Ervaringen GPA cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladyxD8
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-06-18

Ervaringen GPA cap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 23:43

Hoi!

Ik ben er sterk over aan het twijfelen een GPA cap te kopen!
Graag wou ik jullie ervaringen alvast weten! :)

Zitten ze goed?

Als het in de zomer heel warm is, zijn deze dan verluchtend en is deze tok goed voor het zweet en dergelijke?

Zijn ze veilig genoeg indien je valt?

Alle ervaringen zijn welkom!

leeneliefje

Berichten: 4417
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Rheden

Re: Ervaringen GPA cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 23:59

Je hebt meerdere modellen van gpa. Het zijn volgend mij wel de veiligste caps die dr zijn. Ik heb de Carbon, bevalt zeer goed maar idd erg warm

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:00

Zitten ze goed? Tsja dat is toch echt afhankelijk van je hoofd vorm ed. Wat voor de een heerlijk zit is voor de ander minder.

GPA hebben ook gewoon veiligheids keurmerken.

GPA speedair is wel zeker weten de luchtigste cap die ik heb (ook kask, samshield en casco champ in bezit), zit echt heerlijk voor dagelijks rijden.
Dus wil je echt een luchtige cap zijn de speedairs zeer aan te raden, je kan zo door de ventilatie heen kijken dus de luchtstroom gaat er heerlijk doorheen. https://www.gpa-sport.com/wp-content/up ... X-GREY.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:22

GPA caps zitten heerlijk bij mij! Enige puntje is dat een Uvex die ik voor net iets minder gekocht heb beter ventileerde en meer lucht doorlatend zijn. Buiten het ventilatie punt is de GPA cap heel fijn!
Dit is wel 2 jaar geleden, het kan nu uiteraard veranderd zijn.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 00:23

Ik heb ook de GPA Speed air. Het is een fijne maar ook een mooie sportieve cap.
Daar in tegen heb ik ook een Charles Owen cap en vindt ik persoonlijk fijner maar ook steviger om mijn hoofd aanvoelen. Ik vind deze caps gewoon goed om je hoofd aansluiten en zitten daarin tegen ook nog eens super fijn.

De speed air staat er inderdaad bekend om, om meer lucht door te laten voor het zweten. Maar geloof me maar, dat als je intensief hebt getraind je toch wel nog wat zweet op je hoofd hebt.
Verder vind ik de kwaliteit van de GPA speed air bagger slecht... Het materiaal komen snel krassen op als je er niet goed mee om gaat. En het klepje op de cap is heel snel breekbaar. Het klepje is op 3 dunne punten bevestigd op de cap en bij een flinke klap heb je zo een scheur in de klep of hij is je van een punt afgebroken op de cap zelf.
Gelukkig kun je heel makkelijk een nieuw klepje erop plaatsen, mocht je huidige kapot zijn. Maar deze zijn geloof ik ook prijzig (zo'n 50,- tussen 80,- euro nieuw).

Al met al is het een fijne cap. Maar vind ik de speed air modellen minder fijn/stevig op me hoofd aanvoelen als bijvoorbeeld een Charles Owen.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen GPA cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:43

Ik heb sinds februari de gpa easy
Vind het een heerlijke cap en ventileert beter dan Charles owen, de oude gpa caps en net zo goed als samshield

Maartje3
Berichten: 7
Geregistreerd: 07-06-18

Re: Ervaringen GPA cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 22:21

Ze zeggen dat hij heerlijk is, maar de prijs