Rijbroek met Siliconen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:21

Joysieee schreef:
Is er al iemand die ervaring heeft met de rijleggings van Kingsland?


Heb er nu een sinds afgelopen week. Heb de zwarte met grijze stukken erin en siliconen op de kniestukken. Heb er nu een week mee in bos gereden. En hij zit heerlijk. Alleen geen zak voor telefoon helaas. Kleine zakje op de onderrug is niet groot genoeg. Heb ook een zomerbroek van kingsland van leggingstof maar wat dikker en gulp en kan een riem in. Die heeft geheel siliconen en neig toch sneller naar die broek aan te doen dan mijn broeken met leren stukken erin.

De zomerbroek was 100 euro ipv 180 op outdoor gelderland vorig jaar en de legging heb ik met 21% korting gekocht bij ej dat scheelde weer.

Stalgenootjes zijn ook fan!

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:12

Zitten deze broeken ook prettig tijdens het rijden?

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 10:21

Momo94 schreef:
Zitten deze broeken ook prettig tijdens het rijden?


De meeste vinden van wel, ik persoonlijk ook, zolang de broek goed past wel!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:07

Hier helaas ook van die mooie jeans HKM blaren op de knieën. Ik heb ook een endurance rijbroek met siliconen, dat was een hele dure en hier krijg ik geen blaren van, maar mij huid kan er dus helaas niet tegen.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:17

Decathlon heeft nu ook een rijbroek met siliconen zit en kniestukken. En een licht stofje, ideaal voor in de zomer! Ik test hem deze namiddag eens uit, ben benieuwd!

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:19

Ik heb een Equiline gehad hiermee. Was een fijne broek. Siliconen slijten wel af in het gebruik. Leer blijft stroever.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:26

Zazoe_ schreef:
Decathlon heeft nu ook een rijbroek met siliconen zit en kniestukken. En een licht stofje, ideaal voor in de zomer! Ik test hem deze namiddag eens uit, ben benieuwd!


Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:30

Anoniem schreef:
Vraagje...
Als je ivm rugklachten / stuitje klachten een bontje op je zadel hebt, is dat dan snel beschadigd met een siliconen zitvlak?
Weet iemand dat?

Ik ben bang van wel.

Zijn overigens nu ook zadelmakers-passers die waarschuwen voor het gebruik van rijbroeken met siliconen grip dat er sneller slijtage plekken zichtbaar zijn op je zadel.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:53

Heb ik ook gelezen bij een aantal mensen, vooral als je zachtere leersoorten hebt als zitvlak (kalfsleer bijvoorbeeld). De naden kunnen dan stuk gaan.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:27

Klopt Lante, plus slijtplekken

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:52

Hier een nieuwe broek gekocht met siliconen (nogal lastig om nog iets anders te krijgen..), ik vind het echt verschrikkelijk -O- Ik heb t idee met lichtrijden dat mn broek niet verplaatst maar mijn lichaam in de broek wel, wat een wrijving! Huid gloeide helemaal na het rijden. Ik ga kijken hoe ik het eraf kan krijgen.

blacksheep

Berichten: 118
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 12:59


Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 13:17

Ik heb er laatst eentje gekocht van Equestrian Stockholm. Heel prijzig (234 euro), maar het is de allerfijnste rijbroek die ik ooit heb gedragen.

Friesianlov
Berichten: 142
Geregistreerd: 26-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-18 22:30

Ladyson schreef:
Hier een nieuwe broek gekocht met siliconen (nogal lastig om nog iets anders te krijgen..), ik vind het echt verschrikkelijk -O- Ik heb t idee met lichtrijden dat mn broek niet verplaatst maar mijn lichaam in de broek wel, wat een wrijving! Huid gloeide helemaal na het rijden. Ik ga kijken hoe ik het eraf kan krijgen.


Wassen met wasverzachter.
Ik had een broek waar het silicone snel af ging, mij was toen verteld dat dat door wassen met wasverzachter kwam.
Iets met de lijm en wasverzachter wat niet mixte.

Zazoe_

Berichten: 267
Geregistreerd: 04-09-10
Woonplaats: West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:36

Iselda schreef:
Zazoe_ schreef:
Decathlon heeft nu ook een rijbroek met siliconen zit en kniestukken. En een licht stofje, ideaal voor in de zomer! Ik test hem deze namiddag eens uit, ben benieuwd!


Ik ben heel benieuwd naar je ervaring!


Ik heb er nu ongeveer 4 keer mee gereden. Twee keer tijdens de dressuurles en 2 keer op buitenrit. Hij zit ontzettend goed. Licht, dun stofje. Ik vind hem er ook erg mooi uitzien! Op buitenrit begon hij wel na een tijdje te schuren aan de binnenkant van mijn billen. Maar dat hebben wel meerdere mensen met rijbroeken met siliconen. Voor dressuurles vind ik hem heel erg goed, voor buitenritten geef ik toch de voorkeur aan een rijbroek zonder siliconen, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 18:38

Ik heb er 1 van LaValencio. Was in het begin echt mega wennen, rijd al 15 jaar met gladde stof. :+
Maar ben echt helemaal om! Zit heerlijk.

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Rijbroek met Siliconen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 17:38

Iemand ervaring met de rijbroeken (met silliconen grip natuurlijk) van Krämer?
Ik twijfel enorm over de maat en wat de kwaliteit is.