Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-18 22:31

Hey!

Heb altijd petrie rijlaarzen gehad omdat ik veel trainde en wedstrijden rees. Sinds kort heb ik een heel andere switch gemaakt en heb nu een leuke tinker om de bossen mee in te gaan. Die dressuur laarzen met rits en hoge boog vind ik niet echt praktisch voor bosritten (niet comfortabel en niet mooi). Nu heb ik wel jodphurs maar merk dat ik hier niet veel steun aan heb. Heb laatst buitenritjes gemaakt met outdoorlaarzen en dat ging heel fijn. Maar die zijn met de warmere dagen niet echt lekker! Wat zou een fijne goede ‘tussen’ oplossing zijn?

~ Floris (Keimper van Hylpen x Maeije 440)
Nieuwe toekomst❤️


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:36

Western boots! Zitten heerlijk en geven ook genoeg steun :j

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:38

Ik had vroeger een wat stoerdere laats... goh wat was dat ook alweer? Ik ga even zoeken

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:39

Is een springlaars dan niet wat voor je?

Kadjar <3 Vincent Maranello x Vivaldi L § Rhodos <3 Flemmingh x Zuidpool gepensioneerd bospaard § Gideon <3 Tuschinski x OO Seven x Ferro 17-09-2018 Y;(
Voor je iets zegt. Bedenk dan. Is het nodig, is het aardig, is het waar... #doeislief

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Re: Geen rijlaarzen, wat dan wel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:50

Western boots zitten heel fijn, je stapt er zo in! Alleen dan moet je wel een dikke broek aandoen als je een Engels zadel hebt, want anders krijg je allemaal blauwe plekken op je been, daar waar de beugelriem zit.

MyChoice

Berichten: 2191
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 22:51

Mountainhorse en ariat hebben een vergelijkbaar model, zijn wat stoerdere laarzen. Zijn zacht, niet heel hoog qua boog en geven wel genoeg steun. Die van MH heet highrider.

Melya 06-07-06
Baldur 18-06-08 - † 15-06-2023
Madelief 13-03-2018

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:01

Nou, wat te denken van GOEDE jodphurs met chaps. Lage voor de zomer en lange voor de winter.

Het is vooral belangrijk, net als bij laarzen, dat ze een goede pasvorm hebben. De veel-van-weinig-zaken willen daar nogal eens tekort schieten. Zoek eens in de Endurance of TREC omgeving. Outdoor ruitersport is zo'n toko die best goed weet wat er te koop is, ook als ze het niet direct in de shop heeft.
http://www.outdoor-ruitersport.nl/welkom

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 23:14

Als je goede chaps en jodphurs hebt geven deze net zoveel steun als een rijlaars.

Ik kan je de chaps Dyo'n, Parlanti en Ego 7 aanraden, deze geven super veel steun en gaan lang mee.
Heb mijn parlanti chaps al 5 jaar en rijd er wekelijks meerdere paarden mee.
Heb nu die van Ego 7, dit leer is iets dikker en blijven heel mooi zitten.

Koop ze wel heel erg strak, in het begin moet je ze eigenlijk nauwelijks dicht kunnen maken.
De eerste keer dat ik mijn Parlanti chaps aandeed hebben we er met 2 man ongeveer 10 minuten over gedaan :')

Deze merken zitten mooi strak bij de enkel en ik vind dit persoonlijk fijner als rijlaarzen omdat je wat meer bewegingsvrijheid hebt maar wel de juiste steun.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noomie1 en 61 bezoekers