Nieuwe cap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunny8
Berichten: 66
Geregistreerd: 12-03-17

Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 19:02

Vanmiddag tijdens de paardrijles ben ik van een paard gevallen. Hierbij kwam ik op mijn hoofd en rug terecht. Ik heb gelukkig, behalve een pijnlijk stuitje, niks ergs eraan overgehouden.

Ik heb wel eens gehoord dat je een nieuwe cap moet kopen wanneer je op je hoofd bent gevallen, omdat er dan scheurtjes in de cap kunnen zitten. Ik zie echter, op een paar krasjes na, niks aan mijn cap. Is er iets waarmee je kunt controleren of een cap nog veilig is? Of kun je beter een nieuwe kopen?


Selina

Berichten: 14267
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:05

Welk merk is je cap? Weet dat je bij Samshield hem kan laten controleren door hen.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

Sunny8
Berichten: 66
Geregistreerd: 12-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 19:10

Selina schreef:
Welk merk is je cap? Weet dat je bij Samshield hem kan laten controleren door hen.


Ik heb een Uvex cap.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:15

Vaak kun je het niet zien. Ik heb nooit het risico genomen en na een val waarbij het hoofd flink iets geraakt heeft een nieuwe cap aangeschaft. Een duur grapje want ik gebruikte de laatste jaren alleen Charles Owen en GPA maar mijn gezondheid heeft geen prijskaartje.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:33

Als je hard op je cap terecht bent gekomen kan je écht beter een nieuwe cap kopen.

AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 19:50

een cap kan er aan de buitenkant nog prima uitzien maar van binnen kunnen er scheuren zijn ontstaan.

misschien heb je nu niets alleen bij de volgende val op je hoofd zal deze cap je niet meer hetzelfde beschermen.

kies voor je eigen veiligheid..!!

eigen paard is goud waard
Spoiler:
Een paard zonder ruiter is een nog steeds een paard, maar een ruiter zonder paard is maar een mens.

Sunny8
Berichten: 66
Geregistreerd: 12-03-17

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 16:13

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik binnenkort dan maar een nieuwe cap ga kopen. Heeft iemand nog tips voor een fijne cap voor een ovaal hoofd? (Budget is max. 80-100 euro).

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 22:25


liez_x
Berichten: 23
Geregistreerd: 29-01-12

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 23:38

Ik zal indd denk ik als je hard op je hoofd bent gekomen maar een nieuwe cap kopen. Ik heb ovaal hoofd en een casco cap, zit prima!

~HOME IS WHERE THE HORSE IS~

xxVeraa

Berichten: 83
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Tiel

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:36

Inderdaad even overwegen of je op je hoofd bent gevallen of niet. Zoja, dan zou ik ook voor een nieuwe cap gaan. Je oude cap kun je uit elkaar halen om te zien hoe die kapot is van binnen (staan filmpjes op Youtube)

nutmeg
Berichten: 69
Geregistreerd: 11-11-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:08

Ik heb voor mijn vrij ovale hoofd jaren met plezier een Harry's Horse cap gereden (de "saaie" zwarte, die valt net binnen je budget). Na een flinke val uiteindelijk een Kep Italia gekocht (die valt wel ver buiten je budget, maar ik kan hem van harte aanbevelen! Zit erg fijn).

brittien
Berichten: 267
Geregistreerd: 29-08-17

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:12

Als je op je hoofd bent gevallen kun je inderdaad beter niet het risico nemen en gewoon een nieuwe cap kopen :j

Ik zie dat je er een hebt gekocht wat een mooie! <3

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:39

Sunny8 schreef:
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik binnenkort dan maar een nieuwe cap ga kopen. Heeft iemand nog tips voor een fijne cap voor een ovaal hoofd? (Budget is max. 80-100 euro).


Ik heb deze: https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... 10637.html

Hele fijne cap die er niet uit ziet als een paddenstoel op mijn 'ovale hoofd'.. ;-)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Flappypower5
Berichten: 40
Geregistreerd: 14-03-18

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:12


prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:15

Als je hard op je hoofd bent gevallen moet je hem vervangen. Maar als je toch is voor elk tikje die je cap krijgt een nieuwe moet gaan kopen... Dan blijf je bezig.

Als je niet eens een beetje hoofdpijn aan je val hebt over gehouden zou ik er nog wel mee durven rijden.

I am because you were

Flappypower5
Berichten: 40
Geregistreerd: 14-03-18

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 08:52

Bij mijn cap kan je dat zwarte stof los trekken om hem te wassen, vgm is dat bij de meeste caps wel zo, miss zie je daar iets/niets?

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Re: Nieuwe cap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:09

Als je met je cap gewoon in het zand bent gevallen zal hij echt niet zomaar kapot zijn hoor. Ben je met je hoofd op de bakrand of op een hindernisbalk gekomen is het een ander verhaal.

Als je stuitje zeer doet zal het ook geen "head first" geweest zijn. Zou me persoonlijk veel meer zorgen om dat stuitje maken. Let er goed op dat je de komende tijd geen rugpijn krijgt en als je dat wel krijgt, laat het even controleren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, Sannens en 56 bezoekers