Ruiter airvest ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-18 10:18

Iemand ervaring hiermee?

https://www.dekroo.nl/webwinkel/ruiter/ ... -adult.htm

Ik ben kort geleden op 1 buitenrit tot 2x toe in volle galop van mijn paard gevallen.

1x was pure pech op het strand, Paardlief had de lente in der bol denk ik :+

Maar de 2de x was door 2 crossmotoren die expres met extra veel gas op ons afkwamen ondanks onze pogingen met gebaren en roepen om alsjeblieft het gas even los te laten en rustig te passeren. Wij kwamen net uit een tunnel dus het is daar ook nog eens extra gehorig.
Nouja ik eindigde dus weer op de grond en had mazzel dat ik nét naast het asfalt terecht kwam.

Ben er vanaf gekomen met ontzettend veel spierpijn en wat blauwe plekken.

Maar ben niet zo’n stoere ruiter als vroeger en mede doordat mijn balans iets minder als bij iemand anders zit ik toch te denken aan zo’n airvest :)

Is het handig / fijn in gebruik? Ook met warm weer? Mocht hij afgegaan zijn is het wisselen van het gaspatroon makkelijk te doen?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 06:41

Helemaal niemand? -O-

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Leed
Berichten: 50
Geregistreerd: 01-01-16

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:47

Ja ik gebruik een Airbag vest. Super blij mee, geeft me zeker meer zekerheid en het idee dat belangrijke organen en rug/nek beschermd worden tijdens een val is erg prettig.
Voor mij een absolute must om nu te rijden. Zijn prijzig, maar soms kom
Je ze ook tweedehands tegen

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:54

Ja ik heb er ervaring mee. Ik had eerst een vest van bodyprotector-air. Een paar keer mee gevallen en hij werkte prima. Totdat ik op mijn jonge ijslander ging buitenrijden. Pony struikelde en ik viel eraf. Mijn vest plofde wel maat blies niet op. Ik heb het vest open gemaakt om te kijken wat er aan de hand was. De hele binnenzak/ luchtzak was verteerd! Het vest was nog geen 2 jaar oud. Altijd netjes mee naar huis genomen aan een hangertje opgehangen, maar de fabrikant wilde niets vergoeden. Uiteindelijk heb ik een (paarse) airjacket gekocht met levenslange garantie op de binnenvoering. Gelukkig heb ik hem nog niet hoeven gebruiken. Een stalgenoot heeft een goede ervaring het hit-air vest. Die is wat luchtiger. Patronen verwisselen vind ik bij ieder vest tot nu toe makkelijk.

Edit: je hebt vesten die opgeblazen blijven na het afgaan of die je van te voren met je mond op kan blazen (handig bij jonge paarden) sommige vesten lopen gelijk leeg. Ook zit er verschil in opblazen. De 1 implodeert en de ander explodeert. Wel handig om te weten als je er ook weleens een winterjas onder wil doen.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-18 07:05

Gelukkig toch wat ervaringen :D

Kitty welke heb jij dan met levenslange garantie op de voering? Waar te koop?

Ik wil hem inderdaad ook wel graag over mijn (winter) jas aan kunnen doen, want ik zal hem eigenlijk alleen met buitenrijden gebruiken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Nico12
Berichten: 811
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 07:26

Ik heb een Point Two air, sedert raming 7 jaren. 2 jaar geleden gevallen, werking super. Patroon vervangen simpel. Bij warm weer draag ik het vest niet.

Kitty_

Berichten: 3040
Geregistreerd: 10-03-04

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 12:35

Ik de point two net zoals nico12

julhan99
Berichten: 94
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 10:47

Ik heb er eentje. Ben er super tevreden over. Ik heb een heel schrikkerig paard en lig er met enige regelmaat naast haha. Ik ben zelfs een keer gevallen op het asfalt. Je valt dus in de luchtkussen en niet op de straat. Het enige wat gekneusd was, was mijn ego. Jammer dat de patronen 20 euro kosten maar toch liever dat dan mijn rug breken.

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 10:49

O Wow... wat fijn dat je toen dat vest aan had.
Welke heb je dan als ik vragen mag?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:16

Ik heb een hit air en ben er op zich heel tevreden over, alleen het is wel belangrijk om regelmatig het feit na te kijken, na 3 jaar begon het kabeltje van de kogeltje te slijten maar dat mag ook wel. Moet alleen nog een vervangende vinden maar heb twee vesten. Heb hem ook al eens in actie uitgeprobeerd helaas.

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:32

Heb het vest al jaren.
2dehands gekocht en toen tijd gebruikt.
Nu ligt al paar jar ongebruikt in de kast.
Nog nooit mee gevallen dus of goed werkt durf ik niet te zeggen.

http://mderooij-fotografie.nl/
https://www.facebook.com/mderooijfotografie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 11:42


Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-10-18 11:58

Waarom heb je 2 verschillende?

Hoe werkt de maatvoering, luistert dat nauw of is het als iets ruimer zit niet heel erg?

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:21

Mijn stalgenootje droeg er altijd een, maar die is laatst met paard en al gevallen. Dan blaast het vest pas op als het paard weer opstaat, en zij heeft haar pols gebroken omdat ze daar precies met het patroon op viel. Zij had zo'n vest met een koordje aan je zadel wat eerst losgetrokken moet worden. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:29

Ik hoor heel positieve dingen over HitAir, is wel aan de dure kant maar nog geen enkele negatieve reactie over gehoord in de winkel waar ik werk waar ze ze ook verkopen. Zelf geen ervaring mee...

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:35

Ik heb ook de hit air. Super tevreden mee. Erg licht, voel je niet van dat je hem aan hebt. Blaast snel op, klapt ook een nek en heupkussentje uit. Mijn geeft het na een ongeluk met een gedeeltelijke dwarslaesie als gevolg net even wat extra veiligheid als ik op mijn jonge merrie rij.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:37

Allegra schreef:
Mijn stalgenootje droeg er altijd een, maar die is laatst met paard en al gevallen. Dan blaast het vest pas op als het paard weer opstaat, en zij heeft haar pols gebroken omdat ze daar precies met het patroon op viel. Zij had zo'n vest met een koordje aan je zadel wat eerst losgetrokken moet worden. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.


Ja hier zijn ze dus ook niet voor gemaakt. Rotatievallen beschermen ze niet voor omdat je vaak niet ver genoeg los komt van je zadel. Bij eventing is het daarom ook verplicht er een gewone bodyprotector onder te dragen. Maar ik gebruik hem als dressuurmuts en pararuiter voor extra bescherming aan mn wervelkolom mocht ik een keer vallen.

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:38

SuperZodiaX schreef:
Allegra schreef:
Mijn stalgenootje droeg er altijd een, maar die is laatst met paard en al gevallen. Dan blaast het vest pas op als het paard weer opstaat, en zij heeft haar pols gebroken omdat ze daar precies met het patroon op viel. Zij had zo'n vest met een koordje aan je zadel wat eerst losgetrokken moet worden. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.


Ja hier zijn ze dus ook niet voor gemaakt. Rotatievallen beschermen ze niet voor omdat je vaak niet ver genoeg los komt van je zadel. Bij eventing is het daarom ook verplicht er een gewone bodyprotector onder te dragen. Maar ik gebruik hem als dressuurmuts en pararuiter voor extra bescherming aan mn wervelkolom mocht ik een keer vallen.


Dat weet ik, en zeg ik ook niet. Maar mijn stalgenootje had daar niet bij stil gestaan, vandaar dat ik zeg, het is iets om rekening mee te houden.

"Life is now. There was never a time when your life was not now, nor will there ever be"

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:39


MarloesHJ

Berichten: 2448
Geregistreerd: 05-01-14
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Ruiter airvest ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 12:51

Ik meen te herinneren dat ik op Equitana ooit eens heb gezien dat ze van hit air ook modellen hadden die in een dressuurjasje gemaakt konden worden... maar pin mij er niet op vast want kan ook een ander merk geweest zijn...

Ruiter in Balans - ruitervitaalcoach (i.o.) in Zuid-Limburg https://www.instagram.com/ruiterinbalans?igsh=c3I0dHFoeTVuOHJi&utm_source=qr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:44

Ineke2 schreef:
Waarom heb je 2 verschillende?

Hoe werkt de maatvoering, luistert dat nauw of is het als iets ruimer zit niet heel erg?


Omdat ik het bodywarmer-achtige vest met de zakken heel handig vind voor buitenritten, maar tijdens dressuur training host het teveel om me heen. Daarvoor is dan het light model in een aansluitende maat veel handiger, die voel je niet zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 13:56

MarloesHJ schreef:
Ik meen te herinneren dat ik op Equitana ooit eens heb gezien dat ze van hit air ook modellen hadden die in een dressuurjasje gemaakt konden worden... maar pin mij er niet op vast want kan ook een ander merk geweest zijn...


Dat is Horsepilot.
Die heb ik gekocht, vind het jasje echter nogal eenvoudig en de protector erin wat lomp, vooral met warm weer in de zomer.
Misschien dat ik hem in de winter een keer probeer wanneer het erg koud is. Het geheel is ook best zwaar.
Ik hoop dat ze nog met een chique zwart jasje met bling gaan komen.


Afbeelding

Afbeelding

edit,, ter aanvulling

Hij valt zo (niet verkeerd, mooi getailleerd op het patroon aan één kant in je zij na.

Afbeelding

Wat ik jammer vond is dat het logo nogal aanwezig op de mouw staat en naar mijn mening veel op dat van het hannoveraner verband lijkt, maar nu ik sinds kort zelf een Hannoveraan heb is dat wel weer leuk.


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-10-18 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 9 bezoekers