Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 11:59

Wat een gedoe.. gisteren heb ik mijn nieuwe One K Cap opgehaald en eerst was ik er heel blij mee
maar nadat ik 'm maar ik heb gepast, zit die gewoon niet goed. In de winkel had ik eest een grotere
schaal op en toen viel het me al wat op dat het kinbandje ver naar voren zat van mijn hals af. Maar
ik had sowieso een kleinere maat nodig en de verkoopster zei dat het kinbandje dan ook automatisch
meer naar achteren gaat zitten. Maar als ik nu elke keer mijn cap op doe kan ik er maar niet aan wennen
dat het kinbandje zo ver naar voren zit. Ook als ik praat met de cap op kom ik gewoon telkens tegen
het kinbandje aan.. Ik heb ook Samshield wel op gehad (die lijkt er qua model heel erg op), maar daar viel het me niet zo erg op..
Beetje lastige situatie, want ik weet ook niet of ik de cap terug kan brengen, maar de cap is ook best
wel prijzig voor als die niet lekker zit..
Zijn er meer met een One K Cap waarbij hen dit is opgevallen of ben ik de enige?


daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:40

Kan je hem niet omruilen? Of een cap fijn zit, heeft ook met de vorm van je hoofd te maken en dat is heel persoonlijk. Een duur merk hoeft niet altijd de beste cap voor jou te zijn.

De truc is dansen op de gulden middenweg, dat red ik nog maar net.

Thats_Me

Berichten: 10938
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:10

Dus deze maat had je niet gepast in de winkel? Zou even kijken of ze vandaag open zijn ennzo ja even langsgaan of bellen en vragen of je hem kunt ruilen.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Sanet

Berichten: 7921
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:13

Ik vind het echt een vereiste dat een cap lekker zit. Mijn hoofd moet veilig, maar wel comfortabel.
Dat heeft helaas als gevolg dat ik nu 2 kep’s heb. Kost een kapitaal, maar ik kan wel gewoon fijn rijden.
Niet fijn zitten = geen fijne cap (ongeacht welk merk of type).

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:25

Je hebt er dus nog niet mee gereden? Staat er niets op de bon of de site van de winkel over terugbrengen/ruilen? Dat mag iedere winkel namelijk zelf bepalen.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 11:26

Nee ik heb er nog niet mee gereden, mede omdat ik bij het passen al zo iets had van zit niet helemaal lekker.
Ruilen met een andere cap weet ik niet zo goed, want verder hebben ze alleen Kask en Samshield, en die vind ik gewoon te duur.
Klopt, een cap moet wel goed zitten. Ik baal enorm want het is echt een mooie cap, maar nu heb ik
al zoiets van ik doe mijn oude cap weer op want die zit veel lekkerder :') en dat is natuurlijk niet de bedoeling haha.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:39

Ik zou hem niet houden. Ik kan uit ervaring spreken dat je je cap dan niet op gaat doen namelijk (ik pakte mijn oude cap alsnog altijd).
Kan je niet naar Drachten naar de epplejeck? Of anders naar Bosgra in Hurdegaryp? Zijn beide niet zo heel ver voor je geloof ik en die hebben beide meer keus dan 3 merken.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 11:43

Snap niet dat die verkoopster je dit advies gaf. Teruggaan en andere cap of geld terug.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 15:49

Ik weet niet waar je de cap gekocht hebt maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Een cap moet gewoon goed en lekker zitten.

Bij ons mag je de cap altijd weer terugsturen, dus ik neem aan dat je hem bij deze winkel ook gewoon terug kunt brengen.

Welke schaalmaat heb je nu?
Laatst bijgewerkt door Lobke1998 op 14-10-18 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-18 16:02

Ik heb schaal maat 0, dus allerkleinste en dat heb ik ook wel echt nodig. Hij zit wel verder prima behalve dus het kinbandje waar ik maar niet aan kan wennen..

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:05

Heb je misschien een foto van de zijkant (mag in pb) waar je de cap op hebt?
Ik heb zelf ook een Onek in schaalmaat 0, dan kan ik eens kijken of hij bij jou ongeveer hetzelfde valt.
Zelf heb ik namelijk nergens last van en heb er ook nog geen klanten over gehoord.

Als hij echt niet lekker zit zou ik hem gewoon terugbrengen, hoe mooi ze ook zijn.
Een cap die niet lekker zit ga je niet veel op hebben en dat is zonde van het geld.

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-18 11:15

Ik zal je even een pb sturen met foto!

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:27

Lobke1998 schreef:
Bij ons mag je de cap altijd weer terugsturen, dus ik neem aan dat je hem bij deze winkel ook gewoon terug kunt brengen.

Dat is bij webwinkels dan ook een wettelijk recht. TS heeft de cap echter opgehaald en dan geldt dat recht niet, maar de meeste winkels hebben in Nederland wel een (heel) schappelijk retourbeleid.

koeien op de weg...

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 18:03

GDG schreef:
Lobke1998 schreef:
Bij ons mag je de cap altijd weer terugsturen, dus ik neem aan dat je hem bij deze winkel ook gewoon terug kunt brengen.

Dat is bij webwinkels dan ook een wettelijk recht. TS heeft de cap echter opgehaald en dan geldt dat recht niet, maar de meeste winkels hebben in Nederland wel een (heel) schappelijk retourbeleid.


Dat begrijp ik, maar ook als mensen de cap hier op komen halen of op een evenement kopen mogen ze hem terugbrengen of terugsturen mocht hij toch niet goed zitten. (Mits hij niet gebruikt is natuurlijk).

Ik hoop voor TS dat de winkel waar ze hem gekocht heeft het ook zo aanpakt.

Syzygy
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-09-18

Re: Nieuwe One K Cap maar zit niet lekker.. wat nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 22:32

Ik zou gewoon lekker terug gaan naar de winkel en kijken wat ze er van zeggen. Er is een grote kans dat je hem gewoon terug mag brengen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gaabje en 42 bezoekers