Helaas kan de pony waar ze nu op rijdt (privéstal) niet mee naar de springles. Ik loop dus tegen twee dingen aan: ten eerste zal ze op een manegepony moeten en die durven helaas wel eens flink ondeugend zijn tijdens het springen. Ten tweede ben zelf ik helemaal geen springruiter. Heb met mijn pony wel eens een huppeltje over een omgevallen boompje gemaakt maar nooit springles gehad of er geinteresseerd in geweest. Sterker nog, ik ben er wat bang voor en vind het ook erg spannend om het mijn dochter te laten doen. Ik ben best wel bang voor ongelukken.

Voor mijn eigen gemoedsrust zou het dus niet slecht zijn als ze beschermende kleding zou dragen. Een cap, uiteraard, die draagt ze sowieso altijd bij het paardrijden. En passende rijlaarzen.
De vraag voor mij blijft: bodyprotector wel of niet? Waarom? En indien ja: welke? Zelf heb ik de indruk dat zo'n bodyprotector je behoorlijk in je bewegingen beperkt, wat de veiligheid ook weer niet ten goede komt. Ik dacht eerder aan een rugprotector, zo eentje met schubben. Iemand die daar ervaring mee heeft?
En hoe zit het met de stijgbeugels? Thuis rijdt ze met korfjes, maar om die nu telkens aan de beugelriemen van de manegeponys te gaan doen... Ik heb geloof ik wel eens gehoord van zo'n opzet-korfjes die je aan gewone beugels kan vastmaken. Kent iemand die? Werkt dat? En kan je met korfjes überhaupt goed springen of stoort dat?