Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:51

Bij het vallen weet ik niet, maar ik ben wel eens met het onder een overhangende boom door rijden met mijn capuchon aan een tak blijven hangen en heb mezelf zowat gewurgd :oo . Gelukkig bleef paardlief na een paar passen staan en schoot de capuchon daardoor los maar ik had de volgende dag wel een paar paarse wurgplekken in mijn nek staan := . Het kan dus wel degelijk gevaarlijk zijn, maar ja, paardrijden is sowieso een risicovolle sport natuurlijk.

Relax. Nothing is under control.


Roodvos

Berichten: 6617
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:00

DubbelDun schreef:
Met grote oorbellen denk ik eerder aan takken die daar in kunnen haken (auch...)
Met je telefoon aan je oor vind ik veel storender...
Naast het capuchon was er dus idd ook een verbod op grote oorbellen/oorringen. Alleen oorknopjes waren toegestaan :j .
Ik heb idd wel eens door oorbellen uitgescheurde oorlellen gezien (op het schoolplein, na een "catfight"). Niet leuk %) .

Mobiele telefoons bestonden 40 jaar geleden nog niet, dus daar heb ik ook geen regels voor geleerd :D . Maar ben het met je eens, telefoon hoort te paard niet aan het oor. Net als dat je op het paard niet hoort te roken.

Maar goed, ik zal wel een hele klassieke (ouderwetse :+ ) leerschool hebben gehad.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:04

Precies dat geleerd wat roodvos ook geleerd heeft. Ook ouderwets denk ik :)
Geen losse kleding, dus geen capuchon.
Geen grote oorbellen en ook geen ringen.
Geen snoep/ kauwgom in je mond.
Roken doe je niet op het paard.

Ik rij nu ook altijd met veiligheidsbeugels.
Nooit met telefoon in de hand.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

LoveBodin

Berichten: 4340
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:12

Het wordt nog steeds gehanteerd op sommige plekken hoor!
HIer ook: lang haar in een staart, geen oorbellen, geen jas met capuchon, geen ringen (waarom zou je een ring om willen....).

Was laatst op een andere manege waar iemand (overigens een beginner op gelukkig het braafste paard ter wereld), zo maar de cap afzette toen ze even stilstond... Ik viel bijna van m'n kruk. Daar mocht overigens ook met lang los haar gereden worden.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

secricible

Berichten: 25677
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 12:18

Hier ook mee met roodvos haar opleiding :D

Haren vast in een knot (zelf smokkel ik met een staart), maar iig nooit los. Geen sieraden, handschoenen aan. Geen hemdjes maar minstens kapmouwtjes, bodywarmer of strakke rijjas en geen capuchon of loshangende fladderende kleding.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Bagheera_206

Berichten: 25862
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Rijden met capuchon gevaarlijk ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:16

Ik rijd eigenlijk altijd zonder capuchon tenzij ik mijn regenjas aan heb. :=

It's not how good you are, but how good you want to be!


DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:05

Ik rij eigenlijk (*in de bak dan, bos kom ik weinig) gewoon met de kleding die ik toevallig op dat moment aanheb, oftewel legerboots, open jas en capuchon,normale beugels, uiteraard wel cap op

En de keer dat het bijna fout ging? Dat was toen ik met daadwerkelijk een keer 'veilige' paardrijkleding en veiligheids beugels reed op een jonge hengst en mijn voet kwam op magische wijze alsnog vast te zitten in de veiligheidsbeugels (die aan beide kanten open waren omdat dat elastiek kapot was...)

Er kunnen altijd dingen gebeuren, natuurlijk, en natuurlijk is wat veiligheidsmaatregelen trekken nooit verkeerd, maar het kan alsnog mis gaan als je het geluk niet mee hebt zitten dus tja..

~Riding is the best solution to any problem~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 12 bezoekers