor een naad de broek heeft. :)

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, germie en 16 bezoekers