Schaafwonden zitbeenknobbels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 16:02

Hallo bokkers,
Ik heb eerst de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen recent topic vinden.

Sinds kort heb ik als ik dagen achter elkaar train schaafwonden t.h.v. zitbeenknobbels. Ik denk dat het te maken heeft met het warme weer veel zweten en wrijving doordat het zadel voor mij iets te groot is. Met de ene rijbroek heb ik er meer last van dan met een andere rijbroek. Gelukkig herstelt het wel weer snel, maar het is wel ontzettend lastig. Vooral omdat ik binnenkort weer wedstrijd heb en ik nu ook even door wil trainen zodat we in de zomervakantie verder kunnen in de Z. Volgens meerdere mensen zou het niet door mijn houding komen.


Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En wat voor rijbroek gebruiken jullie?


alice0cullen

Berichten: 2430
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:18

Zou een bontje over je zadel niet helpen of zeg ik nou iets heel geks

Van een ruin kan je eisen, aan een hengst kan je het vragen en bij een merrie moet je 3-voudig schriftelijk verzoek indienen.

Riding: The art of keeping the horse between you and the ground.

aniek_joefy

Berichten: 856
Geregistreerd: 08-01-13

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:23

Heb je anti slip zitvlak? Ik heb hetzelfde op mijn knieën met dit weer wanneer ik met een rijbroek met anti slip rijd. Met broeken zonder anti slip heb ik nergens last van :)

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:39

Zou het niet helpen op ander ondergoed te proberen? Naadloos misschien?

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:40

Ik weet niet wat voor ondergoed je draagt, maar naadloos ondergoed wil ook wel goed helpen bij allerlei schaafplekken in dat gebied.

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:40

Chamois crème voor wielrenners ;-)... Dat legt een film op je huid en geeft bescherming tegen het schuren.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:56

Oh daar had ik ook last van toen ik een periode intensief ging dressuren vorige zomer... super vervelend inderdaad. Ik heb er gewoon mee doorgereden. Elke avond deed ik dan van die witte zalf op m'n billen en dat hielp echt heel goed :+ Inotyol heet dat, werkt als een gek :D

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 16:59

Bedankt voor de snelle reacties.
Een bontje over het zadel is misschien wel een idee, is dit ook toegestaan op wedstrijden?
Ik draag katoenen onderbroeken naadloos. Al mijn broeken hebben een leren zitvlak. Ik heb nog geen rijbroeken met siliconen spul, werkt dat beter dan?
Die crème kan ik misschien ook wel proberen. kan ik dat gewoon dagelijks gebruiken en hoe lang kan je daar mee doen?

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:59

Klinkt heel stom maar bij mij hebben jarenlang bikini slips geholpen.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:01

_Lobke_ schreef:
Die crème kan ik misschien ook wel proberen. kan ik dat gewoon dagelijks gebruiken en hoe lang kan je daar mee doen?

Kan zeker dagelijks, je doet met een tube echt heel lang. Het is een dikke zalf en je hebt er niet veel van nodig. Maar voor andere dingen is hij ook heel goed, onzuiverheden op je gezicht bijvoorbeeld, puistjes die wat ontstoken zijn etc... Dus niet echt verloren als je billen weer genezen zijn :+ Ik ken ook mensen die hem op stal hebben liggen voor schaafplekjes bij de paarden. Dus das dubbel handig :)

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-18 17:21

@champion;gaat dat niet juist meer zweten?
@Heleen: oh dat is wel super handig ik zal het eens proberen

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:16

Eigenlijk niet. Heb het idee dat zweet makkelijker wordt afgevoerd (was bij mij de reden dat ik wonden kreeg) maar ik moet zeggen dat ik een hekel heb aan (kunst)leren zitvlakken. Heb meestal katoenen rijbroeken aan in de zomer.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Kidrauhl
Berichten: 259
Geregistreerd: 19-01-16

Re: Schaafwonden zitbeenknobbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:33

Wat bij mij heel goed werkte bij schaafwonden is purol zalf! Echt top spul. Dus mocht die ene zalf die hiervoor aangeraden werd niet werken, is purol wellicht een optie!

Livion

Berichten: 191
Geregistreerd: 04-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 19:44

Uierzalf kan ik je ook aanraden :)

"In riding a horse, we borrow freedom."



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, Polarize en 9 bezoekers