Eeuwige ellende; een passende cap...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:08

Aangezien hier een redelijk centraal topic loopt is het onzinnig eentje te openen.

Heb 4 jaar amper gereden en omdat mijn cap gestolen is heb ik het nu even gedaan met mijn oude cap (2008). Past prima maar is oud, stinkt ( :') ) en zal vast en zeker eens een opdonder gehad hebben dus ik vertrouw hem niet meer.

Kan iemand mij vertellen waarom tegenwoordig bijna iedere cap (in een leuke prijsklasse) verstelbaar is? Ik vond dit ‘vroeger’ echt heel oliebol zitten. Ik had een hele goede ervaring met de HH leather (de gestolen cap) maar deze vind ik niet meer. Ik heb het rijden net pas weer opgepakt en om nu een Kep, Samshield of Charles Owen aan te schaffen vind ik wat overdreven voor nu.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel


frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:11

loop ook eens ff bij de decathlon binnen. Kosten weinig en wie weet heb je een passende.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:13

frankiej schreef:
loop ook eens ff bij de decathlon binnen. Kosten weinig en wie weet heb je een passende.


Goh de Decathlon, nog niet eens bij stil gestaan. Ook jaren geleden geweest en toen vond ik de kwaliteit nog wat crappy maar hoor van verschillende dat dat er flink op vooruit is gegaan :j

Eens even online kijken :D

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:37

sterreke98 schreef:
Bij mijn ovalen hoofd zit ik met charles owen :)


Ik heb ook een Charles Owen. Nogniet eerder zo’n fijne cap gehad! :D

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:44

Mijn ovale hoofd met de Uvex Perfexxion II
Afbeelding
Afbeelding

En mijn vorige cap, Charles Owen Wellington. Die vind ik persoonlijk dus al te lomp en te champignon voor mijn hoofd :(
Afbeelding

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:02

Afbeelding
Vreselijke foto maar dit is mijn nieuwe Charles Owen. Vind m niet eens zo heel lomp

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 21:10

sanso schreef:
... als je een moeilijk hoofd hebt dan, zoals ik..

Ik heb een lang maar smal hoofd en het lukt mij niet een goed passende cap te vinden, maar misschien zoek ik niet goed?
Probleem is dat ik altijd heel veel ruimte aan de zijkanten overhoud en hij daardoor totaal niet aansluit.

Zijn er cap (merken) waarbij je dit probleem minder hebt, bij sommige caps passen er wel 2 vingers aan iedere zijkant.


Voor de Kep caps heb je speciale ovale voeringen

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 23:40

En hebben jullie (met name dan Siersma en Ghostattack) duidelijk meer last van warme/zweethoofden met de Charles Owen caps?

Als het niet gaat zoals het moet... dan moet het maar zoals het gaat!

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 00:30

ashley1 schreef:
En hebben jullie (met name dan Siersma en Ghostattack) duidelijk meer last van warme/zweethoofden met de Charles Owen caps?


Hier haak ik even op in. De cap van Siersema heb ik ook, de goedkoopste variant CO, en dat merk je wel. Ik vind het een fijne cap, maar hij is bloed heet. Nu merk ik dat eingelijk niet zo tot ik hem afzet, maar in vergelijking tot mijn GPA is die echt heel erg warm. Mijn haar komt daar ook makkelijk nat onderuit als ik hem wat langer op heb of heel hard heb getraint.

I am because you were

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 06:37

Ik zweet sowieso heel snel en veel. Mijn vorige cap was een helemaal dichte van HH. Daar zweete ik al in als ie op ging. Deze CO heeft meer luchtgaten aan de binnenkant. Maar merk helaas weinig verschil. Maar ik was eigenlijk allang blij dat ik iets passends gevonden had

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:41

ashley1 schreef:
En hebben jullie (met name dan Siersma en Ghostattack) duidelijk meer last van warme/zweethoofden met de Charles Owen caps?


Ik draag mijn CO nooit meer eigenlijk. Verschrikkelijk ding vergeleken met de luchtige en lichte Uvex :o

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-18 09:23

Ik vind CO en KEP ook altijd heel lomp staan op kleine qc ovale hoofden. Champignon achtig, die zouden dan ook zeker qua looks niet eerste keus zijn.
De uvex ziet er goed uit! Heel luchtig en licht zou ik zeggen.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:49

De Uvexx en Charles Owen zaten bij mij perfect, maar vond ik niet mooi. Uiteindelijk is het een BR Viper Carbon geworden. Die zit goed (maar niet zo perfect als Uvexx en Charles Owen) en vind ik mooi <3

Siers83

Berichten: 7343
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:12

Wat ik met bijna alle caps had was dat ze op mn hoofd zaten en niet erom zsg maar. Ook bij Kep, Kask en Shamshield. Maar bij alle vetstelbare had ik ook dat gevoel.

JwZ6vNA4l, Gebruik mijn code bij Parfumado voor korting!

_Yrsa
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-02-17

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 17:34

Uvex is echt een aanrader!

Gezocht met spoed! voor stage tijdelijke woonruimte/kamertje in Harderwijk

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 18:13

ik heb een fairplay cap en een klein en ovaal hoofd (deze is verstelbaar)

(cap op de foto is wel gepimpt en dus niet zo in de winkel te koop)

Afbeelding

Afbeelding

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:07

Ik heb een klein ovaal hoofd en krijg snel hoofdpijn bij caps en niet te vergeten dat ik een zweethood heb jezus.
Ik heb een paar maanden geleden een kask aangeschaft en die zit heerlijk! Geen hoofdpijn meer (ook met een paar uur op) en top ventilatie.

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:25

Keell94 schreef:
ik heb een fairplay cap en een klein en ovaal hoofd (deze is verstelbaar)

(cap op de foto is wel gepimpt en dus niet zo in de winkel te koop)

[ [url=m/ryATyG.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fn1D98.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb deze op gehad in de winkel en vond 'm juist ontzettend groot en champion/ufo achtig :')

I am because you were

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 22:09

Ik kom nu regelmatig uvex tegen maar die zit bij mij toch echt niet fijn. Ik heb een 57 ovaal hoofd.

Kep met ovale liner zit aardig maar nog steeds wel wat ruimte aan de zijkant, casco zit juist goed, zowel de champ(met de elastische Casco Ergomatic verstelling dus zonder draaiknop) als de mistral 1.
De Pikeur cap(niet te verwarren met GPA!) zit ook goed en inderdaad de charles owen.

Op naar nieuwe avonturen ❤️

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:36

Maureen_M schreef:
Aangezien hier een redelijk centraal topic loopt is het onzinnig eentje te openen.

Heb 4 jaar amper gereden en omdat mijn cap gestolen is heb ik het nu even gedaan met mijn oude cap (2008). Past prima maar is oud, stinkt ( :') ) en zal vast en zeker eens een opdonder gehad hebben dus ik vertrouw hem niet meer.

Kan iemand mij vertellen waarom tegenwoordig bijna iedere cap (in een leuke prijsklasse) verstelbaar is? Ik vond dit ‘vroeger’ echt heel oliebol zitten. Ik had een hele goede ervaring met de HH leather (de gestolen cap) maar deze vind ik niet meer. Ik heb het rijden net pas weer opgepakt en om nu een Kep, Samshield of Charles Owen aan te schaffen vind ik wat overdreven voor nu.


Ik heb gisteren een nieuwe cap gekocht na goede valpartij, maar kwam ook in de betaalbaardere prijsklasse (HH, Uvex) nog aardig wat niet-verstelbare caps tegen. Wat ik zelf juist onhandig vind, want nog lastiger om in 1x goed te zitten..

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:39

Zelfde probleem hier. Uiteindelijk zaten alleen gpa en samshield goed.
Ik vond de samshield fijner zitten, dus die is het geworden met aangepaste binnen voering.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 09:54

J_emma schreef:
Maureen_M schreef:
Aangezien hier een redelijk centraal topic loopt is het onzinnig eentje te openen.

Heb 4 jaar amper gereden en omdat mijn cap gestolen is heb ik het nu even gedaan met mijn oude cap (2008). Past prima maar is oud, stinkt ( :') ) en zal vast en zeker eens een opdonder gehad hebben dus ik vertrouw hem niet meer.

Kan iemand mij vertellen waarom tegenwoordig bijna iedere cap (in een leuke prijsklasse) verstelbaar is? Ik vond dit ‘vroeger’ echt heel oliebol zitten. Ik had een hele goede ervaring met de HH leather (de gestolen cap) maar deze vind ik niet meer. Ik heb het rijden net pas weer opgepakt en om nu een Kep, Samshield of Charles Owen aan te schaffen vind ik wat overdreven voor nu.


Ik heb gisteren een nieuwe cap gekocht na goede valpartij, maar kwam ook in de betaalbaardere prijsklasse (HH, Uvex) nog aardig wat niet-verstelbare caps tegen. Wat ik zelf juist onhandig vind, want nog lastiger om in 1x goed te zitten..


Ben je wel tevreden over je nieuwe aankoop?

Ik heb online een besteld die komende week binnen komt :)

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:04

Ja,heb nu een Uvex die prima zit. Klein hoofd dus best een puzzel. Maar ik moet zeggen dat ik na die val ook meer voor stevig,veilig en goed zittend dan voor mooi ben gegaan. Dat laatste vond ik nu toch wat minder belangrijk.
Het was echt categorie bewusteloos, ambulance ziekenhuisopname en ik ben nog herstellende van flinke hersenschudding. Dus het belang van een goede cap is er wel weer even letterlijk in geramd ;-)

diesel_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 25-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 10:53

Ik heb hetzelfde. Alleen de uvex prefexxion 2 zat heerlijk, ik wacht tot hij er is met korting (ej).

Wie weet hoe waterdicht hij is met een flinke regenbui?

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:04

Als je echt in noodweer rijdt dan komt het wel door de luchtgaatjes op je hoofd heen. Maar verder nooit gehad dat het onder mijn uvex prefexxion 2 nat werd door de regen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers