Ervaring met Zandona rugbeschermer gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Ervaring met Zandona rugbeschermer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-16 22:15

Na een enorm ongelukkige val van een paard 6 jaar geleden was ik de 'gelukkige' eigenaresse geworden van een hernia in mijn onderrug. 3 weken geleden ben ik geopereerd aan mijn rug en is de hernia verwijdert. Nu is het zo dat er in totaal twee tussenwervelschijven stuk zijn. Ik zal helaas altijd rekening moeten houden met mijn rug. Vandaar dat ik op het idee kwam om een rugbeschermer aan te schaffen.

Op horze.nl kwam ik een rugbeschermer tegen van Zandona:
http://www.horze.nl/rugbeschermers/zandona-shield-evo-x7-equitation%2C-volwassene%2C-hoogte-cm-168%2F177/37062-BL-L.html

Nu vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met dit type rugbeschermer?

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 22:23

Persoonlijk heb ik geen ervaring met deze rugbeschermer. Maar ik heb sinds dit jaar wel een rugbeschermer gekocht, van Fouganza (misschien ook wat om naar te kijken, bij Decathlon?). Ik heb veel onbekende rugproblemen en train probleem paarden. Ik val eigenlijk altijd op mijn rug en na een val kan ik dan voor minimaal een week niets doen omdat alles vast zit.
Inmiddels ben ik met deze beschermer al twee keer gevallen. Beide keren van een groot ongecontroleerd bokkend paard en beide keren op mijn rug. Ik viel, sprong op, reed verder en heb werkelijk nergens last van gehad. Uiteraard is het geen wondermiddel, ook met een beschermer kan het fout gaan. Maar ik zweer er echt bij, ik wil niet anders meer!

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-16 11:24

Ik heb die van decathlon ook bekeken en die lijkt mij minder lekker op de rug zitten.

Decathlon:

Afbeelding


Zandona:

Afbeelding

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:33


Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Re: Ervaring met Zandona rugbeschermer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 12:16

Valt wat mij betreft heel erg mee, is belangrijk dat je de juiste maat hebt en dan vormt het zich naar je rug. Heb er geen last van met rijden.