Jodphurs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 15:14

Hoihoi!

Ik ben opzoek naar lederen Jodphurs en chaps. Maar welke? chaps weet ik wel ongeveer, dus dat is het probleem niet. Maar de Jodphurs, de hak mag niet te hoog zijn ivm met mijn enkel, en ik wil graag veters erin ivm met mijn hoge wreef. Ze moeten betaalbaar en stevig zijn, door de modder zal ik er niet mee gaan maar stalle uitmesten moeten ze kunnen overleven. Verder rijd ik wel gemiddeld 4x per week. Ik had laarzen (ondertussen kapot) en werd gek van die schoenen wissel om stallen uit de kunnen mesten. (Ik hoef er trouwens geen wedstrijden mee te rijden, ga voorlopig even niet meer starten :) )

eisen zijn dus:
Veters of hoge wreef
geen te hoge hak
stevig
leer
betaalbaar

Wie o wie kan mij helpen?

Greetzz en alvast bedankt voor het reageren :j

faunty

Berichten: 1791
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:16

Ik had hele fijne van modonie , nu ook korting .
Fijn voetbad , en ook met mijn zwakke enkels kon ik er fijn mee rijden

Itsme_annie
Berichten: 177
Geregistreerd: 06-10-13

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 15:57

Ik heb rubberen van de welkoop. Ze hebben een hoge wreef en een stabiele zool (lees: breed hakoppervlak) De hak is denk ik tussen de 1 en 2 cm hoog. Omdat ze van rubber zijn heel makkelijk schoon te maken na bijvoorbeeld stallen uitmesten en kunnen ook niet uitdrogen. Ze zijn redelijk betaalbaar en ze zijn vaak met korting te krijgen. Ze zitten niet aansluitend bij de enkel, ik weet niet of je dat een probleem vind?
Afbeelding
Dit zijn ze

Marie111
Berichten: 4669
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:02


Berriepi

Berichten: 327
Geregistreerd: 21-10-14

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 16:11

Ik heb ze van harry's horse, met veters voor en een rits achter, ideaal!! Heb er ong 80 euro aan besteed geloof ik... Met mn hogr wreef zitten ze heerlijk!!

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 16:27

ak145461 schreef:
Ik heb rubberen van de welkoop. Ze hebben een hoge wreef en een stabiele zool (lees: breed hakoppervlak) De hak is denk ik tussen de 1 en 2 cm hoog. Omdat ze van rubber zijn heel makkelijk schoon te maken na bijvoorbeeld stallen uitmesten en kunnen ook niet uitdrogen. Ze zijn redelijk betaalbaar en ze zijn vaak met korting te krijgen. Ze zitten niet aansluitend bij de enkel, ik weet niet of je dat een probleem vind?
[ [url=m/9U3Sxq.png]Afbeelding[/url] ]
Dit zijn ze


dit is niet wat ik bedoel haha. zullen vast prima zitten. Maar bieden geen bescherming en qua rijden heb ik hier denk ik ook niks aan. Toch dankjewel!!

P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-16 16:31

Marie111 schreef:
Wat vind jij betaalbaar?

Wat vind je bijvoorbeeld van deze:

https://www.divoza.com/nl/mondoni-ipswich-jodhpur


uuhmm ja wat vind ik betaalbaar. Dat ligt aan de kwaliteit en wat mensen ervan vinden en als ik hem heb gepast etc, en daaruit haal ik of ik het die prijs waard vind. Maar laat ik als richtprijs eens +-100 euro max pakken.

Die komen al heel erg in de buurt, model is eigenlijk helemaal goed. vind hem alleen niet heel erg mooi.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:18

Ik heb deze
https://www.rupa-sports.com/nl/alle-cha ... lfort.html

Rij ermee, dagelijks meerder paarden.
Loop ermee door de wei, stallen mesten, door de bak tijdens het lesgeven.
Eigenlijk alles zodra ik buiten ben en ze leven na bijna een jaar nog steeds en gaan het nog wel een goed jaar uithouden denk ik.

Dublinlove8
Berichten: 143
Geregistreerd: 19-10-16
Woonplaats: Zegiknie

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:14

Kijk op www.horze.nl
Daar zijn veel jodphurs en heel goedkoop

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:19


P0lly
Berichten: 202
Geregistreerd: 19-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 21:33

HTM schreef:
Ik heb deze
https://www.rupa-sports.com/nl/alle-cha ... lfort.html

Rij ermee, dagelijks meerder paarden.
Loop ermee door de wei, stallen mesten, door de bak tijdens het lesgeven.
Eigenlijk alles zodra ik buiten ben en ze leven na bijna een jaar nog steeds en gaan het nog wel een goed jaar uithouden denk ik.



Die zien er indd heel goed uit, ook wel wat ik bedoel. Hoe houden de ritsen aan de achterkant het?? mijn ervaringen met ritsen zijn niet zo heel goed. Nou zijn deze natuurlijk niet zo lang als in een rijlaars dus dat zal ook wel schelen lijkt mij.

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Jodphurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 01:32

Nog nooit problemen gehad met deze ritsen, en echt zuinig ben ik niet op de schoenen.

Daantje_1993
Berichten: 15
Geregistreerd: 28-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:27

Wat kost dan zo'n beetje?