Welke winterjas?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:58

Dabo schreef:
Oehh ik heb net deze besteld:
https://www.divoza.com/nl/harrys-horse-leiston-jack
Ben heel benieuwd hoe die valt en zit. Lijkt me heerlijk voor de winter als ik buitenrij :D

En met dezelfde rotgang weer retour gestuurd! Valt zeker 2 maten kleiner... :-(
En ik had al de grootste maat besteld. Erg jammer dus!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:01

Ik geef dit topic even een schopje. Aangezien hier geen binnenbak in de buurt is en ik dus altijd buiten rijd, leek een wat langere jas me wel lekker. Ik heb deze op het oog:

https://www.ruitersportsissi.nl/ruiterk ... parka.html

Alleen ik vraag me af of zulke jassen wel lekker rijden? Ga je er niet steeds op zitten?

Whizz
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 11:16

@kiwi, ik heb deze jas en inderdaad zit je er soms op mn als je lichtrijdt. Verder wel een heerlijke jas, warm en wind en waterdicht. En ook wasbaar, dat vond ik wel fijn.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:12

Whizz schreef:
@kiwi, ik heb deze jas en inderdaad zit je er soms op mn als je lichtrijdt. Verder wel een heerlijke jas, warm en wind en waterdicht. En ook wasbaar, dat vond ik wel fijn.


Hm, dat is jammer! Hij lijkt me verder heel fijn inderdaad.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:33

Ik heb een Ariat jas (tot ongeveer over mijn billen) en ik wil nooit meer een andere <3
Met rijden kan ik de aan de achterkant 2 splitten open maken waardoor ik er niet op ga zitten. En zo heerlijk warm, water- en winddicht

xMaritt

Berichten: 471
Geregistreerd: 10-09-10
Woonplaats: Rhenen

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:44

Ik heb deze: https://www.decathlon.nl/p/dames-ski-ja ... gI8NvD_BwE

Ik was opzoek naar een niet al te dure jas (want hij wordt toch vies) en eentje die waterdicht en winddicht is en vooral ook lekker warm. En ik ben super blij met deze jas! Hij voldoet aan al mijn eisen, ik zou zelfs bijna zeggen dat hij te warm is. Er zitten elastische flapjes bij de mouwen waardoor er geen wind je mouw in gaat. Ook kun je bij je buik een flapje dichtmaken, ik heb me laten vertellen dat dit voorkomt dat sneeuw in je jas kan komen, maar het zorgt er ook voor dat er geen wind naar binnengaat.

Marielllee

Berichten: 64
Geregistreerd: 15-01-18

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:02

Ik heb zelf een jas van het merk: didrikson. Gedragen in IJsland en er is geen spatje wind of regen doorheen gekomen. Draag hem ook graag op koudere dagen in Nederland of naar stal. Kost wel wat, maar dit is echt een jas waar je jaren mee kan doen. :) Ook fijn btw om mee te rijden aangezien je twee risten hebt die je omhoog kan ritsen tijdens het rijden.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 13:37

Mijn Didrikson met 8000 mm waterkolom lekte 2 weken geleden na een paar uur in flinke regen helaas wel wat door bij de oksels. Verder zeker een fijne jas.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:00

Whizz schreef:
@kiwi, ik heb deze jas en inderdaad zit je er soms op mn als je lichtrijdt. Verder wel een heerlijke jas, warm en wind en waterdicht. En ook wasbaar, dat vond ik wel fijn.



Hoe valt deze jas qua maat?

Maddy_Paola

Berichten: 1330
Geregistreerd: 19-04-17

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 19:09

Ik heb een zeiljas van bij de decathlon, had ik veel eerder moeten doen, ding heeft al meerdere stortbuien mij drooggehouden, sluit heel hoog op mn kin, en is langer dus valt net over mn kont, terwijl t 10x goedkoper is dan een 'merk'jas. Hij is grijs en blijkbaar zie je daar veel vlekken niet eens op _O-

Whizz
Berichten: 1044
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:52

@kiwi, hij valt gewoon. Ik heb brede heupen en daar zit hij dus wat strak :D

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 10:58

Maddy_Paola schreef:
Ik heb een zeiljas van bij de decathlon, had ik veel eerder moeten doen, ding heeft al meerdere stortbuien mij drooggehouden, sluit heel hoog op mn kin, en is langer dus valt net over mn kont, terwijl t 10x goedkoper is dan een 'merk'jas. Hij is grijs en blijkbaar zie je daar veel vlekken niet eens op _O-


Ik heb deze jas ook!
Geweldig!!
Heb gister ruim vier uur in de stromende regen met harde wind buiten gelopen.
Geen spatje regen erdoorheen.
Als het echt koud is doe ik er een gewatteerd jackje onder, ook van de decathlon.

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welke winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:12