Doorrijden op billen

Moderators: Coby, Dyonne, Nicole288, Apple, Pistasche, C_arola

IrishDraught

Doorrijden op billen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 11:58

Nou ja opeens een probleem...

Nu al 2 keer doorgereden op zitbeenknobbels.

Maar er is helemaal niks veranderd dat is zo raar.

Zelfde paard, zelfde zadel, zelfde soort ondergoed en zelfde rijbroeken en dat al zeker 3 jaar.

Heb niet extreem veel langer of anders gereden.

Rij met een prestige springzadel, ene keer buiten (13,5 km) andere keer dressuur les.
Pikeur rijbroeken met leer
Sloggy seamless inivisible string

Nu zit ik een beetje te puzzelen waar te beginnen met iets anders aan te schaffen (liefst van goedkoop naar duur :D )
optie 1:M'n vent zegt koop een goede naadloze boxer, nu zie ik er bij divoza wel op de site staan, maar dan krijg ik juist randjes zou je zeggen.
optie 2: Rijbroek zonder leer en wennen aan de gladheid? (heb 1 endurance rijbroek liggen (uit mijn zwangerschap) maar dan kan mijn telefoon niet mee zonder jas.)
optie 3: iets aan mijn zadel doen :')

Ties 3/6/2015 <3

Seltje

Re: Doorrijden op billen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:00

Het is wel heel warm geweest de laatste dagen. Ik had het ook plots, zelfde rijbroek, zelfde ondergoed, zelfde zadel, maar veel zweet. Ik vrees dat het zweet voor extra wrijving zorgde. Gisteren al iets frisser en geen last gehad.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 12:02

Seltje schreef:
Het is wel heel warm geweest de laatste dagen. Ik had het ook plots, zelfde rijbroek, zelfde ondergoed, zelfde zadel, maar veel zweet. Ik vrees dat het zweet voor extra wrijving zorgde. Gisteren al iets frisser en geen last gehad.

Gisteren ochtend zat ik er om 8.00 al op, het was bewolkt maar wel wat broeierig en veel gedraafd ivm de dazen. Helaas weer schade. (laat het wel goed genezen dus minder rijden helaas)

Ties 3/6/2015 <3

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:05

Misschien kun je een bontje over het zadel doen? Die zijn niet heel duur en dan zit je wat zachter plus je hebt meer grip waardoor het minder schuurt denk ikm

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 12:10

Geef een bontje geen extra wrijving en kleiner zadel (en toch duurder dan ondergoed)

Ties 3/6/2015 <3

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:14

Hier hetzelfde, voelt niet zo fijn onder de douche :+
Een katoenen onderbroek helpt het beste, maar met zo'n klef weer zweet iedereen overal. Vrij weinig aan te doen denk ik.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:18

Boxer rijbroek aandoen, en als dat niet helpt een ander zadel nemen.
Andere rijbroek denk ik dat minder zal helpen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:19

Hoi,
Doordat het warmer is geweest, zweet je meer... Dus.....zere billen.
Ik zou Iig niet rijden met strings..... Lijkt mij toch de eerste optie om te veranderen. Ik rijd gewoon met boxershorts van de action... Geen problemen!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:20

friesam schreef:
Geef een bontje geen extra wrijving en kleiner zadel (en toch duurder dan ondergoed)

Denk dat ze een bontje voor OP het zadel bedoeld :D

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 12:22

Eline_S_S schreef:
friesam schreef:

Denk dat ze een bontje voor OP het zadel bedoeld :D

Ik ook, maar dat verkleind het zitvlak denk ik

Ties 3/6/2015 <3

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-16 12:22

Scum schreef:
Boxer rijbroek aandoen, en als dat niet helpt een ander zadel nemen.
Andere rijbroek denk ik dat minder zal helpen.

Ander zadel is wel echt de laatste keus, paard is nogal gevoelig op zadels en 22 jaar (dus geen investering voor de toekomst)

Ties 3/6/2015 <3

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:37

Een bontje op het zadel is een verademing en is denk ik de oplossing voor je probleem. Vraag eens aan iemand die er één heeft of je hem een keer mag lenen om het uit te proberen. Succes.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:46

Je draagt een string? Dus je rijdt met blote billen in je broek? Dus als je zweet gaat dat rechtstreeks in je rijbroek i.p.v. een extra laagje zoals een onderbroek?

En bij een onderbroek heb je randjes inderdaad, maar niet op je zitbeenknobbels. En daar heb je blaren/schaafplekken zeg je.

Wat je kunt doen:
- van te voren de plekken insmeren met uierzalf (glijdt het beter) of Sudocreme (helpt ook achteraf om je vel te herstellen (net als rode babybillen)
- van te voren talkpoeder op je billen wil ook wel helpen
- een fietsonderbroek aantrekken (ooit eens eentje bij Lidl gekocht, ideaal bij buitenritten). Dit is een onderbroek met extra dik kruis.

Vraagje - ben je van wasmiddel veranderd?

Trouwens ik heb ooit aan sloeproeien gedaan. Daar krijg je pas plekken op je billen van...

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 08:42

Marie111 schreef:
Je draagt een string? Dus je rijdt met blote billen in je broek? Dus als je zweet gaat dat rechtstreeks in je rijbroek i.p.v. een extra laagje zoals een onderbroek?

En bij een onderbroek heb je randjes inderdaad, maar niet op je zitbeenknobbels. En daar heb je blaren/schaafplekken zeg je.

Wat je kunt doen:
- van te voren de plekken insmeren met uierzalf (glijdt het beter) of Sudocreme (helpt ook achteraf om je vel te herstellen (net als rode babybillen)
- van te voren talkpoeder op je billen wil ook wel helpen
- een fietsonderbroek aantrekken (ooit eens eentje bij Lidl gekocht, ideaal bij buitenritten). Dit is een onderbroek met extra dik kruis.

Vraagje - ben je van wasmiddel veranderd?

Trouwens ik heb ooit aan sloeproeien gedaan. Daar krijg je pas plekken op je billen van...

Ik rijdt echt al 15 jaar met string of zo. Geen ander wasmiddel of rijbroek dus gok toch de warmte.

Ik heb dinsdag voor het eerst met een soort oxer (hema) gereden maar moet erg wennen. Iets vettigs smeren lijkt me ook een glibber partij in de rijbroek worden.

Moet wel zeggen ik heb weinig vlees op de botten :o

Ties 3/6/2015 <3

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:49

Las je OP en dacht gelijk; daar zijn wsl, door wat voor soort oorzaak dan ook, de bilspieren ff wat minder. En idd je zegt het zelf al in je laatste posting :Y)

Billen trainen is voor de lange duur een optie, maar een direct resultaat heb je niet meteen. Als de boxer net niet lang genoeg is zou je kunnen proberen met een strakke hardloopbroek. Die komen meestal tot halverwege de dijen. Dan heb je geen last van randjes.
Laatst bijgewerkt door Taucha op 28-07-16 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:49

Mijn moeder had dit ook en bij haar heeft een langere onderbroek (zij noemt het een wielerbroekje haha) geholpen :) Zij rijdt altijd zonder een lederen zitvlak

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:51

Oh en als je iets dikker zitvlak wilt dan alleen een stuk katoen, dan ff naar de lidl. Die hebben van die 'slechte' wielrenbroeken met een heel erg dunne zeem. Niet genoeg voor op de fiets, maar wsl op het paardenzadel wel net genoeg.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 08:53

Taucha schreef:
Oh en als je iets dikker zitvlak wilt dan alleen een stuk katoen, dan ff naar de lidl. Die hebben van die 'slechte' wielrenbroeken met een heel erg dunne zeem. Niet genoeg voor op de fiets, maar wsl op het paardenzadel wel net genoeg.

Ga eens naar de lidl dan

Ties 3/6/2015 <3

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:55

Ik weet dat prestige zadels een vrij harde zitting hebben.
Heb zelf ook wel eens in gezeten beviel me niet echt heeft na mijn idee een te harde zitting.
Je kan best een bontje op het zadel leggen dat helpt erg goed dan wel 1 van echt bont blijft beter liggen op het zadel en in de zomer valt het mee kwa warmte en winter geen koude kont. :D

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 08:57

lolotjeh schreef:
Ik weet dat prestige zadels een vrij harde zitting hebben.
Heb zelf ook wel eens in gezeten beviel me niet echt heeft na mijn idee een te harde zitting.
Je kan best een bontje op het zadel leggen dat helpt erg goed dan wel 1 van echt bont blijft beter liggen op het zadel en in de zomer valt het mee kwa warmte en winter geen koude kont. :D

Klopt heb nog wat andere zadels liggen en die zijn toch wel zachter. Maar deze past het best op mijn paard, rij liever mezelf door dan mijn paard :')

Ties 3/6/2015 <3

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:02

Vóór het rijden insmeren met vaseline. ;)

Eindelijk een klein beetje boerin!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:18

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:21

Ik heb ook jaren in een string gereden, totdat ik hetzelfde probleem had als jij. Sindsdien draag ik gewone Hema-onderbroeken. Ik heb ze naadloos en met naad (met naad is van katoen en dat is beter voor daarbeneden zeg maar). Sindsdien nooit meer problemen gehad met doorrijden.
Geef je plekjes wel even rust voor je nu van alles gaat uitproberen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-16 09:26

Ties 3/6/2015 <3

Chonelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 09:26

Je schrijft iets over broek die je had tijdens je zwangerschap. Is dat al lang geleden? Zou het misschien daar mee te maken kunnen hebben?

Brave e-pony/klein paard gezocht!