Haar wassen na rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 20:19

Maandverband in de binnenkant van je cap (tegen je voorhoofd)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 12:44

Divers schreef:
Maandverband in de binnenkant van je cap (tegen je voorhoofd)


_/-\o_
Haha, geweldig. Ik ben nogal visueel ingesteld en zie nu echt van die plakvleugels over je hoofd enz. En dat je je cap afdoet en je maandverband vergeet, haha.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:46

:') Werkt echt hoor. Als ie goed vastplakt in je cap.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 13:59

Dat is een stuk logischer dan op je hoofd plakken inderdaad :)

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 14:04

Kun je geen droogshampoo gebruiken?
Ik heb hetzelfde probleem, ik zweet me hier kapot als ik rij en daar is met temperaturen tussen de 28-35 graden echt niets aan te doen, maar elke dag wassen heb ik ook geen zin in.
Een droogshampoo biedt voor mij echt uitkomst!

Bobette
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-18 16:29

Iriscope schreef:
Kun je geen droogshampoo gebruiken?
Ik heb hetzelfde probleem, ik zweet me hier kapot als ik rij en daar is met temperaturen tussen de 28-35 graden echt niets aan te doen, maar elke dag wassen heb ik ook geen zin in.
Een droogshampoo biedt voor mij echt uitkomst!


Als ik rijd met droogshampoo begint mn cap te ruiken en slapen met droogshampoo is niet goed voor mn haar omdat ik dan jeuk krijg op mn hoofdhuid

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-18 17:36

Ik slaap of rij er ook niet mee, maar doe wel een beetje in na het rijden. Tegen de tijd dat ik ga slapen is het poeder er weer uit!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:09

Er is een shampoo van Elvive met klei (een lichtblauwe fles) die goed werkt tegen vet haar. Met die fles zou je het kunnen afbouwen van elke dag, naar om de dag en om de twee dagen.

Is doorbijten, ik weet het. Maar uiteindelijk wel gezonder voor je haar. Na een week merk je het echt al een beetje. Ik wissel die af met een oliebasis tegen uitdroging en kan dan zo'n twee รก drie dagen zonder wassen. Ik rij wanneer ik kan met werk 5 keer per week paard.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:27

Mijn hoofd zweet nogal snel, dus als ik heb gereden dan was ik altijd mijn haren omdat mijn haar gewoon echt nat is na het rijden (en ja, ik heb een goede ventilerende cap, maar ik zweet gewoon erg veel en snel). Ik sport ook 4 keer per week intensief en dan ben ik zo bezweet.. zie eruit alsof ik uit een zwembad gekropen kom. Dus dan was ik ook echt wel even mijn haren. Vind het erg onfris om dat niet te doen. Met alleen uitspoelen met water merk ik dat ik de volgende dag toch nog een beetje een muffige lucht ruik in mijn haar en dat het nog vetter is dan wanneer ik het niet uitspoel. De oplossing heb ik nog niet gevonden, dus ik lees even mee :=

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 14:38

Sowieso shampoo zoeken zonder SLS(sodium laureth sulfate), dat haalt alle "vet" van je haar en huid en tast daardoor ook je natuurlijke hoofdhuid aan. Omdat je al het vet eruit haalt gaat je huid dit weer extreem aanmaken.

Ik was mijn haar soms maar 1xper week en dan is het nog niet vet.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:21

Droog shampoo! Ik was mijn haar twee keer per week meestal op de dinsdag en vrijdag/zaterdag en rijd ongeveer 4x per week en sport de dagen dat ik niet rijd. De dagen tussen het wassen gebruik ik de droogshampoos van Aussie, want ik ga echt niet elke dag mijn haar wassen, daar wordt het alleen maar sneller vetter en brooser van, want anders heb ik ruzie met mijn kapper :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 12:46

Ik heb de paarden aan huis en ben er al snel 4 keer per dag. Ga toch echt niet elke dag mijn haar wassen hoor. Maar het stinkt ook niet eigenlijk. Gewoon 3x per week met shampoo en verder spoelen met water.

Anoniem

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 13:39

Is droogshampoo dan minder slecht voor je haar dan gewone shampoo?

Bobette
Berichten: 18
Geregistreerd: 07-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-18 14:41

SavannahdB schreef:
Droog shampoo! Ik was mijn haar twee keer per week meestal op de dinsdag en vrijdag/zaterdag en rijd ongeveer 4x per week en sport de dagen dat ik niet rijd. De dagen tussen het wassen gebruik ik de droogshampoos van Aussie, want ik ga echt niet elke dag mijn haar wassen, daar wordt het alleen maar sneller vetter en brooser van, want anders heb ik ruzie met mijn kapper :D


Mijn hoofdhuid is zeer gevoelig en dus kan ik niet lang met droogshampoo rondlopen laat staan er mee slapen. Met droogshampoo in mn tok is ook echt een nogo!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 15:01

Ik was dus inderdaad elke dag mijn haar, ik heb het probleem ook al na een nacht slapen dus was mijn haar elke ochtend. En als ik smiddags rij en dan savonds nog wat heb, dan was ik het dus nog een keer smiddags. Wel bezigheidstherapie dus..

Ik ruik overigens als ik voor werk even snel de stal mest de rest van de dag al een paardengeur in mijn haar dus heb erg mijn twijfels hoe anderen kunnen rijden zonder daarna die paardengeur te hebben.

Rozekoek18
Berichten: 10
Geregistreerd: 11-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:00

Is wassen zonder shampoo niks?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 21:12

Cioccolato schreef:
billionache schreef:
Aan de mensen die niks slechts merken aan elke dag wassen: ik neem aan dat jullie wel gewoon producten gebruiken met siliconen in? Deze leggen nl een laagje op je haar waardoor het glanst en gezond oogt. Onder dat laagje is het haar vaak wel flink beschadigd :j


Dat merk je gelijk wel terug in groei. Veel mensen die het gek vinden dat hun haar niet groeit etc etc.
En idd kijken naar welke shampoo je gebruikt!

Mijn haar groeit ook goed hoor :+

En ik waste het elke keer na het rijden. Voelde me anders te vies.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 00:50

Ik was mijn haar ook iedere x nadat ik een cap op heb gehad, maakt niet uit of dat voor 1 of voor 7 paarden was.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 00:54

billionache schreef:
Aan de mensen die niks slechts merken aan elke dag wassen: ik neem aan dat jullie wel gewoon producten gebruiken met siliconen in? Deze leggen nl een laagje op je haar waardoor het glanst en gezond oogt. Onder dat laagje is het haar vaak wel flink beschadigd :j


Als het gezond oogt is het toch prima ;) , wat mij betreft wel in ieder geval. ik was het ook iedere dag hoor, zo vies anders als je een cap op hebt gehad.

Hutcherson

Berichten: 7334
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 00:57

Ik was mn haar om de dag. Als ik torevallig een cap op heb gehad terwijl het geen wasdag is, dan doe ik sochtends even mn lok nat maken en met een drupjes shampoo wassen. Lekker fohnen en stijlen en dan valt het vaka precies zoals ik het wil hebben..

Mocht je haar bovenop nu echt vettig zijn dan kun je een staartje maken of droogshampoo gebruiken.

Voor de mythe dat haar 'gezond' moet zijn: haar is vanaf de wortel dood. Dus het ligt er net aan hoe je ermee omgaat (wassen, fohnen, stijlen, krullen) hoe snel de punten splijten.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 01:43

Ik was mijn haar eens in de drie weken met shampoo die sulfaat vrij is. Voor de rest of alleen met water, of alleen met conditioner.

Maar zweet ik dan zo weinig dat ik het nog nooit in mijn haar heb gehad, want ik zweet best snel maar ruik nooit wat aan mijn haar. :+

YvonneV
Berichten: 8773
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 03:08

Bobette schreef:
SavannahdB schreef:
Droog shampoo! Ik was mijn haar twee keer per week meestal op de dinsdag en vrijdag/zaterdag en rijd ongeveer 4x per week en sport de dagen dat ik niet rijd. De dagen tussen het wassen gebruik ik de droogshampoos van Aussie, want ik ga echt niet elke dag mijn haar wassen, daar wordt het alleen maar sneller vetter en brooser van, want anders heb ik ruzie met mijn kapper :D


Mijn hoofdhuid is zeer gevoelig en dus kan ik niet lang met droogshampoo rondlopen laat staan er mee slapen. Met droogshampoo in mn tok is ook echt een nogo!



Volgens mij is de bedoeling van droogshampoo dat je het in je haar doet en het er gelijk weer uitborsteld

lizzy9299

Berichten: 42
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 07:57

Ik zou inderdaad sowieso mijn haar wassen met water, zweet is er vaak dan wel uit en het wordt ook niet vet, als je het niet fijn vind voelen zou ik proberen om een heel klein beetje conditoner in je punten te doen zodat je haar weer zachter voelt maar niet vet wordt omdat je het zovaak wast.

Vrouwdarijn
Berichten: 61
Geregistreerd: 21-10-17

Re: Haar wassen na rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 09:15

Als ik erg gezweet heb (na een intensieve les bv, met een rustig stapritje heb ik daar geen last van) spoel ik mijn haar uit met water, beetje conditioner in de punten (ruikt lekker) en dan laat ik het opdrogen of fohn het droog op de koude stand. Voor mij werkt dat prima. Mijn cap gaat ook regelmatig door een sopje.