Cap voor een ovaal hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-17 22:48

Omdat mijn cap toch echt aan vervanging nodig is (deze zit gewoon echt niet goed meer en is al vrij oud) ben ik opzoek naar een nieuwe cap. Wat me opviel in de winkels is dat vrij veel caps erg rond zijn, maar dan kan ik vaak een vinger aan de zijkant ertussen leggen, maar de cap drukt wel erg op mijn voorhoofd. Dat betekent dus dat ik een cap nodig heb voor een ovaal hoofd.

Heeft iemand tips?
Ik zoek een cap met het liefst een uitneembare voering. Het liefst niet al te duur, dus geen KEP etc.


Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:01

Ik ben uiteindelijk met web ovaal good geslaagd voor een Charles Owen Ayr8. Best prijzig wel, maar ze gaan ook wel lang mee bij mij. Maar vooral heel veel passen...

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:08

mijn man heeft hetzelfde en dan ook nog een groot hoofd en die is geslaagd met een Casco cap de mistral.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

Ginnybjalla

Berichten: 117
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:11

Toevallig heb ik voor mijn ovale hoofd ook net de casco mistrall gekocht, erg fijne cap!

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:39

Hier nog eentje met een ovaal hoofd. Ik heb goede ervaringen met caps van Harry's Horse en BR.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:44

Ik ben super te vrede met mijn BR Zenith! Maar wie worden niet meer verkocht omdat ze niet meer voldoen aan de huidige veiligheidsvoorschriften :/
Daarvoor Chopin gehad, ook tevreden van maar BR kon mij meer bekoren :)

↬ Ɯσяяуιηg мєαηѕ уσυ ѕυƒƒєя тωιcє ↫

naomivl

Berichten: 75
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:55

Hier ook een casco cap :)

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 23:57

Charles Owen :)

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:08

Ik wilde zo graag de casco Mistrall, maar helaas pindakaas, ik heb dus een rond hoofd, en de mistrall had duidelijk aan de voor en achterkant ruimte. Die is dus goed geschikt voor een ovaal hoofd! :D

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 00:37

Hier ook een ovaal gevormd hoofd, en dan ook nog eens een loeigroot hoofd met maatje 59. Ik heb voor de dagelijkse trainingen een simpele Harry's Horse, voor de wedstrijden een luxe Casco. Alles wat geen draaischijf heeft past bij mij niet fatsoenlijk en wiebelt van links naar rechts.

Ik ben op zoek naar een nieuwe cap voor de trainingen maar hier in Canada zijn er maar weinig merken die passen (en dan ook nog een beetje betalbaar zijn). Ik ga dus maar shoppen als ik volgende week naar NL kom!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 01:24

Ik heb voor netjes de kep met Amerikaanse voering. En voor boscrossen e.d. een HV Polo. Dat ding zit echt fantastisch! Qua comfort doet hij niet onder aan mn kep. En dat voor 67 euro.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 01:26


kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 01:38

Thanks, ga ik even bekijken!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

GerenGer

Berichten: 1008
Geregistreerd: 31-07-08

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:07

Ik heb ook altijd problemen gehad met dat caps op mijn voorhoofd drukten, maar heb nu een Charles Owen Hampton en die zit echt super fijn!

MizzMontana

Berichten: 5677
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:11

Een champion cap :) hier ook last dat andere caps op mijn voorhoofd drukken. Maar Champion bevalt heel goed!

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:38

ik had eerst een simpele HH die prima dienst deed maar nu na 7 jaar is die wel op.
sinds kort heb ik die nieuwe fairplay cap en die zit echt super, er zit een draaiknop op waardoor je heb dus on 4 verschillende maten kunt verstellen, binnenvoerig is uitneembaar en wasbaar, cap was €120 nieuw.
In vergelijking met KEP en Samshield niet zo heel duur dus.

naast een ovaal hoofd heb ik ook een klein hoofd namelijk maatje 53 :P dus pastte veel ook niet

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

IncelloAndMe

Berichten: 251
Geregistreerd: 30-01-17

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 21:40

ik heb ne hetzelfde! Ik heb nu eentje van harry's horse, de challenge sparkle heet hij denk ik. Die heeft een uitneembare voering en draaiknop. Vind hem echt super comfortabel zitten!

mxren
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-02-15
Woonplaats: Gelderland

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-17 22:27

Wow! Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga maar snel even alle caps bekijken en er een kopen.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:38

Ik heb ook een ovaal hoofd. De Kavalkade zat bij mij goed, al moest ik daar wel 3 maten groter van nemen dan normaal.

De CO zat heel fijn bij mij. En de BR Viper zat ook goed.

Alle andere merken die ik geprobeerd heb drukten voor en achter en ik had veel ruimte over aan de zijkant. De meeste merken zijn gemaakt voor ronde hoofden. KEP, HH, Samshield, GPA etc kon ik echt allemaal niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:41

Elise_K schreef:
Ik ben uiteindelijk met web ovaal good geslaagd voor een Charles Owen Ayr8. Best prijzig wel, maar ze gaan ook wel lang mee bij mij. Maar vooral heel veel passen...


Dit is bij mij ook de enige die past :j Ik had ook spontaan 2 maten kleiner omdat de vorm nu eindelijk goed was :)
Dit was trouwens ook het enige type van Charles Owen die goed paste, andere modellen zijn wel ronder :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-17 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:41

Ik heb ook een Charles Owen, een Wellington maar toch is deze nog niet ovaal genoeg voor mijn hoofd := Kan er nog steeds bijna een vinger aan de zijkanten tussen steken, terwijl mijn voorhoofd wel geplet wordt.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:05

Blijheid schreef:
Elise_K schreef:
Ik ben uiteindelijk met web ovaal good geslaagd voor een Charles Owen Ayr8. Best prijzig wel, maar ze gaan ook wel lang mee bij mij. Maar vooral heel veel passen...


Dit is bij mij ook de enige die past :j Ik had ook spontaan 2 maten kleiner omdat de vorm nu eindelijk goed was :)
Dit was trouwens ook het enige type van Charles Owen die goed paste, andere modellen zijn wel ronder :j



Jup :D Hier hetzelfde: 10 jaar gedaan met een HH leather pro maat 59 waar ik best heel tevreden over was, maar mn nieuwe Ayr8 is maat 57 :=

Wellington en die andere klassieke modellen kon mijn hoofd niet diep genoeg in. Daar zat de cap een centimeter boven mn oren en dat voelde toch minder veilig. De Ayr8 raakt ongeveer de bovenkant van mn oren. (Maar die zijn ook wel heel groot :+ )

Gerrits Fabrio RW (Krack C x Gribaldi) : B+10 |PR: 197| L1+11 |PR: 210| L2+10 |PR:197| M1+13 |PR:206,5| M2+10 |PR:197,5| Z1+12 |PR:233.5| Z2+10 |PR:220| ZZL+1 |PR:213,5|
SGW: B+17 Springen: B*

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:13

Ik heb ook een beetje een ovaal hoofd (maar minder erg dan jij) en ik heb een Uvex. Het model van 100 euro.

MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:16

Ik heb ook een Uvex, hiervoor de BR maar die wordt niet meer gemaakt.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Cap voor een ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:42

Mijn ovale hoofd zit erg lekker in de Uvex Exxential. Die lijkt wel voor mijn hoofd gemaakt.
De BR Viper paste echt absoluut niet, die was veel te rond.

Ook Casco zit mij niet fijn, althans, een paar jaar geleden zat er geeneen lekker.
Ben toen op de Uvex Uvision uitgekomen en dat model heet nu Exxential en die zit nog steeds heel lekker.

Ik heb onlangs ook een helm van LAS opgehad, de LAS XTB Endurance, die heel erg lekker zat, maar helaas was degene die mij lekker zat niet verkrijgbaar in de kleur/maat combi die ik wilde, dus die is het om die reden niet geworden.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 32 bezoekers