Winterlaarzen voor komend seizoen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 10:32

Aangezien de winter weer in aantocht is en paardlief op een stal staat zonder binnenbak ben ik voor dit jaar opzoek naar waterdichte (!) winterlaarzen.

De afgelopen jaren heb ik overleefd met gevoerde thermolaarzen van de welkoop maar daarvan zit de voering los en zijn ze niet meer waterdicht.

Ik was zelf gaan zoeken naar iets van leren laarzen omdat ik dat mooier vind dan al het plastic. Ook wil ik graag laarzen met voering omdat ik dat lekker vind zitten en ik snel koude voeten heb :o

Deze van Ariat
en deze
lijken mij fijne laarzen maar ik ben benieuwd naar de waterdichtheid ervan en of ze ook echt warm zijn.

(Ik wil er ook mee rijden als het koud is maar ik heb brede westernbeugels dus met de meeste laarzen zou ik kunnen rijden)

Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring met de laarzen hierboven of heeft iemand een alternatief?


happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:44

Ik volg dit even!
Agradi heeft momenteel aardig wat Ariat laarzen in de aanbieding.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 11:10

Ah goede tip! Dan zal ik daar even gaan neuzen of ik er wat tussen vind zitten. Ik heb geen ervaring met Agradi dus dat vind ik wel wat creepy om zo'n soort bestelling te plaatsen

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:15

Ik zweer bij de Windermere van Ariat, al heb ik de ongevoerde variant. Warm zat met een goede sok wat mij betreft en op deze manier ook nog fijn te dragen op warme, maar natte dagen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

_Nelleke_

Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:20

Op wat voor zadel rijd je? Mijn ervaring met dit soort laarzen is dat de bovenrand van je laars precies op de hoogte van je rand van je zadel zit of net daar boven. Zeker met je eerste optie kan die rand echt heel vervelend in je kuit gaan prikken. Het zijn mooie stallaarzen maar ik betwijfel of deze echt fijn zijn met rijden.

Dan zou ik eerder kijken naar zoiets van mountain horse:

Model snowy river:
Afbeelding

Of de Active winter high rider
Afbeelding

Ik heb hele fijne ervaring met mountain horse en zelfs de normale variant is in de winter al lekker warm (en waterdicht).

Maris
Berichten: 15901
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:23

MH laarzen zijn super fijn, maar niet te krijgen een hoogtemaat. Dus daarom ook kans op te lage laarzen van MH.

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 11:26

Ik volg even. Zoek waterdichte laarzen voor stalwerk alleen mijn kuiten zijn te smal :Y)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 11:42

Tink89 schreef:
Ik zweer bij de Windermere van Ariat, al heb ik de ongevoerde variant. Warm zat met een goede sok wat mij betreft en op deze manier ook nog fijn te dragen op warme, maar natte dagen.

Fijn dat deze zo goed bevalt! Drogen ze ook snel op als ze nat zijn geworden?

_Nelleke_ schreef:
Op wat voor zadel rijd je? Mijn ervaring met dit soort laarzen is dat de bovenrand van je laars precies op de hoogte van je rand van je zadel zit of net daar boven. Zeker met je eerste optie kan die rand echt heel vervelend in je kuit gaan prikken. Het zijn mooie stallaarzen maar ik betwijfel of deze echt fijn zijn met rijden.

Ik heb een westernzadel met brede fenders, mijn zadelrand loopt bij mijn bovenbeen dus ik denk niet dat veel problemen zal geven.

De Snowy River lijkt me een mooi model :j daar zal ik zometeen eens naar kijken

Maris schreef:
MH laarzen zijn super fijn, maar niet te krijgen een hoogtemaat. Dus daarom ook kans op te lage laarzen van MH.

Oh dat is dan wel lastig, ik heb vrij lange benen dus dan zou ik ze eerst willen passen.

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:02

Ja, ze drogen best snel ja. Al sta ik er nooit tot m'n enkels mee in een plas ofzo.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Albertina71

Berichten: 749
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:08

Misschien is de Janouk van Epplejeck wat? Niet duur, zeker nu er 25% korting is op één artikel! Ik heb ze vorig jaar gekocht en ze zijn dagelijks gebruikt door mij of mijn dochter (we hebben dezelfde maat) en we zijn er heel blij mee. Ik heb ze voor gebruik ingespoten om ze te beschermen en extra waterdicht te maken en nu gaan ze het 2e seizoen in.
Van leer (nubuck), hoog, niet lomp, lopen lekker en ze zijn helemaal tot in de tenen met imitatiebont gevoerd, dus heerlijk warm. De rits loopt door tot op de zool, dus je kunt niet tot aan je enkels in het water gaan staan, maar wij hebben wel de hele herfst, winter en lente droge, warme voeten gehad. Oh ja, ik heb lange, slanke benen en kuiten. Ze sluiten mooi aan.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:10

Ah goed topic, ik was eigenlijk van plan om een soortgelijk te openen! ;)

Waar ik naar opzoek ben zijn bruine winterlaarzen, met een warme voet (gevoerde schacht hoeft niet perse), die niet te breed zijn voor de beugels en die hoog genoeg zijn om mee te rijden.
Ik vind mijn leren outdoorlaarzen fantastisch, maar helaas zijn die echt te kort om mee te kunnen rijden want ik blijf ermee onder m'n zweetbladen hangen :')

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:18

Albertina71 schreef:
Misschien is de Janouk van Epplejeck wat? Niet duur, zeker nu er 25% korting is op één artikel! Ik heb ze vorig jaar gekocht en ze zijn dagelijks gebruikt door mij of mijn dochter (we hebben dezelfde maat) en we zijn er heel blij mee. Ik heb ze voor gebruik ingespoten om ze te beschermen en extra waterdicht te maken en nu gaan ze het 2e seizoen in.
Van leer (nubuck), hoog, niet lomp, lopen lekker en ze zijn helemaal tot in de tenen met imitatiebont gevoerd, dus heerlijk warm. De rits loopt door tot op de zool, dus je kunt niet tot aan je enkels in het water gaan staan, maar wij hebben wel de hele herfst, winter en lente droge, warme voeten gehad. Oh ja, ik heb lange, slanke benen en kuiten. Ze sluiten mooi aan.


Die stonden ook op mijn lijstje, goed om er positieve ervaringen over te horen! Blijven je tenen er ook lekker warm in? :)

Ook op mijn lijstje staan de Mondoni Iceland II van Divoza, iemand daar al ervaringen mee?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Albertina71

Berichten: 749
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:27

Zeker, de hele winter lekkere warme voeten, inclusief tenen. En ik ben een echte koukleum :brr: :o
De warme voering is een beetje geplet, na een halfjaar intensief gebruik, maar ze zitten nog steeds even warm.
Ze zijn er in zwart en bruin!

wildwestwill

Berichten: 431
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Rijen

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:31

anwb had sale van outdoor laarzen voor mij perfect om mee te rijden , ze gaan nu de 3ewinter in en waren maar 70 euro
mijn bijrijdster heeft onlangs ook paar aangeschaft

Youno the magnificent Tennessee Walker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:32

kitlover schreef:
Ah goede tip! Dan zal ik daar even gaan neuzen of ik er wat tussen vind zitten. Ik heb geen ervaring met Agradi dus dat vind ik wel wat creepy om zo'n soort bestelling te plaatsen


Agradi heeft jusit altijd super service dus maak je daar niet al te druk om.

Ik heb zelf de Adirondack Tall III, maar in NY gekocht + uitverkoop. Uiteindelijk waren ze 150 nogwat.
Maar oh my, ik zou ze zo weer kopen voor de volle pond. Echt zo heerlijk comfy en warm! :brr:

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:33

Sill_Monster schreef:
Ik volg even. Zoek waterdichte laarzen voor stalwerk alleen mijn kuiten zijn te smal :Y)


Muck boots?

Marije_jiplover

Berichten: 25241
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 12:36

Ik heb al jaren de Grasmere van Ariat.
Ik bagger er mee door enkel diepe modder en spuit ze dan voor ik in de auto stap even schoon met de tuinslang.
Blijven waterdicht en heb ze al een paar jaar.
Zijn ook goed warm dankzij de thinsulate voering.
Ik rijd er ook mee, geen last van dat ze te kort zouden zijn.

En kwa onderhoud verwaarloos ik ze eigenlijk een beetje.
Aan het begin vd winter poets ik ze een keer goed, verder vergeet ik dat meestal, dan spuit ik dus alleen de modder eraf en laat ze drogen in de bijkeuken op de vloer met vloerverwarming

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-17 16:08

Marije_jiplover schreef:
Ik heb al jaren de Grasmere van Ariat.
Ik bagger er mee door enkel diepe modder en spuit ze dan voor ik in de auto stap even schoon met de tuinslang.
Blijven waterdicht en heb ze al een paar jaar.
Zijn ook goed warm dankzij de thinsulate voering.
Ik rijd er ook mee, geen last van dat ze te kort zouden zijn.

En kwa onderhoud verwaarloos ik ze eigenlijk een beetje.
Aan het begin vd winter poets ik ze een keer goed, verder vergeet ik dat meestal, dan spuit ik dus alleen de modder eraf en laat ze drogen in de bijkeuken op de vloer met vloerverwarming

Klinken als fijne laarzen maar 439 euro doet toch wel heel veel zeer aan mijn studentenportemonnee.

bobje26 schreef:
Ik heb zelf de Adirondack Tall III, maar in NY gekocht + uitverkoop. Uiteindelijk waren ze 150 nogwat.
Maar oh my, ik zou ze zo weer kopen voor de volle pond. Echt zo heerlijk comfy en warm! :brr:

Warm zijn ze zeker maar uggs vind ik over het algemeen niet lekker lopen.

wildwestwill schreef:
anwb had sale van outdoor laarzen voor mij perfect om mee te rijden , ze gaan nu de 3ewinter in en waren maar 70 euro
mijn bijrijdster heeft onlangs ook paar aangeschaft

Zitten helaas ritsen in, dat durf ik niet aan met mijn fenders :o

De Janouk van ej is naar mijn smaak te 'engels' als je begrijpt wat ik bedoel.
(verder ben ik echt niet moeilijk hoor :'))

Ik ben nu van plan om morgen naar de Paardenschuur te gaan om te gaan kijken naar de ZOO outdoorlaarzen, die lijken mij ook fijn.

MarloesNatje

Berichten: 1880
Geregistreerd: 04-03-11

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:13


https://www.facebook.com/Marloes-Freestyle-instructie-training-106235521194225
Freestyle instructie en training: grondwerk, loswerken, dubbele lange lijnen

Fortitude

Berichten: 3080
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:54

Ik heb redelijk goedkope van de decathlon gekocht vorig jaar, maar die dingen zijn echt heel fijn! Waterdicht, warm en zelfs met rijden zitten ze absoluut niet verkeerd :) en ik heb trouwens echt ALTIJD koude voeten, hierin dus niet :D

En als ze wel stuk gaan dan haal ik gewoon nieuwe, zo duur zijn ze niet dus daar hoef ik niet al te lang om te treuren.

[o]

Blue_Eyes

Berichten: 20349
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:00

Ik heb sinds een paar jaar Muckboots. Warm, waterdicht en prima om mee te rijden. Ze zijn niet zo heel elegant, maar wel heel fijn.


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:19

Ik heb al een aantal jaar muckboots, het wat hogere model. Heerlijk warm en ietsje breder.


Omdat het met mijn flexibele engelse stijgbeugels net niet fijn zat, op zoek naar iets erbij. Ik heb de winter rijlaarzen Flims van Felix Buhler bij Kramer gehaald. Heerlijk warm, fijn gevoerd en kan tegen een stootje.

springen is passie, dressuur is een kunst

cissy

Berichten: 19799
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:28


Trailerladen en grondwerk les http://www.horse-assist.nl

Passadena

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-12-16

Re: Winterlaarzen voor komend seizoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 12:35

Ik heb winterlaarzen van de Welkoop voldoen prima

Simoonzel

Berichten: 2200
Geregistreerd: 05-05-13
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 16:41

Ilse schreef:
Ah goed topic, ik was eigenlijk van plan om een soortgelijk te openen! ;)

Waar ik naar opzoek ben zijn bruine winterlaarzen, met een warme voet (gevoerde schacht hoeft niet perse), die niet te breed zijn voor de beugels en die hoog genoeg zijn om mee te rijden.
Ik vind mijn leren outdoorlaarzen fantastisch, maar helaas zijn die echt te kort om mee te kunnen rijden want ik blijf ermee onder m'n zweetbladen hangen :')


Dit is exact waar ik ook mee zit haha. Er zijn wel een aantal kandidaten, maar een heel groot deel valt af omdat ik bruine laarzen wil, en niet te duur, dus merken zoals ariat en mountain horse kunnen dan gewoon niet. ;(

It is not the hardware in your hands, but the software in your heart.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Capriootje en 7 bezoekers