Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-18 18:17

Hallo allemaal!

Ik woon al een aantal jaar op kamers, maar heb mijn paardrijdspullen nog bij mijn ouders liggen. Ik woon namelijk nog steeds in dezelfde stad, en reed alleen in het weekend. Ik ging toch altijd in het weekend bij m'n ouders langs, en mijn spullen lagen daar prima in het klompenhok. Nu mag ik echter sinds kort een paard extra bijrijden, waardoor ik ook doordeweeks op het paard zit. Nu moet ik dus elke keer eerst naar mijn ouders fietsen (niet echt in de richting), en vervolgens door naar de manege, waardoor ik nogal lang onderweg ben. Het zou dus praktischer zijn om m'n spullen gewoon op m'n kamer te hebben liggen.

Zelf woon ik echter in een eenkamerappartement met aparte badkamer, waardoor ik niet echt een plek heb om mijn spullen neer te zetten. Ik ben bang dat als ik mijn stalschoenen en cap e.d. in mijn kamer neerzet, dat het nogal gaat stinken.

Iemand tips voor hoe ik het het beste aan kan pakken? Een afgesloten doos (of krijg je dan schimmel)? Mijn gootsteenkastje? Een ander kastje erbij kopen? Of wat anders?

Sorry I'm late, I got lost on the way of life.


MarritdeG

Berichten: 433
Geregistreerd: 03-11-09

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:20

Kan je je spullen niet gewoon op stal laten en je daar om kleden? Zo heb ik dat altijd gedaan.

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:24

Ik woon het zelfde als jij (studio) en heb de paardenzooi in mijn kelderbox. Heb 2 paarden waar ik 2 of 3 keer per dag naartoe ga, m'n voer, dekens enz. liggen dus ook beneden in dat hok.

Jassen, laarzen en kleding heb ik wel boven. Jassen en laarzen gewoon in de gang, ik ruik ze niet. Alleen als ze nat zijn geworden, Natte jassen hang ik in de badkamer. Natte regendekens trouwens ook, dat is het enige wat stinkt. De dekens van mijn merrie passen beneden in de kelderbox wanneer ik ze uithang om te drogen, die van mijn ruin zijn daarvoor te groot.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:32

Ik heb een tijd mijn chaps en cap op mijn kamer gehad (in een ruime la) en mijn rijschoenen in de gang. Nu alles gewoon in de gang trouwens, en het is een appartement dus redelijk 'binnen' maar ik heb er geen last van. Het helpt volgens mij wel dat mijn cap altijd al droog is voor ik thuis ben, en er zit weinig stalwerk bij.

Ik zou zeggen: begin met proberen en dan zie je vanzelf of het wel of niet werkt. Dan is het nog vroeg genoeg om een alternatieve oplossing te vinden.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:34

Op stal even omkleden! Misschien mag je daar een curverbox neerzetten? :D

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:36

Zo'n platte curverbox op wieltjes onder je bed. Die zijn in veel maten te koop. Als alles enigszins schoon is zul je niets ruiken, die boxen sluiten goed af.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:38

Ik zette mijn schoenen gewoon voor de voordeur. Dappere jongen die ze durft te jatten. :D Cap en chaps zou ik op stal laten als dat mag. Scheelt ook een hoop gesleep. Als ze toch mee naar huis moeten, gewoon in een tas oid bewaren, ruik je niet is mijn ervaring.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:38

Inderdaad een curverbox!
Met een paard en een pony heb ik onwijs veel dekens die ik niet allemaal op stal kan bergen.
Ik heb ze daarom ook in huis staan in een 100% afsluitbare box.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 18:47

Hebben ze op de manege geen lockers? Bij ons wel. Als daar laten geen optie is inderdaad een afsluitbare box.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:09

bij mij lag het in de berging thuis of gewoon in een gehuurde locker. ;)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Hutcherson

Berichten: 7331
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:18

Poeh, ik heb een hoekwoning met schuur, grote zolder, en driekamers. En serieus in alle kamers vind je paardenspul behalve in onze slaapkamer.
Ik heb in de schuur een zadelkamer waar nieuw spul in zit (mn voorraad). Ook hangen daar 5 show hoofdstellen.
Zolder is voor mn dekjes, zadels, beenbeschermers en andere dingen die ik nooit gebruik.
Kledinh kamer ligt al mn kleding in een speciaal rek en staan mn winterlaarzen en in de winter mn gewone rijlaarzen.

Op de werkkamer nog een heel rek met nieuwe dekens, halsters, touwen, snoepjes, likstenen, borsttuig etc etc
En in de woonkamer staat mn zadel.
En op stal hangt het hoofdstel, dekje en poetsspullen die we gebruiken :').

Ik heb geen idee hoe je dat alles in 1 kamer kwijt kunt en er ook nog kunt slapen.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:27

Hoe ga je naar stal? misschien dat je (een deel van) de spullen ook in een doos achterin de auto kan bewaren, of in fietstassen/buddyseat. Mijn stalschoenen komen het huis niet in haha, de rest van de spullen aan dekjes, halsters en rommel bewaarde ik zo veel mogelijk op stal, en als het mee naar huis kwam maakte ik het eerst goed schoon.


Maar als het om een paard van een ander gaat, heb je dan ook echt veel spullen nodig? wellicht kan je de spullen van de eigenaar gebruiken daar waar kan, dan hoef je alleen rekening te houden met je eigen outfit. Wat kleding betreft, die deed ik altijd meteen binnestebuiten, dan rook het ook net even wat minder. Jassen kan je ook binnestebuiten ophangen, desnoods met de rits dicht als de stank erg is. Naar mijn idee blijft de lucht dan toch iets meer in de jas hangen ipv de gang/kamer, en het voorkomt ook dat de jassen ernaast vies worden (weet niet hoe het bij jullie gaat, mijn staljassen zitten altijd wel onder de kwijl en slobber e.d.)

Edit:
Toevoeging! voor vieze schoenen heb ik een plastic doos (van de action ofzo, iris heet die geloof ik) van formaat schoenendoos. Als het nou smerig weer is dan mik ik mijn stalschoenen daarin, alle poep pis en blubber zit dan in de doos en niet op de vloer. Ik maak liever af en toe de doos schoon dan dat ik steeds dingen op de vloer vind.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:35

Telpeva schreef:
(weet niet hoe het bij jullie gaat, mijn staljassen zitten altijd wel onder de kwijl en slobber e.d.)

Ik heb de helft van de kapstok voor paardenzooi (jassen, vesten, sjaals) en de andere helft voor netjes.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 19:59

Ik heb in een 1 kamer appartement gewoond maar had 2 inbouwkasten. Daar lagen ook mijn paardrijspullen in. Als je die niet hebt is een curverbox idd een idee.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 22:07

RoyceMack schreef:
Ik heb in de schuur een zadelkamer waar nieuw spul in zit (mn voorraad). Ook hangen daar 5 show hoofdstellen.
Zolder is voor mn dekjes, zadels, beenbeschermers en andere dingen die ik nooit gebruik.
Kledinh kamer ligt al mn kleding in een speciaal rek en staan mn winterlaarzen en in de winter mn gewone rijlaarzen.
Dat klinkt als behoorlijk veel! :D Ik weet niet hoeveel paarden jij hebt, dat zal vast ook schelen.

Wat in ieder geval scheelt is dat ik geen spullen heb die ik niet gebruik en ik heb ook geen voorraad liggen dus de zolder en schuur zouden bij mij leeg zijn.

Wij hebben 2 paarden en alles ligt gewoon op stal. Behalve rijkleding natuurlijk, dat ligt thuis op een stapeltje gewassen in de kledingkast, tis niet zoveel dat we daar een heel rek voor nodig hebben.

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Ljmichael

Berichten: 27
Geregistreerd: 24-09-18
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 23:59

misschien een kast op maat maken zelf kun jezelf bepalen de grootte ervan.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 00:30

rijkleding kun je denk ik gewoon mee naar je kamer nemen toch? Laarzen en cap etc. eventueel in een zadelkast daar? Zo deed ik het altijd :)

BanjerLief

Berichten: 182
Geregistreerd: 02-07-09

Re: Paardrijdspullen opbergen in eenkamerappartement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-18 08:58

Bedankt voor jullie antwoorden! Het zijn alleen maar rijspullen, dus dat scheelt. Er is alleen geen ruimte op de manege om spullen veilig op te bergen, dus dat gaat helaas niet lukken. Ook heb ik geen auto, en mijn fiets gebruik ik ook overal en nergens, dus dat is ook niet helemaal handig.
Ik denk dat ik inderdaad maar een goed afsluitbare doos ga kopen voor m'n spullen, en m'n schoenen op de gang even laat drogen, mochten ze erg nat en modderig geworden zijn. Ik was in de eerste instantie bang dat ze meegenomen zouden worden, maar zoals Ir111 al zegt, ik denk niet dat er veel mensen op vieze stinkschoenen zitten te wachten :P

Sorry I'm late, I got lost on the way of life.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:07

-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers