rij je vaak met of zonder cap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Rij je vaak met of zonder cap

Poll eindigt op

met cap
174 (89%)
zonder cap
12 (6%)
verschillend
8 (4%)

Totaal aantal stemmen: 194


kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:00

ElCamino schreef:
Ik heb op het terrein wel een cap op, puur omdat het verplicht is, als ik buiten rij heb ik nooit een cap op.
Eigen keus, eigen risico.....bewust van alles wat mis kan gaan....dus geen preek.

Dat snap ik al helemaal niet ! De kans dat er met buiten rijden iets gebeurt is nog groter.

Soraya10

Berichten: 1027
Geregistreerd: 08-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:34

paardje1983 schreef:
Kan iemand me dan uitleggen waarom in voltige juist geen cap op mag?



Dat zit in de weg bij bepaalde oefeningen en dat kan ook weer gevaarlijk zijn.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:51

Vroeger altijd zonder maar de laatste 4 a 5 jaar altijd met cap. Reed paarden van anderen en die kon ik niet en wou geen risico's lopen. Mijn eigen heb ik zelf beleerd en daar ben ik mee onderuit gegan. Gelukkig met cap op. Voor mij dus nu altijd met cap.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:21

Het blijft eigen keus he. Dus graag geen mensen aanvallen die kiezen om zonder te rijden.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:29

Ik rijd soms wel zonder cap. Vaker met. Buiten Ɣltijd cap op.

ItsaWildMaki

Berichten: 20
Geregistreerd: 08-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:13

Altijd met. Het is nu eenmaal verplicht op de manege vanwege de veiligheid, maar zelfs als het niet zou moeten zou ik het wel doen.

OneAndOnlyx

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-06-14
Woonplaats: Naast de paarden

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:24

Ik rijd al een aantal jaren altijd met. Moet zeggen dat ik ook een kleine penny ben geweest die onwetend zonder cap op mijn shet zat. Dat doe ik niet meer, vooral omdat mijn huidige paard 1.73 is en ik na mijn B-pony begon aan de paarden(en met de B-pony maakte ik nogal smakkers.. Maar ook daarop al bijna altijd met cap op).

_Tessaa
Berichten: 61
Geregistreerd: 04-08-14

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:32

Ik rij altijd met cap.
Het is verplicht op de manege maar daar buiten ook altijd.
Het zal je maar gebeuren ..

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:53

Ik rijd ook altijd met cap. Al vertrouw ik mijn eigen paard voor de volle 99.9% (ze kunnen natuurlijk altijd schrikken) ik stap niet op zonder. Zelfs al staat paardlief stik. Hij zou maar ineens gaan lopen of schrikken, lig je er mooi naast...

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:04

Ik rij zelf altijd met een cap. Ik kocht er dan elk paar jaar een. Maar totdat er iemand voor mij en mijn moeders neus op haar hoofd viel zonder cap. Was geen prettig gezicht en vanaf toen kocht ik maximaal elk jaar een nieuwe cap.

Valerie_91
Berichten: 540
Geregistreerd: 28-11-07
Woonplaats: Belgiƫ - Brecht

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:08

Ik rij ook altijd met cap, een ongeluk zit in een klein hoekje. Mijn vorig paard altijd zonder gereden, maar nu een sensibel paard waar ik af en toe wel eens af val. Ook met het rijden van andere paarden (ookal zijn het super brave paarden) zet ik ook altijd een cap op.

Verstand komt met de jaren zeker?

Dribspo

Berichten: 17
Geregistreerd: 05-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:37

Ik vind het er ook een soort gek uitzien als mensen zonder cap rijden. Alsof het niet af is :') .

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 23:12

Veraaaaah schreef:
Ik rijd ook altijd met cap. Al vertrouw ik mijn eigen paard voor de volle 99.9% (ze kunnen natuurlijk altijd schrikken) ik stap niet op zonder. Zelfs al staat paardlief stik. Hij zou maar ineens gaan lopen of schrikken, lig je er mooi naast...

...of struikelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:18

Boterbloem90 schreef:
Ik rij zelf altijd met een cap. Ik kocht er dan elk paar jaar een. Maar totdat er iemand voor mij en mijn moeders neus op haar hoofd viel zonder cap. Was geen prettig gezicht en vanaf toen kocht ik maximaal elk jaar een nieuwe cap.


Mag ik vragen waarom? Want zolang je niet valt of iets dergelijks heb je opzich echt niet ieder jaar een nieuwe nodig... Puur interesse waarom je dat doet :)

NoLimit_93
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-06-15
Woonplaats: Zuid Holland

Re: rij je vaak met of zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:40

Ik reed vroeger in de zomer regelmatig zonder cap in de bak en buiten wel altijd met. Ook als ik pony uit land haalde sprong ik er op zonder cap met alleen een halster en een touwtje om 5 a 10 minuten richting stal te wandelen.

Sinds we nu 1.5 jaar geleden verhuisd zijn altijd met cap gereden omdat dit verplicht is.

En idd wat hier al eerder gezegd is, verstand komt denk ik met de jaren. Vroeger was ik een stuk roekelozer dan nu.