Bow Balance vs flexibele stijgbeugels (Sprenger)

Moderators: SayaJones, Apple, Neonlight, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Inxs

Bow Balance vs flexibele stijgbeugels (Sprenger)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-17 15:20

Ik zou graag gebruikerservaringen horen over de eventuele verschillen tussen deze beide beugels.
Op het moment heb ik de gewone flexibele beugels van Sprenger te leen en deze voldoen mij tot zover erg goed. Nu weet ik dat Sprenger ook de Bow Balance heeft en ik vroeg mij af of er nu zoveel verschil zit tussen beide beugels.
Is het alleen het extra stukje veiligheid door de gedraaide beugel van de BB, en het breder voetbed? Of speelt er veel meer mee dan dat.

Iemand van jullie misschien ervaring met beide beugels?

C_arola
Moderator Markt, VMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 16:57

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.

I had a lot of things I was going to do, then I picked up a book

Magicmowgli

Re: Bow Balance vs flexibele stijgbeugels (Sprenger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:37

Zelf ben ik heel tevreden over de sprenger bow balance, ik heb die andere nog nooit geprobeert dus kan daar niet over oordelen of er nou heel veel verschil in zit :j Over de bow balance ben ik heel erg positief. Normaal kreeg ik altijd last van mijn knieën als ik lang reed. en sinds ik de Bow Balance beugels heb heb ik daar geen last meer van!

Hoppenhof's Hero
Magic Mowgli❤️

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 15:56

Ik heb de bow balance beugels gehad aan een zadel.
En aan laatste zadel had ik goedkope flexibele beugels.
Het enige verschil dat ik merkte tussen beide was de prijs. De goedkope deden niet onder voor de sprenger bow balance beugels.
Ik heb ze aangeschaft omdat ik heel snel last krijg van mijn knieën, die slaan op slot bij lange ritten.
Aan mijn volgende zadel komen weer goedkope maar dan in een leuk kleurtje.
Laatst bijgewerkt door tinker_sally op 17-09-17 16:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:14

Wij hebben op ons jongere paard de bow balance beugels en op ons ouwetje goedkope flexibele beugels.
Wij merken zeker verschil met de bow balance ik geen last van knie en mijn man geen last van enkel.
Bij de gewone fexibele beugels missen we toch een bepaalde steun en worden de gewrichten wat meer ontlast.

Zeg maar nee, dan heb je er 2 : Tommy en Dexter, onze fjordenkanjers !
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

SGorterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 16:48

Ik heb de goedkope versie (€40 bij de epplejeck) en ben hier heel tevreden over! Heb heel snel last van mijn gewrichten, met name mijn knieën, en die klachten zijn al heel erg verminderd hierdoor. De Bow Balance beugels zullen vast wel beter hun werk doen, maar met de goedkope heb ik al amper tot geen last meer dus om daar nou €180 voor te betalen...

Inxs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-17 19:53

Ondertussen heb ik met een beetje mazzel een paar nieuwe BB aan kunnen schaffen. Inmiddels heb ik er een paar keer mee kunnen rijden en vind het verschil ten opzichte van een normale beugel erg groot. Ten eerste vind ik het een comfortabele beugel onder mijn voet. Minder stug en toch stabiel. Ik heb meer bewegingsvrijheid met mijn voet-enkels zonder het stijve gevoel wat ik bij een gewone beugel wel had. Ik heb dan welliswaar geen knie of enkel probleem, maar vind de beugel wel erg fijn.
Het verschil tussen de gewone flexibele beugel van Sprenger en de BB is niet zo heel erg groot, maar voel onder mijn voeten wel verschil tussen deze beide. Ik kan er alleen niet echt een vinger op leggen wat het verschil dan wel precies is. Mss het bredere beugelblokje?
Al met al ben ik er blij mee en vind het tot nu toe de aanschaf en overstap wel waard :j

Wel heb ik nog een goedkopere versie in handen gehad o.a de beugel van EJ zelf. Voor die prijs het geld wel waard, maar vond wel dat de BB meer solide, kwalitatief beter, en robuuster.

123horses0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:21

tinker_sally schreef:
Ik heb de bow balance beugels gehad aan een zadel.
En aan laatste zadel had ik goedkope flexibele beugels.
Het enige verschil dat ik merkte tussen beide was de prijs. De goedkope deden niet onder voor de sprenger bow balance beugels.
Ik heb ze aangeschaft omdat ik heel snel last krijg van mijn knieën, die slaan op slot bij lange ritten.
Aan mijn volgende zadel komen weer goedkope maar dan in een leuk kleurtje.

Welk merk had u?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-17 08:36

Dat zou ik niet durven zeggen.
Heb ze via internet gekocht en volgens mij lag de prijs rond de 35-40 euro.
Ze zijn van metaal met zwart rubber.

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie