Leer of syntetisch leer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Strawberry2

Berichten: 614
Geregistreerd: 06-06-16
Woonplaats: Drenthe

Leer of syntetisch leer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-18 10:09

Goedemorgen!

Ik zit er aan te denken om de epplejeck lou laarzen te kopen aangezien ik ze erg leuk vind. Ze zijn alleen van syntetisch kunstleer. Ik rijd ongeveer 3/4x in de week en draag laarzen alleen met rijden en doe ze daarna direct uit. Maar ik wil er toch wel minimaal 1,5 á 2 jaar mee kunnen doen, ik heb nu ook leren laarzen maar deze zijn aan vervanging toe. Is het verstandig om deze laarzen te kopen ivm het “plastic” of gaan deze minder lang mee en is het beter om te investeren in leren laarzen?

~Don't let idiots ruin your day~]
[o]


Kate_91
Berichten: 47
Geregistreerd: 22-10-18

Re: Leer of syntetisch leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 20:23


xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Re: Leer of syntetisch leer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:47

Ik heb leren rijlaarzen (mondoni) ik heb ze sinds 2014 en draag ze nog steeds! Ze zijn makkelijk te onderhouden en na even goed poetsen zijn ze zo goed als nieuw. Ik draag mijn laarzen de hele dag en loop er overal mee doorheen. Ik ben er super blij mee. Maar er zijn ook veel goede kunstlederen laarzen hoor, de laarzen van een vriendin zijn van kunstleer en die houden het ook lang vol. Kijk vooral naar wat goed past, en onderhoud ze goed. Ik geloof dat op die manier een laars best lang kan meegaan, kunstleer of leer.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:06

er bestaat geen synthetisch leer, dat is plastic. Men maakt er een luxe naam van, maar is gewoon PU of PVC. Er gaat ook niets boven leer. Plastic betekent zweetvoeten. Maar ik vind de Lou wel mooi hoor, prijs is ook nog enigzins te doen. Maar geen idee of het wel lekker zit (ze zijn mij ook te laag). Leer is vaak toch richting de 140 euro, dus net slagje duurder. Heb je het geld, dan zou ik echt voor leer g aan en niet voor plastic, anders zou ik gewoon passen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers