door val heel veel rugpijn. Zoek mensen met zelfde ervaring.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SRBC
Berichten: 10
Geregistreerd: 03-08-17

door val heel veel rugpijn. Zoek mensen met zelfde ervaring.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 14:27

Halloo allemaal!

Ik ben nieuw dus sorry als het bericht verkeerd staat.
Ook sorry als ik het verhaal heel warrig heb getypet. Ik wist gewoon niet waar ik moest beginnen. H
eeft iemand ook zo iets meegemaakt? Dat het gewoon niet over gaat, maar de huisarts ook niet wil luisteren? Of heeft iemand tips met wat ik kan doen? Of heeft iemand een idee waardoor het komt dat k nu nog last heb? Ik hoor het heel graag. Alles is welkom!

In september ben ik een jaar geleden heel hard van een paard gevallen. Het paard begon opeens heel hard te bokken rennen en te springen. Ik bleef er wel even op zitten maar lang hield k t niet vol. Volgens mijn instructrice viel ik erg hard op mijn zij/rug en rolde door op mn buik. Toen ik op de grond was gekletterd riep ik meteen dat mn rug vreselijk zeer deed en kon me niet bewegen. Natuurlijk kwam m'n instructrice naar me toe om me te helpen, maar ik kon echt nog niet op staan. Ondertussen kwam iemand anders er aan om te kijken hoe het ging. Na 10 minuutjes liggen moest ik toch proberen op te staan wat uiteindelijk wel lukte, maar er vijf minuten over deed. Toen ik was opgestaan was ik heel voorzichtig naar de kantine gelopen (wel met hulp) wat vreselijk zeer deed en ging daar zitten. (Ik ben overigens niet meer opgestapt.)

Toen ik in de kantine zat werd het alleen maar erger. De pijn trok steeds meer naar boven. Van mn midden rug naar mn nek en ik werd vreselijk misselijk. Hierdoor besloten ze via spoed te bellen naar de huisartsenpost (omdat het zaterdag was) om te vragen of we zelf naar de seh konden gaan. Dit moest zeker maar ze wilden echt niet dat ik zelf vervoerd zou worden met de auto omdat wervels gebroken konden zijn. Vanaf dat moment mocht ik me niet meer bewegen en ze zouden een ambu sturen. Dit kon een uur duren zeiden ze, maar gelukkig viel dat dan weer reuze mee.

Toen de ambu er was gingen hij eerst voelen aan mn rug en dacht daarna dat het gebroken zou zijn. Dus i werd ingepakt op de brancard gelegd, helaas :( .

In het ziekenhuis gingen ze röntgenfotos maken vanaf de voorkant. Eerst dacht ik het zal wel. Maar later dacht ik. Aangezien het mn bovenrug is zitten op de foto mijn ribben en borstbeen er voor of ben ik nou gek? En de zij kant dan?

Uit de fotos bleek niks dus mn rug zou zwaar gekneusd zijn. Ook mn nieren waren gekneusd kwamen ze na het onderzoek van de urine achter.

Nou oké, dacht ik! Dus; max per dag 8 paracetamol 500mg komende tijd en over 6 weken is het wel over. Euh... DAT DUS ECHT NIET... :( :( :(
De pijn was wel wat minder na die zes week wel iets minder maar verder is de pijn tot april wisselvallig geweest. (Na die 6 week was ik wel weer voorzichtig aan het werk en rijden) na april is het alleen maar toegenomen. Sinds reis met school naar London. Van april tot nu lijkt het alleen maar erger te worden.
Afgelopen jaar trouwens wel naar de fysio geweest. Ik heb 5 verschillende therapeuten gehad (manueel en normaal) maar niets helpt helaas ;( . Sinds een paar week heb ik trouwens nu ook een verdovend gevoel in mn benen.

Na het reisje naar london was ik wel naar de huisarts geweest en zei dat ik het er maar mee moest doen en anders maar 2x pw naar de fysio gaan...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Re: door val heel veel rugpijn. Zoek mensen met zelfde ervaring.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 14:28

Aangezien dubbel topics niet zijn toegestaan plaats ik hier een slotje.