Wat draag jij aan je voeten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 15:16

:wave:

Door de bomen zie ik het bos niet meer, wat een keuze tegenwoordig zeg. Ik heb besloten om het paardrijden weer op te pakken, maar behalve de basic rubberen rijlaarzen heb ik geen schoeisel meer. Dus benieuwd, wat dragen jullie? Welk merk? Bevalt het?

Sidenote: Ik ga 1x per week op de manege rijden, geen grote ambities, dus de prijs mag, zeg maar, zo laag mogelijk zijn :Y)

[o]


Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:18

Wat je fijn vindt! Ik loop ook veel op stal dus heb jodhpurs van Epplejeck met chaps van BR. Ruben rijlaarzen vind ik ook altijd erg fijn, maar mijn benen zijn er te lang en te smal voor, dat beetje wijde kan echt niet meer als je 30 bent en serieus dressuur rijdt :P

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:23

Het liefst draag ik iets bergschoenachtigs met chaps.
Kun je nl ook gewoon fijn op lopen.
Je moet dan voor de veiligheid opletten dat er een hak onder zit, je kan ze vaak voor een redelijke prijs bij een schoenenzaak kopen.
Jodphurs kan ook, maar dan moet je opletten waar je ze koopt, paardenwinkels zijn meestal niet de goedkoopste.(ik vond die bij epplejeck behoorlijk aan de prijs!)
Chaps hoeven ook niet heel duur te zijn, even opletten voor een aanbieding.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:27

Mijne waren 60 euro en ik doe er al 7 jaar mee :)

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 18:36

En welk materiaal hebben jullie dan? :)

[o]

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:37

Laarzen van Busato :) Enige laarzen waar ik in de standaardmaten pas. Super fijne laarzen die rond de 270 euro kosten. Het is alleen wel een dingetje om ze te vinden. :P

Hiervoor van Greenfield gehad en daar was ik niet over te spreken.
De jodphurs van Decathlon zijn ook super nette kwaliteit :)

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 18:40

schoenen :o :+

AnnaGroen
Berichten: 8
Geregistreerd: 06-03-18

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:48

Laarzen van Mountain Horse, ze zijn wel een beetje duur maar ik heb ze nu al 3 jaar en ze bevallen nog steeds heel goed.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:52

Wandelschoenen of Muckboots.
Tegenwoordig op een westernzadel maar met mijn Engelse zadel reed ik ook al zo.

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 11:55

Voor op stal en de bijbehorende werkzaamheden de Horka Highlander. Voor het rijden het polo model van Lipica.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10326
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:08

Ik heb zowel jodphurs als laarzen van Lipica waar ik zeker tevreden over ben.

Logica laarzen beginnen aangemeten en wel vanaf 260. Afhankelijk van het model dat je hebt en hoe ver je ze pimpt kun je t zo gek maken als je zelf wil

Witches, witches
Jury t/m F20, Zilver opleiding, A-proeven, VA en OS, Bixie-proeven, BB t/m L2 dressuur
Zecchino v. Oscar B+13 | L1+10 | L2+10

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:40

Outdoor laarzen van Lipica in de wintermaanden met het koude en regenachtig weer, Zomers en met mooi weer Jophers van Lipica.
Lopen beide erg fijn heb er wel zelf een zooltje in gelegd.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:43

Jodphurs van BR (Noblesse Zip) en simpele stoffen chaps die in de wasmachine kunnen van Mondoni :')
Als de bak weer 'beter' is, dus niet zo nat, dan loop/rijd ik met m'n Petrie Melbourne.

Kan met beide fijn lopen/rijden!

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:50

Paris_ schreef:
Jodphurs van BR (Noblesse Zip) en simpele stoffen chaps die in de wasmachine kunnen van Mondoni :')


Dit, voordat ik rijlaarzen had heb ik hier jaaaren op rondgelopen. Het voordeel doordat het uit 2 delen bestaat is dat de maat altijd goed is. Had simpele leren jodphurs met elasiek en chaps van harry's horse. Inmiddels ben ik overgestapt op rijlaarzen, dat vond ik toch prettiger met 4+ paarden per dag rijden. Ik heb toen HKM Spain rijlaarzen in de uitverkoop gekocht voor 70 euro. Nu 2 jaar later zien ze er nog goed uit en nog geen rits problemen gehad :j

Cabelona

Berichten: 1695
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:51

Ik heb leren jodhpurs van een huismerk epplejeck daarop stoffen chaps. Dit geeft al meer ondersteuning aan mijn enkels dan rubberen laarzen. Ook geeft dit veel meer gevoel.

Ook rijd ik met leren laarzen van huismerk divoza, deze geven nog meer steun aan mijn enkels dan de jodhpurs/chaps. Ook liggen mijn benen dan stiller. Qua gevoel, vind ik het niet veel schelen.

jophurs + chaps waren: 60 + 30 = 90 euro
Laarzen waren: 120 euro


Geld verdienen met het schrijven van artikelen: Klik hier

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 12:58

Ik heb stalschoenen van Mountain Horse voor bij mijn eigen pony. Als ik rijd (met bijrijdpaard) doe ik er in de winter vaak chaps omheen, maar ik rijdt liever met jodphurs. Ik vind ze heel fijn zitten, maar ze lopen flink uit waardoor ze nu helaas te groot zijn. Ook vind ik de veters wel een klein beetje vervelend met aantrekken. Jodphurs stap je zo in, dat vind ik prettiger. :) Ik heb Jodphurs van de Decathlon en ook chaps. Was bij elkaar geloof ik 40 a 50 euro? Heb ze nu een jaar en vind ze heel prettig om mee te rijden!

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:01

Ik droeg ook altijd johpurs en Chaps, ideaal voor aparte maten.

Maar sinds ik leren laarzen heb, wil ik niks anders meer :+
Ik heb leren laarzen van “tri color” Italiaans merk. Dat waren de goedkoopste die ze bij emmers ruitersport hadden, met verschillende maten. Die waren 290€ Ofzoiets maar heb er al zeker 4 jaar plezier van. Heb tussendoor eens de rits moeten vervangen en een nieuw zooltje (die slijten schuin af door mijn platvoeten). Heb een tijdje terug ook ‘goedkope’ laarzen gekocht, maar dat verschil merk je echt wel. Goedkoop is duurkoop in dit geval.

Voor die ene keer per week zou ik lekker voor johpurs en Chaps gaan, kan je ook lekker makkelijk in rondlopen :D

Every accomplishment starts with the decision to try.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:01

Same, stalschoenen met chaps. Ideaal in de zomer (je gooit ze zo af als je klaar bent met rijden = minder warm) en ik kreeg laarzen ook nooit uit, was horror met kuitkramp enzo _O- Nu nooit meer last van.
Let wel op dat je geen schoenen met heel heftig profiel kiest want dat is weer niet zo veilig.
Oja en die schoenen zijn ook praktisch als je toch weer stopt met rijden :j je kunt ze namelijk ook "gewoon" aan bij het klussen ofzo

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Sure_lee

Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:03

Ik heb de Windermere laarzen van Ariat. Kosten als je goed zoekt rond de 150 euro. Kunnen gebruikt worden voor rijden. Maar ook voor wandelen of vrije tijd. Ik wil nooit meer iets anders!

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 13:04

Ik heb rubberen laarsjes (jodphur stijl) van de Primark :+ Met een strikje en ze gaan nu al zo'n 3 a 4 jaar mee. Zit keurig een hakje onder en functioneert prima.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Amarinde
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-12-17

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 00:42

Rubberen jodhpurs van de Decathlon met de goedkoopste chaps van de Decathlon. :Y)
Werkt voor mij prima, ik hoef niet perse luxe en gebruik het alleen tijdens het rijden dus hoef er ook niet veel op te lopen.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 06:18

Om te rijden De Niro Tricolore, erg fijne laars en ik vind ze nog steeds betaalbaar.

Op stal loop ik momenteel in gevoerde laarsjes van Decathlon, niet uit de ruiterafdeling maar uit de wandelafdeling :) In de zomer loop ik meestal op sneakers

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:14

Jodphurs en chaos van de welkoop, ze zitten prima :)

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 07:46

Ik heb de lederen jodphurs van de decathlon (rond de 25 euro dacht ik) met chaps (stoffen van de decathlon van 15 euro en lederen van ariat van 100 euro). Later heb ik ook op marktplaats nog rijlaarzen van 50 euro er bij gekocht.

Dressuur: M1 ~ Springen: M ~ Eventing: Z

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wat draag jij aan je voeten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 08:02

Ik kan op de een of andere manier dus echt niet lekker rijden met schoenen/chaps.
Hier dus altijd rijlaarzen gehad.
Op de manege Mondoni’s. Echt heel prima rijlaarzen! Heb ze al een jaar of 8 denk ik en rij er nog steeds mee op buitenrit (1x per week of zo). Zijn ondertussen niet per se mooi meer, maar valt me ook niet tegen!
Voor het ‘echte’ rijden heb ik DeNiro’s, maar die zijn wel een tikkie duurder :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hetwaszoiets, lizzy99 en 11 bezoekers