Petries passen niet goed meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:43

Ik was net goed op weg om mijn cognackleurige petrie schatjes in te lopen toen ik mn been brak en ze maanden niet heb kunnen dragen... En nu ? nu passen ze niet helemaal meer...
Ik heb contact met Petrie gehad en die gaf mij als optie terug naar de winkel, opnieuw maten opmeten en dan door de winkel terug laten sturen naar Petrie en dan gaan zij kijken wat ze nog kunnen doen.
Dat is inderdaad een optie. Alleen moet ik er best een eind voor rijden om ze terug te brengen naar de winkel waar ik ze gekocht heb... Dus vroeg ik me af , weten jullie niet iemand in de provincie Utrecht die mij hier mee zou kunnen helpen ? Een goede schoenmaker ofzo ? Die meneer in Bunnik misschien ? Ook al heb ik ze niet bij hem gekocht ? Heb daar gisteren heen gebeld maar kreeg geen gehoor. Durf ze niet zomaar overal te brengen ..

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:47

Ik zou het gewoon bij Petrie zelf laten doen. Iets te veel verhalen gehoord over schoenmakers die laarzen hebben verprutst.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:52

Wat is het probleem met de laarzen waarom ze niet meer passen?
Ben je door de rust aangekomen en zijn ze nu te krap? Of is je bespiering afgenomen door de rust en zijn ze nu te wijd?
In deze gevallen zullen de laarzen (binnenkort?) waarschijnlijk wel weer gaan passen. Nu aanpassen zal dan mogelijk als resultaat hebben dat de laarzen nu wel maar dan na enige tijd niet meer passen.
In dit geval zou ik even niets doen en afwachten wat er gebeurt als je weer meer in beweging komt.

Of is door de breuk 1 been zodanig van vorm veranderd dat de laars niet meer past? In dat geval lijkt aanpassen bij en door Petrie mij inderdaad de beste optie.

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:57

Sandyislief schreef:
Ik zou het gewoon bij Petrie zelf laten doen. Iets te veel verhalen gehoord over schoenmakers die laarzen hebben verprutst.

Nou ja precies dat dus..

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:59

Roodvos schreef:
Wat is het probleem met de laarzen waarom ze niet meer passen?
Ben je door de rust aangekomen en zijn ze nu te krap? Of is je bespiering afgenomen door de rust en zijn ze nu te wijd?
In deze gevallen zullen de laarzen (binnenkort?) waarschijnlijk wel weer gaan passen. Nu aanpassen zal dan mogelijk als resultaat hebben dat de laarzen nu wel maar dan na enige tijd niet meer passen.
In dit geval zou ik even niets doen en afwachten wat er gebeurt als je weer meer in beweging komt.

Of is door de breuk 1 been zodanig van vorm veranderd dat de laars niet meer past? In dat geval lijkt aanpassen bij en door Petrie mij inderdaad de beste optie.


Ik kan het niet precies aangeven.. de ene laars is iets te strak, de andere waar de breuk zat is pijnlijk vanwege de littekens . Al betwijfel ik of die laars er iets aan kan doen... De laars is gewoon knijterhard en mn enkel nog heel gevoelig.. Vind t gewoon zonde want het was geen koopje..

Misschien inderdaad nog even geduld hebben

AEP
Berichten: 372
Geregistreerd: 22-06-08
Woonplaats: Naast de veldbeek

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:04

Ik kan dhr. Van Huet in Bunnik aanraden. Hij weet altijd raad met Petrie laarzen en ik zou zeker naar hem toegaan om eens goed naar je 'probleem' te laten kijken. Op zijn Facebookpagina staat een bericht over openingstijden en afspraken maken.

Anoniem

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:07

Wat netjes van Petrie dat zij je er mee willen helpen. Daar zou ik de rit dan wel voor over hebben.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:16

Yvon schreef:
Die meneer in Bunnik misschien ? Ook al heb ik ze niet bij hem gekocht ? Heb daar gisteren heen gebeld maar kreeg geen gehoor. .

Dat is Peter van Huet en die kan je zeker helpen met je laarzen. Gewoon nog een keertje bellen of een emailtje sturen om contact te leggen. Pas geleden heeft hij mijn laarzen ook aangepast en ik ben heel blij dat ik er weer lekker mee kan rijden.

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:20

Ik pas mijn laarzen net na mijn zwangerschap ook niet meer, duurt zeker 3 maanden rijden.
Daarna past het gewoon weer zoals voorheen.

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:37

Anoniem schreef:
Wat netjes van Petrie dat zij je er mee willen helpen. Daar zou ik de rit dan wel voor over hebben.


Ja supernetjes maar ik ben er liever bij , snap je .

Horsy83
Berichten: 291
Geregistreerd: 22-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:52

Misschien niet het antwoord dat je zocht maar is het niet handiger om wat geduld te hebben? Tijd gunnen om te herstellen en dan past het waarschijnlijk gewoon weer. Tot die tijd jophurs oid ook fijner voor je gevoelige been.

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 12:02

Nou ja geduld, ik rij alweer sinds augustus, ik krijg alleen die laarzen niet meer passend...

Secretly
Berichten: 309
Geregistreerd: 23-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:16

Huet Rijlaarzen zit nabij Utrecht, doet ook veel met Petri samen. Ik uit Friesland heb bij hem mn rijlaarzen aanlaten meten. 15 jaar verders nog steeds op en top laarzen.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:31

Yvon schreef:
Nou ja geduld, ik rij alweer sinds augustus, ik krijg alleen die laarzen niet meer passend...

Ik lees hierboven ergens dat je een enkel gebroken hebt gehad?
Dat is ook echt een ontzettende rotplek.
Ik ben ooit op concours uit volle galop op de volte met paard en al onderuit gegleden en had daardoor ook een enkel geblesseerd. Niet eens gebroken, maar wel flink gekneusd en andere ellende.

Dat heeft ook echt maaanden geduurd voordat ik mijn rijlaarzen weer aankon. Die deed ik alleen aan op concours, dat moest toen nog, en dan sprongen mij bij het uittrekken de tranen in de ogen van de pijn.
Dus heb thuis al die tijd met jodphurs en chaps gereden, ondanks dat ik dat eigenlijk ondingen vindt.

Kortom: enkel duurt gewoon heel erg lang. Bot is dan wel hersteld en belastbaar, maar al die structuren er omheen hebben ook tijd nodig.
Ik heb heel veel baat gehad bij een fysiotherapeut die mij naast behandeling ook oefeningen heeft gegeven om de belastbaarheid van de enkel te verbeteren.

Ik zou echt voor de zomer niets aan die laarzen laten doen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:38

Idd naar van Huet in Bunnik gaan. Hij heeft mijn Petries die door afvallen veel te ruim waren geworden keurig weer passend gemaakt. Enne, Huet doet niet alleen veel met Petrie, hij doet alleen maar Petrie :j

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:39

Ik kan je van Huet uit Bunnik zeker aanraden. Hij heeft vroeger ook eens naar mijn elders verkeerd aangemeten laarzen gekeken. Geen enkel probleem. Hij meet jou nauwkeurig op en weet daardoor precies wat/waar er moet worden aangepast en kan je ook gelijk vertellen of dit kan en of het netjes wordt.

Movement

Berichten: 1534
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:42

Is er ook zoiets in de buurt van Groningen? Ik heb ooit eens petrie laarzen gekocht, op maat laten maken. Na een paar jaar een nieuwe rits erin laten zetten door een schoenmaker, wist ik dat maar eerder... nu passen ze amper nog dicht en zitten ze zeer oncomfortabel.

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:54

Idd naar Huet gaan. Toen ik mijn laarzen ging ophalen was hij bezig met laarzen aanpassen van iemand met hetzelfde probleem als jij.

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:24

Roodvos schreef:
Yvon schreef:
Nou ja geduld, ik rij alweer sinds augustus, ik krijg alleen die laarzen niet meer passend...

Ik lees hierboven ergens dat je een enkel gebroken hebt gehad?
Dat is ook echt een ontzettende rotplek.
Ik ben ooit op concours uit volle galop op de volte met paard en al onderuit gegleden en had daardoor ook een enkel geblesseerd. Niet eens gebroken, maar wel flink gekneusd en andere ellende.

Dat heeft ook echt maaanden geduurd voordat ik mijn rijlaarzen weer aankon. Die deed ik alleen aan op concours, dat moest toen nog, en dan sprongen mij bij het uittrekken de tranen in de ogen van de pijn.
Dus heb thuis al die tijd met jodphurs en chaps gereden, ondanks dat ik dat eigenlijk ondingen vindt.

Kortom: enkel duurt gewoon heel erg lang. Bot is dan wel hersteld en belastbaar, maar al die structuren er omheen hebben ook tijd nodig.
Ik heb heel veel baat gehad bij een fysiotherapeut die mij naast behandeling ook oefeningen heeft gegeven om de belastbaarheid van de enkel te verbeteren.

Ik zou echt voor de zomer niets aan die laarzen laten doen.


Nou ik heb mn kuitbeen en scheenbeen gebroken net boven mn enkel... Is inderdaad heeeeeel naar...

Yvon

Berichten: 534
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Petries passen niet goed meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 14:25

Ik heb meneer van Huet even een mail gestuurd, wie weet wat hij kan doen