Eeuwige ellende; een passende cap...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nouvel

Berichten: 28562
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 13:14

Ik heb ook nooit echt een nat hoofd van de regen met mijn uvex caps, wel van het zweet met warm weer...

MHJMommers
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:07

Ik herken het probleem van het niet vinden van een passende cap. Ik, vrouw 39 jaar, ben gezegend met een groot waarschijnlijk andere vorm hoofd waardoor ik geen passende maat cap kan vinden.
Wie weet welk merk het beste past voor grote maat en aparte vorm hoofd?
Wie weet waar ik eventueel een cap op maat kan laten maken?
Wie heeft advies voor een wanhopige ruiter in de dop maar zonder bescherming op haar "kop" *D
Ik zou heel graag mijn droom (al 30 jaar) willen laten uitkomen. Mijn ouders vonden het niet verstandig dat ik ging rijden...
Wie helpt mij mijn droom verwezenlijken?????

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 19:10

Wat betekend een aparte vorm dan?

MHJMommers
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:13

krijg het idee dat mijn hoofd erg ovaal is...

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:15

Hier ook een lastig hoofd en op samshield uitgekomen met aangepaste binnenvoering. Niet de goedkoopste helaas...

MHJMommers
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:16

Samshield ik ga het onthouden... Waar heb jij hem gekocht?
En kleine prijsindicatie misschien?

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:18

Ik krijg volgende maand ovale liners voor de OneK caps binnen.

Dan heb je dus keuze uit verschillende maten liners in twee vormen.

Prijstechnisch gunstiger als Samshield maar wel dezelfde schaal.

Misschien dat dit iets voor je is?

MHJMommers
Berichten: 4
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:21

Kan ik ergens deze caps met ovale liners passen en bekijken....Aangezien het niet om een te kopen brood gaat en financien voor mij ook belangrijk zijn heeft passen in een winkel voor mij voorkeur....

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:22

MHJMommers schreef:
Kan ik ergens deze caps met ovale liners passen en bekijken....Aangezien het niet om een te kopen brood gaat en financien voor mij ook belangrijk zijn heeft passen in een winkel voor mij voorkeur....


Snap ik helemaal!

Ik stuur je even een pb.
Laatst bijgewerkt door Lobke1998 op 01-10-18 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:23

Samshield hebben ze in de meeste ruitersport zaken gewoon. Even vragen om een medewerker die verstand heeft van losse voeringen.
Ik heb meerdere voeringen geprobeerd en net zo lang aangepast tot hij fijn zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:25

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MayoNeighs

Berichten: 165
Geregistreerd: 28-07-15

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:28

Samshield. Ik heb een rond hoofd waardoor mijn Kep perfect past, de Samshield helaas niet. Qua verluchting en verwisselbare voering echt geweldig!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:49


margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:48

Ik moet ook een nieuwe cap, na een flinke tuimel in het bos lijkt me dat mijn cap die ik na heeeel lang zoeken heb gevonden toch binnen het jaar vervangen moet worden.
Ik heb ook ongeveer maat 57 en ovalig hoofd. Altijd klemmend gevoel op mijn voorhoofd, ruimte over aan de zijkanten en daarbij rij ik vaak in het bos en heb het gevoel dat caps vaak een beetje naar voren zakken wat het zicht met de klep er niet beter op maakt, zeker bij galopje of sprongetje.
De cap die vervangen moet is er 1 van het merk Ked (model paso). Heb ik hier nog niet voorbij zien komen... Op zich zat die lekker, super ventilatie en geen hoofdpijnen meer, alleen toch ook zakte deze iets naar voren dus ik zou het echt heel fijn vinden om iets te vinden dat ook dat boxje helemaal checkt <3 Zeker omdat ik altijd een staart in mijn haar heb, dan kijk je naar voren en komt die klep naar beneden..

Dusss... iemand nog suggesties? Ik heb geen enorm budget en voor het mooi ga ik niet.. als ik ooit dressuur proefjes ga rijden dan klem ik wel tijdelijk zo'n hoofdpijngedrocht op mijn hoofd :D

Casco zat vlgs mij redelijk maar ook in de nek weinig ruimte en forse klep, uvex perfexxion zat bij mij net niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:50

Om deze reden heb ik, na lang overwegen, toch een KEP aangeschaft, en hij zit als gegoten!
Samshield om dezelfde reden ook gepast, maar vond ik totaal niet fijn zitten bij het kinbandje

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 10:59

Anoniem schreef:
Om deze reden heb ik, na lang overwegen, toch een KEP aangeschaft, en hij zit als gegoten!
Samshield om dezelfde reden ook gepast, maar vond ik totaal niet fijn zitten bij het kinbandje

Dankje! Ga ik die toch maar passen binnenkort, samshield zat bij mij ook niet goed, geen idee welke modellen ik daarvan heb gepast vorige keer. KEP weet ik niet of ik heb gepast en ik heb tijd over want ik mag nu niet paardrijden (gebroken sleutelbeen overgehouden aan de tuimel). Ik denk alleen dat het buiten budget valt maar als het echt zoveel comfortabeler gaat zijn moet ik er toch over nadenken..

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:04

Wat ik me afvraag, vroeger toen je keuze had uit twee caps een met rode en een met blauwe binnekant, de rest was zwart fluweel en met een elastiekte onder de kin. Maar de rode waren voor ronde hoofden de blauwe voor eierhoofden zoals ik. Is dat tegenwoordig zoveel anders?

Maar voor mij de caps van decathlon zitten me goed. Die lijken meer voor eieren gemaakt te zijn, :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:07

margriet5 schreef:
Anoniem schreef:
Om deze reden heb ik, na lang overwegen, toch een KEP aangeschaft, en hij zit als gegoten!
Samshield om dezelfde reden ook gepast, maar vond ik totaal niet fijn zitten bij het kinbandje

Dankje! Ga ik die toch maar passen binnenkort, samshield zat bij mij ook niet goed, geen idee welke modellen ik daarvan heb gepast vorige keer. KEP weet ik niet of ik heb gepast en ik heb tijd over want ik mag nu niet paardrijden (gebroken sleutelbeen overgehouden aan de tuimel). Ik denk alleen dat het buiten budget valt maar als het echt zoveel comfortabeler gaat zijn moet ik er toch over nadenken..

Ik heb om die reden (omdat ik hem ook gewoon als cap voor thuis heb) ook het meest simpele model gekocht, en zat totaal nog onder de €300 :) (uit mn hoofd was ik €280 kwijt) :)
Het kost wat, maar een fijne cap is toch wel veel waard :D Je kan bij KEP echt van die extra kussentjes aan de zijkant in de liner toevoegen, echt heel fijn!

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:17

Voor mensen met een ovaal hoofd (waaronder ik zelf), OneK krijgt volgende maand speciale ovale liners binnen. Deze zijn aan de zijkant dus dikker.

Ik heb deze zelf al mogen proberen en door deze liner pas ik de OneK caps nu wel.
Ze beginnen bij €235 en zijn dus goed betaalbaar.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 11:32

Ook ik heb een erg ovaal hoofd, maar heb nu een verstelbare cap die erg goed past. Ik geloof dat het de HH Concorde is, die werd me meteen aangeraden. Ik had hiervoor een Uvex en die zat ok, maar deze zit echt een stuk beter.

margriet5
Berichten: 20
Geregistreerd: 29-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:03

Lobke1998 schreef:
Voor mensen met een ovaal hoofd (waaronder ik zelf), OneK krijgt volgende maand speciale ovale liners binnen. Deze zijn aan de zijkant dus dikker.

Ik heb deze zelf al mogen proberen en door deze liner pas ik de OneK caps nu wel.
Ze beginnen bij €235 en zijn dus goed betaalbaar.


Ik vind 235€ best veel geld.. net als de KEP zou ik dat echt alleen ooit uitgeven als het echt 100% als gegoten zit. Ik vermoed dat ik ook nog eens tussen schaal 1 en 2 in val qua maat.

Sheran schreef:
Ook ik heb een erg ovaal hoofd, maar heb nu een verstelbare cap die erg goed past. Ik geloof dat het de HH Concorde is, die werd me meteen aangeraden. Ik had hiervoor een Uvex en die zat ok, maar deze zit echt een stuk beter.

Klinkt goed, ga ik ook op het lijstje schrijven om te passen!

xRedshift

Berichten: 150
Geregistreerd: 25-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 10:38

Verstelbare caps van Harry’s Horse?
Mij passen caps ook moeilijk maar deze passen altijd goed!

Anoniem

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 11:00

Dan snap ik het Margriet, voor dat bedrag moeten ze wel echt perfect zitten natuurlijk :)

janneke584

Berichten: 1912
Geregistreerd: 29-10-10
Woonplaats: Ingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:15

Sheran schreef:
Ook ik heb een erg ovaal hoofd, maar heb nu een verstelbare cap die erg goed past. Ik geloof dat het de HH Concorde is, die werd me meteen aangeraden. Ik had hiervoor een Uvex en die zat ok, maar deze zit echt een stuk beter.


Ik heb de HH Concorde ook gepast, maar die was nog altijd te wijd en drukte in mijn voorhoofd. De HH Challenge past bij mij wel perfect. Is voor mijn gevoel een stuk ovaler

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Eeuwige ellende; een passende cap...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 12:31

Hier ook een moeilijk hoofd :) En ook uitgekomen bij de KEP :j