Welke caps ventileren nu echt goed?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-17 20:41

Hallo,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar caps die echt goed ventileren. Momenteel heb ik een prima cap van Decathlon, maar daar krijg ik het toch wel heel warm in.

Ik zoek nu eigenlijk goed ventilerende caps, waarbij het bij voorkeur ook mogelijk is een tweede binnenvoering te kopen om te wassen. Zelf zoek ik een zwarte cap.

Wie heeft er een fijne goed ventilerende cap? En wat heeft deze (ongeveer) gekost?


romyloverrr

Berichten: 6856
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: Limburg

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:50

Ik zou zeggen een Uvex. De exxential kost €100. Ventileerd super goed en de binnenvoering is wasbaar. Ik heb hem nu 3 jaar en ben nog altijd heel tevreden!

Enne gojje mins blieft altied leave ~ Rowwen Hèze

Akke_sSpring

Berichten: 991
Geregistreerd: 02-01-09

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:58

Ja, Uvex sowieso! Heb mijn cap nu een jaar of 5 en in de winter warm genoeg en in de zomer lekker koel. Heeft zelfs schuifjes om de ventilatievlakken te openen of te sluiten.

Ik heb een donkerblauwe. Omdat ik overwoog om met wedstrijden te gaan starten heb ik een zwarte gekocht (past beter bij mijn jasje). Nu twijfel ik daar weer over. Als je wilt mag je die wel overnemen. Heeft alleen de winkel gezien en ik heb de cap een keer gepast om zeker te weten dat het dezelfde maat is als mijn blauwe.

Is een basismodel en ik heb het bonnetje er nog bij. Maat M/L. (57-59 cm)

Soms moet je uit je comfort zone stappen, om je doel te bereiken.
B+11, L1+10, L2 +2

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:59

Ik heb net een nieuwe cap van fairplay, en ik voel gewoon de wind door mijn haren gaan als ik buiten rij. Ik zweet zelf erg snel bij inspanning maar met deze cap is mijn haar boven op nog gewoon droog! De prijs valt ook nog redelijk met van de cap. :)

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:01

Uvex! :D

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:14

Inderdaad Uvex :j

De beste is niet altijd de leukste

Charaz

Berichten: 24279
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:17

Uvex! Heel tevreden over

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:37

Mijn Samshield ventileert goed. :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:40

romyloverrr schreef:
Ik zou zeggen een Uvex. De exxential kost €100. Ventileerd super goed en de binnenvoering is wasbaar. Ik heb hem nu 3 jaar en ben nog altijd heel tevreden!

Hier pas dezelfde cap gekocht, het fijnste vind ik nog wel dat ik op winderige en koude dagen de ventilatie dicht kan zetten. :) Door omstandigheden voor mij heel fijn. :) Als de ventilatie open staat voel je dat goed. :) Erg comfortabele en lichte cap ook.
Decatlon kreeg ik niet eens op gezet trouwens. := Ik heb door operaties een erg gevoelig hoofd dus ben ook erg moeilijk met caps. Maar de uvex zit perfect. :) Heb de helft van de tijd niet eens door dat ik hem nog op heb. :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 22:34

Thanks allemaal. Uvex lijkt de beste keuze als ik het zo lees. Is Casco net zo?
Fairplay klinkt ook goed, wel model is dat? Ik ken het verder niet.
Samshield ha dik zelf niet bedacht. Ventileerd die echt goed? En zijn die niet mega duur?

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:39

Spoiler:
MoOtJuHh schreef:
Thanks allemaal. Uvex lijkt de beste keuze als ik het zo lees. Is Casco net zo?
Fairplay klinkt ook goed, wel model is dat? Ik ken het verder niet.
Samshield ha dik zelf niet bedacht. Ventileerd die echt goed? En zijn die niet mega duur?


Ze hebben luchtgaten en een uithaalbare en dus wasbare voering. Ik ben er heel tevreden over! Als het 30 graden is krijg je het denk ik met elke cap op warm, maar je voelt dan wel de lucht naar binnen stromen.

De goedkoopste versie is dacht ik €300 en met korting bij de divoza of ej alweer een stuk goedkoper!

Freyr
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:47

Harry's Horse chinook of challenge ventileert ook heel goed! De wind voel ik gewoon door mijn haren waaien. De binnenkant is ook verwisselbaar, even in de winkel vragen of ze een extra binnenkant voor je kunnen bestellen. En ze zijn een stuk vriendelijker voor je portomonnee.

Tikfouten zijn te danken aan mijn telefoon

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 23:21


ItsaWildMaki

Berichten: 20
Geregistreerd: 08-09-17

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:10

Sorry als ik even mee ga vragen, maar ik doe het toch maar even :D .

Ik zoek eigenlijk ook wel een nieuwe cap. Eentje die goed ventileert, want de cap die ik nu heb.. Tsja. Mijn cap is zeiknat na het rijden en dat is toch wel erg vervelend :'). Echter willen mijn ouders niet te veel betalen, ik schat zelf max 60 euro? Weet iemand of er ook goed ventilerende caps zijn voor rond die prijs?

- The 'Earth' without 'Art' is just 'Eh'. -
Iriz, Fries dametje en Polly, Tinker babe <3.
Mensen die aan Digital Art doen mogen altijd mijn twee maki mascottes tekenen. Als Art Trade :3.

Ellen_ov

Berichten: 1314
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 11:26

Ik heb een BR viper cap, de binnenvoering is eruit te halen en het is een lichte en luchtige cap. Ik voel niet de wind door m'n haar zoals de Uvex maar mijn hoofd is gewoon fijn droog en niet zo doornat als die ouderwetse caps van vroegâh :D
Ik vind het een erg prettige cap met een prima prijsje, iets van 50€ ong?


Edit: heb even gegoogled en er zijn alweer nieuwe varianten op de markt. ik heb deze: https://www.agradi.nl/br-rijhelm-safety ... -59-62.htm (dat bruin is in het echt wel wat donkerder, zie mijn profiel). Ik kan mij heugen dat ik echt niet meer dan 60€ ervoor heb betaald maargoed, alles zal wel weer duurder worden dan paar jaar terug :+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:00

Bij de Uvex voel je idd de wind door je haren. :')
Heb de verlichting daarom nu zelfs dicht staan. _O- en ik vond m comfortabeler dan de Samshield. := wat een rotdingen vond ik dat... :=

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:06

ItsaWildMaki schreef:
Sorry als ik even mee ga vragen, maar ik doe het toch maar even :D .

Ik zoek eigenlijk ook wel een nieuwe cap. Eentje die goed ventileert, want de cap die ik nu heb.. Tsja. Mijn cap is zeiknat na het rijden en dat is toch wel erg vervelend :'). Echter willen mijn ouders niet te veel betalen, ik schat zelf max 60 euro? Weet iemand of er ook goed ventilerende caps zijn voor rond die prijs?


https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/vei ... X4QAvD_BwE

Ik heb deze. Erg blij mee. Licht, luchtig, uitneembare voering en een lage prijs. Bij EJ hebben ze regelmatig keuze korting van 25% - dan kost die maar 52eu

Uvex vond ik persoonlijk niet lekker zitten. Ik zou ze zeker uitproberen in de winkel en niet online bestellen

MoOtJuHh

Berichten: 962
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: 020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 11:41

ItsaWildMaki schreef:
Sorry als ik even mee ga vragen, maar ik doe het toch maar even :D .

Ik zoek eigenlijk ook wel een nieuwe cap. Eentje die goed ventileert, want de cap die ik nu heb.. Tsja. Mijn cap is zeiknat na het rijden en dat is toch wel erg vervelend :'). Echter willen mijn ouders niet te veel betalen, ik schat zelf max 60 euro? Weet iemand of er ook goed ventilerende caps zijn voor rond die prijs?



Geen probleem. Blij dat ik niet de enige ben.

Vandaag ga ik naar Divoza om te passen. EJ had vorige week niet een cap die goed zat.

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:36

femkepien schreef:
Ik heb net een nieuwe cap van fairplay, en ik voel gewoon de wind door mijn haren gaan als ik buiten rij. Ik zweet zelf erg snel bij inspanning maar met deze cap is mijn haar boven op nog gewoon droog! De prijs valt ook nog redelijk met van de cap. :)


hier ook de nieuwe van fairrplay en wat je zegt je voelt hem ventileren, super en nette cap voor een normale prijs (€120 max nieuw)

het is een Fairplay Fusion cap


Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 18-11-17 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:37

Ayasha schreef:
Bij de Uvex voel je idd de wind door je haren. :')
Heb de verlichting daarom nu zelfs dicht staan. _O- en ik vond m comfortabeler dan de Samshield. := wat een rotdingen vond ik dat... :=


Ik vind de samshield juist heel fijn. Had je er wel een voering in toen je hem paste? En een voering die jou past? :)

melanie0906

Berichten: 1135
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:51


[o]

Sanne_92
Berichten: 83
Geregistreerd: 07-05-17

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:18

De Harry's Horse Challenge (95 euro) en de Chinook (63 euro) ventileren ook goed inderdaad. En dan nog een stukje goedkoper heb je de Pfiff cap 30014 (40 euro). Voor ieder wat wils denk ik! Succes met je zoektocht! :)

viallie11
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:33

Divoza geeft tegenwoordig geen korting meer op samshield helaas

Joanne1997

Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Re: Welke caps ventileren nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:49

GPA Speed air is ook zeker de moeite waard! :)

RoosMarije

Berichten: 305
Geregistreerd: 11-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:57

In drie verschillende prijsklassen zijn dit caps die ik heel fijn vind ventileren :)
De Harry's Horse Challenge (89,95), Casco Champ (220,00) en de Samshield Cuir (495,00).
Vind Casco en Samshield wel fijner zitten dan HH, maar dat is ook logisch met het prijs verschil. Succes met shoppen!

Edit: De 'goedkoopste' Samshield (299,95), bevat gewoon het zelfde ventilatiesysteem als de Cuir.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers