Onverwoestbare handschoentjes???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Deejay1997Jarig

Berichten: 42
Geregistreerd: 27-11-11

Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-16 12:15

Hoihoi!

Ik zelf heb het probleem dat handschoentjes nooit langer dan een maandje meegaan, en dan zitten de gaten er ook écht in!

Hebben jullie ervaringen met handschoenen die niet snel slijten? Waar je intensief mee kunt rijden (3 paarden per dag)

Ik hoor graag!!

*\o/*


troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 08:52

Ik vraag me af wat dit zegt over je rijstijl. Niet om vervelend te zijn, maar als je zoveel kracht zet dat de handschoenen hard slijten zal de mond van je paard even hard 'slijten', en die heeft geen bescherming..

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:03

ik versleet ook handschoenen bij de vleet (dat rijmt :D ), vooral omdat ik met rubberen teugels rij.
Maar sinds ik ariat handschoenen heb, heb ik nergens geen last meer van. Zelfs geen slijtplekken.
Roeckl schijnt ook erg goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Afbeelding
dees heb ik

#snotterzegt

tennan
Berichten: 3100
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:04

Ik ben het eens met Troi. Ik rijd zelf in de zomer zonder handschoenen, 's winters heb ik leren handschoenen aan die ik goed onderhoud. Die gaan nu al zes jaar mee.

Kieck <3

Esprit4

Berichten: 802
Geregistreerd: 20-10-09
Woonplaats: hengelo

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:05

Roeckl is een aanrader!

Set some goals.
Stay quiet about them.
Smash the hell out of them.
Clap for your damn self.
Kerstmuts :D

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:05

Ik heb roeckl handschoenen. Het paar dat ik nu heb heb ik al meer dan een jaar, en ja je ziet wel dat ze veel gebruikt worden maar versleten zijn ze niet.

Paardrijden: de edele kunst om het paard tussen jou en de grond te houden.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:10

troi schreef:
Ik vraag me af wat dit zegt over je rijstijl. Niet om vervelend te zijn, maar als je zoveel kracht zet dat de handschoenen hard slijten zal de mond van je paard even hard 'slijten', en die heeft geen bescherming..


het hoeft weinig met kracht te maken te hebben (persoonlijk heb ik bijna geen kracht in mijn handen door artrose in mijn handen), het kan ook door o.a. te stroeve teugels (rubber) komen. Het rubber plakt aan de handschoenen en wrijft de bescherming eraf.

#snotterzegt

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:11

troi schreef:
als je zoveel kracht zet dat de handschoenen hard slijten

Handschoenen slijten niet van kracht maar van schuren. Doe een handschoen over een ijzeren pin, laat er een teugel over lopen en hang daar 50 kg aan. Kan je drie jaar laten hangen, die handschoen slijt niet. Laat een wat ruwe teugel er met lichte druk overheen schuren en weg is de handschoen.

M_D_H
Berichten: 17470
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:13

Ik gebruik tegenwoordig suede achtige handschoenen. eerst van kieffer, maar toen kieffer ze uit de markt haalde ben ik over gestapt op het eigen merk van Epplejeck.
Hier reed ik op mijn hoogtijd periode zo'n 10 paarden mee op een dag en daar deed ik een jaar mee :)

Er komt een moment dat je je realiseert wie belangrijk is, wie niet meer belangrijk is........
en wie altijd belangrijk zal zijn!
Dus, maak je geen zorgen over mensen uit je verleden, er is een reden dat ze het niet gered hebben in jouw toekomst

It's in your moments of decisions, that your destiny is made

Deejay1997Jarig

Berichten: 42
Geregistreerd: 27-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-16 09:14

kaatjemuts schreef:
troi schreef:
Ik vraag me af wat dit zegt over je rijstijl. Niet om vervelend te zijn, maar als je zoveel kracht zet dat de handschoenen hard slijten zal de mond van je paard even hard 'slijten', en die heeft geen bescherming..


het hoeft weinig met kracht te maken te hebben (persoonlijk heb ik bijna geen kracht in mijn handen door artrose in mijn handen), het kan ook door o.a. te stroeve teugels (rubber) komen. Het rubber plakt aan de handschoenen en wrijft de bescherming eraf.


Ik rijdt inderdaad met teugels van rubber, verder zit ik ook met het aansingelen tussendoor ect.. Als ik hiervoor telkens mijn handschoentjes uit moet trekken voordat ik ze kan singelen.... Ik vraag verder geen commentaar op mijn rijstijl, lijkt me ook moeilijk te zeggen wanneer ik een vraag stel over handschoentjes. ;)


Rex_Rolfo schreef:
troi schreef:
als je zoveel kracht zet dat de handschoenen hard slijten

Handschoenen slijten niet van kracht maar van schuren. Doe een handschoen over een ijzeren pin, laat er een teugel over lopen en hang daar 50 kg aan. Kan je drie jaar laten hangen, die handschoen slijt niet. Laat een wat ruwe teugel er met lichte druk overheen schuren en weg is de handschoen.


Dankjewel haha! :D


Zeepsop schreef:
Ik heb roeckl handschoenen. Het paar dat ik nu heb heb ik al meer dan een jaar, en ja je ziet wel dat ze veel gebruikt worden maar versleten zijn ze niet.


Oke, misschien daar eens naar gaan kijken!


kaatjemuts schreef:
ik versleet ook handschoenen bij de vleet (dat rijmt :D ), vooral omdat ik met rubberen teugels rij.
Maar sinds ik ariat handschoenen heb, heb ik nergens geen last meer van. Zelfs geen slijtplekken.
Roeckl schijnt ook erg goed te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
[ Afbeelding ]
dees heb ik


Dit zou ook een goede optie zijn dan! Dankjewel, ik zal eens wat gaan zoeken.

Daniquebyoux

Berichten: 1393
Geregistreerd: 21-12-13
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:16

Met roeckl heb ik een jaar gedaan. Had wel teugels die telkens uit mn handen bleven glijden dus ze zijn na een jaar ook wel echt op met intensief gebruik, maar verder echt super handschoentjes! Ik vind het persoonlijk de enige echt lekkere handschoentjes, ze voelen als een tweede huid

BYOUX&SYOUX
MILAN
DaniqueByoux op Instagram

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:24

Deejay1997 schreef:
Ik rijdt inderdaad met teugels van rubber, verder zit ik ook met het aansingelen tussendoor ect.. Als ik hiervoor telkens mijn handschoentjes uit moet trekken voordat ik ze kan singelen.... Ik vraag verder geen commentaar op mijn rijstijl, lijkt me ook moeilijk te zeggen wanneer ik een vraag stel over handschoentjes. ;)

Je moet wat meer achterover zitten en de hakken beter uitdrukken. Ook goed opletten dat het paard niet over de buitenschouder weg valt. Dat kan toch iedereen je zeggen als je zo'n handschoenvraag stelt :+


ps, Roeckl heeft idd fijne handschoenen. Ze hebben er ook die uv-licht doorlaten. Heb je minder het bruine armen - witte handen probleem.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:28

Roeckl houdt het bij mij net zo lang uit als de meeste merken en dat is niet lang.

Ik rij ook met rubberen noppen teugels en het laagje "leer" is zo verdwenen. Dit is vaak zo dun dat het met een paar weken loskomt van de stof die er onder zit.

Ik heb een paar kingsland zomerhandschoen die het al een hele tijd uithouden, evenals ariat handschoenen.

DeniesRos
Berichten: 2334
Geregistreerd: 26-10-07

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:34

Ik heb uvex handschoenen, dure handschoenen maar ze geld waard

Sinds 16-06-2015 in mijn bezit Cavallo Rosso (Johnson x Welcome)
Z2 startgerechtigd

grauwman

Berichten: 2686
Geregistreerd: 27-11-04
Woonplaats: aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:34


Pap 14-01-44/17-11-11

Puera

Berichten: 8082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 09:40

Ik ben heel erg te spreken over mijn Kingsland Grip. Gruwelijk duur maar een stuk slijtvaster dan Roeckl, vind ik.

[o] Baard

KayleeFoto

Berichten: 55
Geregistreerd: 07-07-16
Woonplaats: Tilburg

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:36

Ook mijn handschoenen slijten met de dag.. Uiteindelijk heb ik handschoenen van Roeckl gekocht en bij mij gaan deze veel langer mee. Verder heb ik dan wel een paar goedkopere handschoenen voor het longeren.

Eline91

Berichten: 3480
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:49

Ik zweer voor slijtvaste handschoenen bij echt leer! Alle stoffen of kunstleren handschoenen zijn na een maand dood bij mij, maar de leren blijven jaren goed :)

Tijdens de zomer draag ik gewoon geen handschoenen meer, ik heb ondervonden dat mijn handen minder snel slijten dan mijn handschoenen _O- Met de juiste teugels heb ik nooit blaren of wondjes. En als ik toch eens wat heb draag ik even mijn leren handschoenen.

In de winter heb ik wel kunstleren handschoenen (met voering), maar die gaan echt schandalig snel stuk := Ik heb helaas heel snel koude handen dus ik heb ze wel echt nodig.

Great horses are not often easy horses. They have big egos and idiosyncrasies and quirks and foibles. Horses of a lifetime do exist, but only for riders so skillful, tactful, and courageous that they can unlock and then reveal the brilliance of their equine partners.

Semental Divino ♥ °01/06/2005 - †23/01/2017

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:54

Ik zweer bij rsl en dan niet die zomer variant die is niet fijn

De winter variant met Fleece rijd d'r ook in de zomer mee dingen worden niet warm luchten goed
Doe er zo 1,5/2 jaar mee dan beginnen ze wat lelijk te worden maar zijn nog altijd functioneel
Rijd z'n 5 paarden per dag en nog n paar aan de longe (heb ze ook aan met longeren)

Rsl davos is het
Roeckl heb ik voor op concours doen het goed maar zijn niet zo fijn als die rsl handschoenen en leven ook niet zo lang

Een Lesklant van me heeft ooit eens m'n handschoenen geleend die had ik toen n jaar
Rijd ze nu nog mee dingen heb ik gekocht in ik dacht 2013
Zij rijd 2 paarden per dag ze zien d'r niet meer heel geweldig uit maar ze functioneren nog prima

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:24

Ik wist niet dat Ariat ook handschoenen maakte. Schoenen van Ariat zitten hemels, maar ze zijn wel heel duur en ze gaan ook snel kapot. Ben benieuwd of het dan met de handschoenen soortgelijk is.

Ben wel op zoek naar een ander merk nu.
Het beste merk (volgens mijn ervaring) is Schwenkel, maar dat is volgens mij overgenomen door Uvex en ik kan ze nu nergens meer vinden.... Kocht op Equitana altijd een nieuw paar daarvan maar helaas is me dat dus niet meer gelukt.

Roeckl heb ik al vaak genoeg gezegd op Bokt. Zijn duur, zitten lekker maar zijn allemaal met 2x rijden kapot. Ik snap niet hoe andere mensen op bokt er jaren mee kunnen doen :o Kan toch geen toevalstreffer zijn dat ze allemaal zo snel kapot gingen....

Puera; die Kingsland zijn die ook fijn voor dagelijks gebruik of voor een crosstraining?

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:51

Ik heb precies hetzelfde probleem en inderdaad roeckl zit super maar ook die zijn zo kapot. Denk dat het inderdaad aan het soort teugel ligt, ik heb nu springteugels en daardoor slijten m'n handschoenen super hard. Denk dat het misschien maar slimmer is om andere teugels aan te gaan schaffen ipv wéér een nieuw paar roeckls te halen...

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:20

Dan laat je denk ik de teugels veel langs je handen/vingers glijden of zoiets. Roeckl is heel fijn maar toen ik nog te veel de teugels liet glijden/schuren gingen ze wel snel stuk. Nu doe ik er bijna een jaar mee. Niet bedoeld als commentaar op je rijstijl want dat hoeft absoluut niet verkeerd te zijn, maar het is meer dat ze heel dun zijn en daarom ook fijn, maar met jou verhaal denk ik dat ze ook heel snel kapot zijn

JackiePlug
Berichten: 93
Geregistreerd: 15-07-15

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:07

Ja omdat k niet echt dichte vuisten maak moet ik nog wel eens me teugels op maat maken..dus dat kan wel kloppen...ah joh binnekort heb ik 2 leren teugels in me handen komt wel goed

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Re: Onverwoestbare handschoentjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 19:01

Roeckl houdt het bij mij 1 maand uit. Ook zweten ze heel erg, terwijl ik nooit last van zweet handen heb. Ik vind ze waardeloos.

Ik gebruik nu de harry's horse domy. Zijn een stuk goedkoper. Er gaan bij mij 3 paar van deze er doorheen in een jaar. Beter 3 paar goedkope dan dure handschoenen die snel slijten.

Life holds special magic, for those who dare to dream

Puera

Berichten: 8082
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 09:59

@Scum - ik rijd zelf niet dagelijks maar ik verwacht dat ze daar wel geschikt voor zijn, ook gezien de prijs. Kan me niet meer herinneren of ik ze zelf voor het crossen gebruikt heb, maar daar zijn ze naar mijn mening ook wel geschikt voor.

Ik rij met rubber doorweven teugels, dat is een behoorlijke aanslag op de handschoentjes maar mijn Kingslands houden zich tot nu toe goed.

[o] Baard


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers