Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:59

Dankje allemaal! Leuk jullie enthousiaste reacties :D Ik ben ook zo blij met de kleur, het is nog dieper bruin dan ik verwachtte.

MISTRAL94, zeker lid van de rode beter brigade haha. Vind het ook een leuk aandenken aan het aanmeten en aan waar ze vandaan komen. En we hebben gelukkig een imposant opstap-blok, die ga ik zeker gebruiken!

LaDonna75, hakverhogers is inderdaad plan B, maar ik weet dat pijn lijden er de eerste weken/maanden bij hoort. Dus eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met kiezen op elkaar en ff doorbijten :Y)

Luna02, die wilde ik eerst! Ook een hele mooie laars. Succes met sparen, voor zover ik het nu kan zeggen is het het geld waard :)

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:32

Luna02 schreef:
xIrlijn schreef:
Ik ben gelukkig <3

[ [url=m/1RqLsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6hz5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb nog geen idee hoe ik ooit ga opstappen, mijn knieën buigen is nog niet echt een optie :')


P r a c h t i g!
Vind dit zo’n mooie kleur! Ik spaar voor Olympics in deze kleur :)


Ik heb de olympics in deze kleur. Maar vind ze nog mooier met die houten hak. Stiekem toch een beetje spijt van, dat ik niet daar voor gegaan ben := :+

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Luna02
Berichten: 153
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 18:57

xIrlijn schreef:
Dankje allemaal! Leuk jullie enthousiaste reacties :D Ik ben ook zo blij met de kleur, het is nog dieper bruin dan ik verwachtte.

MISTRAL94, zeker lid van de rode beter brigade haha. Vind het ook een leuk aandenken aan het aanmeten en aan waar ze vandaan komen. En we hebben gelukkig een imposant opstap-blok, die ga ik zeker gebruiken!

LaDonna75, hakverhogers is inderdaad plan B, maar ik weet dat pijn lijden er de eerste weken/maanden bij hoort. Dus eerst maar eens kijken hoe ver ik kom met kiezen op elkaar en ff doorbijten :Y)

Luna02, die wilde ik eerst! Ook een hele mooie laars. Succes met sparen, voor zover ik het nu kan zeggen is het het geld waard :)


Ja zeker weten! Ik heb ze nu in het zwart, inmiddels zeker 5 jaar oud maar zien er nog super uit. Geld dubbel en dwars waard!

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:02

Voor mij werkte hakverhorgers niet fijn, de Superior zit bij mij echt mooi aangesloten bij de wreef etc. Met hakverhorgers verander je toch iets de positie van de voet en dat voelde niet prettig. Bij mijn Melbourne's heb ik standaard hakverhorgers en dat probleem niet.

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:27

MISTRAL94 schreef:
Luna02 schreef:

Ik heb de olympics in deze kleur. Maar vind ze nog mooier met die houten hak. Stiekem toch een beetje spijt van, dat ik niet daar voor gegaan ben := :+


Dat wilde ik toen ook heel graag, de bruine kleur vind ik echt prachtig! Maar toen kon er nog geen houten hak onder of het wat toen zo dat custom nog was. Dat was het geld mij ook niet waard,..

Udette You'll be always in my heart.
Dinera mijn paardenmaatje! Dressuur B+24 L1+25 Reserve kampioen Drenthe L2+29 M1+26 M2+14 Z1+22 Z2+23 ZZ-licht+17
viewtopic.php?f=217&t=1759324

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 18:35

xIrlijn, ze zijn supermooi!! Snap dat je daar gelukkig mee bent.
En dat inlopen/rijden... tja. Ik heb na een winterstopje net weer één keer op mijn paard gezeten, dus wacht nog even met de nieuwe laarzen aandoen. In plaats daarvan trek ik ze af en toe thuis aan, sta ik ermee te koken en ondertussen kleine squats te doen. Of al lungend door de keuken. Geen gezicht, maar ze lijken toch al iets te zakken nu!

_karin_

Berichten: 3910
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 22:13

Haha hier nog eentje met bruine olympics en spijt omdat de hak zwart is! Luxe probleem :D

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:08

Marie72 schreef:
xIrlijn, ze zijn supermooi!! Snap dat je daar gelukkig mee bent.
En dat inlopen/rijden... tja. Ik heb na een winterstopje net weer één keer op mijn paard gezeten, dus wacht nog even met de nieuwe laarzen aandoen. In plaats daarvan trek ik ze af en toe thuis aan, sta ik ermee te koken en ondertussen kleine squats te doen. Of al lungend door de keuken. Geen gezicht, maar ze lijken toch al iets te zakken nu!

Dankjewel! :) En ik snap dat je ze dan niet direct aan wilt doen haha. Wat goed dat ze op deze manier al wat gaan inzakken!

Die houten hak vind ik ook echt een toevoeging, maar ik zat door mijn kleine voet- en kuitmaat sowieso in de customize laarzen. Bij confectie is dat misschien niet mogelijk. En hoe dan ook vind ik Petrie laarzen chique, of het nou een zwarte of bruine hak is :D

urosa

Berichten: 2452
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:39

Ik ben beetje onthand door de ruwe binnenkant van mijn Padova's :') hoe onderhouden/poetsen jullie die?

Pathos aus der Schuetzenden Hand L2+10 PR 200 / M1+12 PR 197 / M2+10 PR 208,5 / Z1+13 PR 232,5 / Z2+10 PR 225 / ZZlicht+10 PR 69,29% / ZZZ+6 PR 62,7% <3

MyWishMax

Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 11:49

Eh, borsteltje erover heen. Ik geloof dat ik daar erg weinig aan doe.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:03

Ik meld me hier ook aan! Voor het eerst een paar Petrie laarzen gekocht. Ik had hiervoor een paar Greenfield Selection springlaarzen als trainingslaars. Vond deze eigenlijk best meevallen van kwaliteit, heb er toch bijna 4 jaar mee kunnen rijden voor ze uiteen vielen en deze kosten 220 EUR. Maar deze keer toch maar gekozen voor een stevigere laars. Het zijn de superiors geworden. Had al een tijdje bij Van Huet gezien dat ze wat laarzen staan hadden die in mijn maat zouden kunnen vallen. Gisteren heel vlot online geholpen met opmeten en deze bleken goed te zijn voor me:
Afbeelding

Heel blij mee! Denk dat dit een paar is dat voor iemand anders ooit opgemeten werd, maar toch niet goed was. Het is wel even wennen, heb als wedstrijdlaarzen De Niro Dressaggio en die zijn toch anders van gevoel. Zal doorbijten zijn om ze in te lopen :')

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:19

Zo! Die zijn mooi zeg! Wauw! Geschrokken van de prijs?

Take a smile :)

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 14:26

Ohja misschien schreef ik dat wat verwarrend, mijn oude laarzen waren 220. Deze Petries heb ik voor 500 EUR kunnen kopen! Zat een leuke korting op. Dus best blij mee, was stuk goedkoper dan mijn De Niro wedstrijdlaarzen en veel mooier, al zeg ik het zelf :D

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 16:38

Wat een geluk dat er een paar laarzen in jouw maat ware FurryFamily1, en ook nog zulke mooie!

Is het leer aan de voorkant en de gesp nou net iets anders, of vertekent dat op de foto? :)

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 20:04

Klopt, dit is een 'honeycomb' motief. Zit enkel aan de buitenkant. Hier is een close-up:
Afbeelding

Whild_West
Berichten: 55
Geregistreerd: 17-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 22:57

xIrlijn schreef:
Ik ben gelukkig <3

[ [url=m/1RqLsW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B6hz5G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar ik heb nog geen idee hoe ik ooit ga opstappen, mijn knieën buigen is nog niet echt een optie :')


Oh wauw heel erg mooi zeg! <3

Life is a climb but the view is great

_karin_

Berichten: 3910
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 11:52

Supergaaf zijn ze!!

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Brenda66
Berichten: 60
Geregistreerd: 09-02-16
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:46

Die zijn erg mooi FurryFamily1!

Ben zelf alvast aan het sparen. Die ik nu heb hebben laatst langs de bakrand geschaafd... echt zonde maar kon er helaas niks aan doen, ik hoop dat ze nog ‘gered’ kunnen worden met wat zwarte poets

_karin_

Berichten: 3910
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:50

Oef pijnlijk Brenda66!!! Hopelijk kun je ze nog wat oplappen

Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 21:17

Prachtig !! Zo ben ik ook altijd nog super blij met mijn superiors met grijs honeycomb <3 Afbeelding

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:48

Komen mooie laarzen voorbij hier!

En ik meld me onverwacht ook. Had laatst nieuwe De Niro wedstrijd laarzen gekocht en dacht mijn oude dan thuis op te rijden. Maar daar zit de rits achter en dat geeft krassen op m’n zweetblad ;(
Blijkt een bekend probleem te zijn met het leer van het zadel.
Anyway, toch aan het denken gegaan om voor thuis ook een paar met rits aan de voorkant te kopen, zodat ik m wedstrijd laarzen voor mooi kan houden (niet dat we nu wedstrijden hebben, maar ach hè :'))
En toen liep ik tegen de Anky elegance aan, precies in mijn maat, met goede korting. Niet bepaald wat ik in m’n hoofd had voor thuis, maar ik kon het ook niet weerstaan :+
Voet zit nog wel wat strak, dus even inlopen voor ik ermee op paard kan. En stiekem denk ik dat dit dan wel eens de wedstrijd laars kan worden

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:41

Loes1996 schreef:
Prachtig !! Zo ben ik ook altijd nog super blij met mijn superiors met grijs honeycomb <3 [ [url=m/RNlctC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik ook bijzonder mooi zeg!


Chique dat bruine honeycomb motief FurryFamily1 :) Heb je er al mee gereden? Zo ja, ging dat een beetje?

En dankjewel nog Whild_West!

Brenda66, auwtsj dat doet pijn... Heb je ze nog een beetje kunnen oplappen?

Noukie wat zuur van de krassen op je zadel :( Maar een hele goede reden om een perfect paar Anky elegance laarzen aan te schaffen! Heb je een foto? :D

FurryFamily1

Berichten: 76
Geregistreerd: 10-07-14
Woonplaats: Hoegaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 13:31

Loes1996 schreef:
Prachtig !! Zo ben ik ook altijd nog super blij met mijn superiors met grijs honeycomb <3 [ [url=m/RNlctC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow ook mooi! Heb je nog een foto van wat dichter bij toevallig?

xIrlijn, ik heb er intussen al 3 keer mee gereden en zit er ook regelmatig mee te thuiswerken, met gestrekte benen onder de bureau zodat er geen plooien in komen. Op zich zaten ze voor het rijden al best goed. Het is alleen wanneer ik ze net aantrek dat ze echt nog wel erg spannen, maar na 10 minuten gaat het beter op 1 of andere manier. Ik weet niet of dat dat is omdat mijn benen krimpen door de spanning, of de laarzen zich wat zetten doordat ze warmer worden ;) . Dus ik weet het niet, weet niet of ik kan verwachten dat dit echt nog een stukje gaat uitzetten?

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 09:28

FurryFamily1 schreef:
en zit er ook regelmatig mee te thuiswerken, met gestrekte benen onder de bureau zodat er geen plooien in komen.

Herkenbaar deze :D
Gister voor het eerst mee gereden, viel me nog alles mee! Alleen links kan ik mn hak nog niet uitdrukken ermee, dus nog even doorbijten. Rechts zat eigenlijk al best oke. Kuit zit perfect, dus daar gelukkig geen probleem met inlopen/rijden.
Foto's volgen, het zijn gewoon 'simpele' zwarte hoor :)

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 17:10

FurryFamily prachtige laarzen! En herkenbaar, dat indragen in huis . Heeft bij mij wel gewerkt, want ik heb ze vandaag voor t eerst te paard aangehad en dat viel me echt mee! Alleen nog iets pijnlijk in de knieholte maar prima te doen. Dat zachte leer aan de binnenzijde geeft veel gevoel aan de buik, fijn! Ben er nog steeds superblij mee :D
Afbeelding

Xirlijn, heb je je laarzen al terug?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh en 18 bezoekers