De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 09:23

Caps en natuurlijk vele andere produkten, verheven tot ware statussymbolen,Het lijken ware kroontje op het hoofd, met de daarbij horende diamanten en edelstenen.
Doe jij hieraan mee of juist niet en waarom?

xDarkness

Berichten: 481
Geregistreerd: 03-11-09

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:25

Ik heb een cap van tien jaar oud. Geen idee welk merk joh. Ik ben eraan gehecht. Er zit tien jaar bloed, zweet en tranen in :+. Het wordt wel tijd voor een nieuwe maar zo'n achterlijk dure cap van 1000 euro? Nooit. Daarvoor val ik te vaak :Y).

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:31

Ik heb er laatst 1 gekocht bij de decathlon, zit heerlijk en vind al die lak en blingbling op me cap zonde.
Heb een draak van een paard en zpu het idd zonds vinden om te vallen met een cap van bijv KEP.
Daarbij vind ik het model net een bloempot :=

LiannePuthzy

Berichten: 6985
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:32

Ik koop er gewoon 1 die lekker zit en max 100/150 kost en gewoon een standaard kleurtje heeft zonder glimmers ect, dat is nu hip maar over een paar jaar misschien niet meer

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:32

Cap is voor mij wel heel belangrijk, maar dan wel echt voor veiligheid, zodat de gaten in mijn schedel niet nog grotere gaten gaan worden. :+

Maar honderden euro's voor een cap, nooit. Je zal er maar mee vallen... :=
Overigens vind ik de meeste ook echt afgrijselijk lelijk.

Anoniem

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:35

Nope, ik snap de hype rond kep dan ook zeker niet. Vind ze echt lelijk en men, 600 euro voor een cap??

Ik heb een oude voor thuis en les van 8 jaar. Gewoon een simpele Harry's horse.
En sinds een paar maand een nieuwe voor op wedstrijd. Maar die was ook 'maar' 80 euro. En voorlopig red ik me dus weer.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:35

Ik heb m om te zorgen dat mn hoofd het nog doet na een val :+. Wil graag iets ouder worden.
Ga er een honderden euro’s aan uitgeven omdat er dan een merkje op zit.

Laurievc

Berichten: 4418
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:36

Ik heb er verschillende;
- Decathlon
- GPA Speedair
- Antares

En ik moet zeggen dat ik van de GPA het meest tevreden ben. Dus ja, ik geef meestal vrij veel geld uit aan een cap :) Heb wel het geluk dat ik niet zo dikwijls op de grond lig (hout vasthouden :+)

sofietjevdh
Berichten: 38
Geregistreerd: 01-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:37

Ik heb zelf een normale zwarte matte cap. Goed merk wel aangezien ik spring en ik ook wel moeilijke paarden rijd en dus soms wel is val. Ik vind het zelf erg leuk om setjes te maken maar ik ben wel erg kieskeurig :Y) Dus ik heb een zwarte cap en een zwarte rijbroek, daar past in principe elke kleur polo/dekje wel bij. Ik heb ooit een rijbroek gehad met steentjes op de broek. Na 1 keer rijden meteen allemaal eraf. En glitters op caps... Ik ben zelf niet zo van glitters enzo :)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:38

Persoonlijk heb ik nog nooit meer dan 120 euro uitgegeven aan een cap of helm. De mijne komen van Casco en Decathlon. Mijn belangrijkste eis (naast de prijs) is dat het ding comfortabel zit. Alleen dan beschermt-ie mijn hoofd optimaal. Ik kan me niet voorstellen dat een exemplaar van 700 euro beter beschermt dan een van 100 euro, maar uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf weten. :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:38

Ik heb ook helemaal niets met die dure merken, qua kwaliteit is het gewoon hetzelfde.
Heb zelf een simpele van Casco, was rond de 100 euro en dat is voor mij wel de max qua bedrag.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:40

Ik heb een rode lichte cap van decathlon geen bling of wat ook. Moet lekker zitten en veilig zijn.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:41

Hier had ik het toevallig laatst met de hoefsmid over. Ik merk zelf als ik iemand zie met een samshield of een Kep italia o.a., ik er altijd wel vanuit ga dat dit een ‘goede’ ruiter/stalruiter is.

Het heeft toch wel in mijn ogen een status symbool gekregen...

Mensen kopen gewoon lekker wat ze willen, of het nu duur of goedkoop is. Ik lig er niet wakker van als ze er honderden euro’s aan uitgeven :j niet mijn portemonnee :Y)

Zelf heb ik een ‘simpele’ lamicell. Werkt prima :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:41

Een super dure cap? Nooit van mijn leven. Ben nogal lomp en laat nog wel eens wat uit mijn handen vallen. Daarnaast rij (oke reed) ik op die rare beesten die van vanuit het niets KOEKKOEK doen. Heb meer dan eens een nieuwe cap moeten kopen omdat mijn oude kapot was gegaan.

Misschien als ik een rustig beest heb, of als ik weer actief wedstrijden ga rijden. Maar dan echt niet duurder dan 150.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:47

Nee, ik heb (vind ik) een hele mooie van de welkoop. Ik begrijp niet waarom je meer dan 100 euro zou betalen voor iets wat je moet vervangen na 1x vallen.

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:51

Ik vind ze heel erg mooi, maar zo vreselijk groot dat ik ze niet mooi vind staan. Ik heb laatst de halve winkel op t hoofd gehad en hou maar mijn eigen capje, ik verzoop zowat onder die mooie helmen..

Rohol

Berichten: 658
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:53

Vorig jaar een val gemaakt. Zonder cap had ik vrijwel zeker niet meer geleefd.
Dus altijd een cap op, puur voor de veiligheid. Dat hij er leuk uit ziet, is mooi meegenomen. Maar zou nooit honderden euro's uitgeven voor een cap..

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:57

Ik hecht wel waarde aan een mooie cap. Ik was niet van plan om meer dan 100 euro uit te geven aan mijn meest recente, maar bij het passen vond ik ze geen van allen mooi of fijn zitten. Uiteindelijk toch gegaan voor een Charles Owen. Hij zit heerlijk en ik vind hem echt heel mooi. Blauw en een beetje shiny maar niet overdreven veel bling.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 09:58

Die van mij is inmiddels 10 jaar oud Denk ik :+
Zit top en het beschermd mn hoofd nog prima, en daar zijn ze tenslotte voor.
Snap ook niet dat het nu ineens zo'n hype is en mensen er 500+ euro aan uitgeven.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:05

Rohol schreef:
Vorig jaar een val gemaakt. Zonder cap had ik vrijwel zeker niet meer geleefd.
Dus altijd een cap op, puur voor de veiligheid. Dat hij er leuk uit ziet, is mooi meegenomen. Maar zou nooit honderden euro's uitgeven voor een cap..

Hier helemaal mee eens

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:06

Als ik het geld 'over' had, zou ik misschien bést wel een dure kopen hoor. Maar niet zo bling bling. Ik heb een HV cap, vooral omdat die het meest comfortabel zat bij het passen vorig jaar. Mijn vorige cappie is vijf jaar meegegaan en omdat die geen verwisselbare voering had is die voornamelijk daarom vervangen (hygiene) door mijn nieuwe. Wel wilde ik nu iets 'moderners' dan zwart fluweel/suede. Het is donkerblauw kunststof geworden en voor ca. 80 euro ben ik super happy met mijn 'mooie helmpie' ;)

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:10

Ik vind de Kep en de Samshield echt prachtig. Ik kan ze zelf niet betalen maar ik vind het helemaal mooi als ik iemand anders ermee zie rijden.

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:31

Aangezien alleen de Samshield paste, dacht ik, kost toch al veel, dan ook maar een rose gold randje erbij :+
Waar ik eerst meer van het praktische dan het mooie was, vervang ik nu steeds meer spul voor wat luxer spul. Heb geen eigen paard, dus dan maar jezelf verwennen :Y)

Anoniem

Re: De cap; van veiligheidsmiddel naar statussymbool

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:34

Ik snap het probleem niet zo.. Die caps moeten gewoon aan de eisen voldoen, als iemand daar 600 euro voor over heeft, dan moet diegene dat toch lekker zelf weten? Dat geldt toch in de hele paardensport voor alles?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 10:38

Als daardoor meer mensen een cap gaan dragen prima toch.
Precies wat Relaxed ook zegt. Is met alles zo, zeker niet alleen caps. Kijk eens naar de dekjes, beschermers, setjes hype. Veel onzinnigere 'hypes' dan de cap 'hype'.

En mij zal het een worst wezen of je 20 euro op je hoofd hebt of 2000. Goed iets dat het meer gedragen word.
Draag altijd een cap. En als ze steeds comfortabeler en mooier worden dan is dat alleen maar een plus.