Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Michelle70
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 06:30

magootie schreef:



Wat een gave laarzen ........[/quote]
Dankjewel!! :o[/quote]


Heb je er ook sporenriempjes bij in dezelfde kleur ? En dan met mooie koperen sporen ....... #kwijl ........

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 08:58

Michelle70 schreef:
Heb je er ook sporenriempjes bij in dezelfde kleur ? En dan met mooie koperen sporen ....... #kwijl ........

Ja klopt ik heb sporenriempjes in honeycomb bruin erbij! En heb pas ook sporenbeschermers in die kleur besteld en zijn binnen, dus hopelijk krijg ik ze vandaag of morgen met de post thuis :D
Sporen zijn zilver, heb ze nog niet in koper/brons kleur kunnen vinden ;)

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 06:51

Ik heb diversekoperkleurige sporen. HS en HH. Stomp, met wiel, kort, lang. Bij mij moest ook alles in koperkleur.

Maar bij jouw laarzen past beide wel denk ik. Ik vind ze erg bijzonder.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:49

Dankje! Ik heb nu gladde wieltjes in het zilver. Die heb ik nog niet gevonden in koper. Wil dan ook graag dat ze dezelfde kleur als mijn beugels hebben. Maar heb nu deze week mijn sporenbeschermers binnen gekregen dus je ziet niet veel meet van de spoor ;)

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:49

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb ook net nieuwe petries gekocht. Ze zitten heel erg hoog, kan niet op een stoel zitten. Durf er alleen nog niet mee te rijden. Ik hoor verschillende dingen, de ene zegt thuis inlopen de ander zegt juist van niet en gewoon gaan rijden. Wat raden jullie aan? Ze zijn eigenlijk alleen voor op wedstrijd, maar kan er nu nog niet mee starten want ik durf ze nog niet op het paard aan. Bang dat ik em niet voel, Haha.

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:52

magootie schreef:
Michelle70 schreef:
Heb je er ook sporenriempjes bij in dezelfde kleur ? En dan met mooie koperen sporen ....... #kwijl ........

Ja klopt ik heb sporenriempjes in honeycomb bruin erbij! En heb pas ook sporenbeschermers in die kleur besteld en zijn binnen, dus hopelijk krijg ik ze vandaag of morgen met de post thuis :D
Sporen zijn zilver, heb ze nog niet in koper/brons kleur kunnen vinden ;)

Waar heb je de spoorbeschermers gekocht? Dat lijkt mij ook wel wat!

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:53

Oohh, Kliko, prachtig!!! Ontzettend mooie kleuren, zeg!

Waarom durf je er niet mee te rijden?

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:00

Ze vormen zich het mooist als je ermee gaat rijden Klikoo :) Niet teveel op lopen en al helemaal niet traplopen, dan krijg je er een knik in.

Klikoo
Berichten: 1392
Geregistreerd: 25-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 16:14

Rindin schreef:
Oohh, Kliko, prachtig!!! Ontzettend mooie kleuren, zeg!

Waarom durf je er niet mee te rijden?


Mijn paard is nog wat groen en dat weet ie goed te uiten. Ik heb voor mijn gevoel weinig hou vast met deze laarzen omdat ze nog zo stijf zijn.

En stiekem een klein beetje omdat ik ze te mooi vind om te gebruiken, haha

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 17:41

Klikoo schreef:
[ [url=m/POR0Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VfXvR9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook net nieuwe petries gekocht. Ze zitten heel erg hoog, kan niet op een stoel zitten. Durf er alleen nog niet mee te rijden. Ik hoor verschillende dingen, de ene zegt thuis inlopen de ander zegt juist van niet en gewoon gaan rijden. Wat raden jullie aan? Ze zijn eigenlijk alleen voor op wedstrijd, maar kan er nu nog niet mee starten want ik durf ze nog niet op het paard aan. Bang dat ik em niet voel, Haha.

Ik heb de mijne ook nog niet lang en zijn extra hoog met verharde schacht. Het is soms nog een beetje pijnlijk maar ik rijd er gewoon mee. Dan gaan ze het snelst lekker zitten ;)


Klikoo schreef:
magootie schreef:

Ja klopt ik heb sporenriempjes in honeycomb bruin erbij! En heb pas ook sporenbeschermers in die kleur besteld en zijn binnen, dus hopelijk krijg ik ze vandaag of morgen met de post thuis :D
Sporen zijn zilver, heb ze nog niet in koper/brons kleur kunnen vinden ;)

Waar heb je de spoorbeschermers gekocht? Dat lijkt mij ook wel wat!

Ik heb ze bij degene waar ik mijn laarzen aan heb laten meten besteld. Bij Van Huet ;)

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 23:41

Klikoo schreef:
[ [url=m/POR0Kt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VfXvR9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb ook net nieuwe petries gekocht. Ze zitten heel erg hoog, kan niet op een stoel zitten. Durf er alleen nog niet mee te rijden. Ik hoor verschillende dingen, de ene zegt thuis inlopen de ander zegt juist van niet en gewoon gaan rijden. Wat raden jullie aan? Ze zijn eigenlijk alleen voor op wedstrijd, maar kan er nu nog niet mee starten want ik durf ze nog niet op het paard aan. Bang dat ik em niet voel, Haha.


Heel mooi! <3
De mijne heb ik de eerste keer gewoon aangedaan toen ik m'n pony uit de wei ging halen, dus eerst wel een beetje mee gelopen. Wel had ik de ritsen toen open gelaten aangezien ik er anders amper mee kon lopen omdat ze nog te hoog waren.Daarna heb ik er gelijk mee gereden, met opstappen wel helemaal open moeten doen omdat ik anders niet kon opstappen. Met rijden had ik geen pijn in m'n knieholte, maar ik zweefde wel soort van in m'n laarzen en m'n hak kwam dus niet bij de zool van m'n laars. De dag erna heb ik er hakverhogers in gedaan en dit ging een stuk beter. Ik kon er gewoon op lopen en zelfs opstijgen met wat moeite. Door de hakverhogers heb ik ook minder ruimte bij m'n wreef en zweef ik niet meer. Nu zitten ze eigenlijk al helemaal goed en misschien dat ik de hakverhogers er wel gewoon in laat zitten.

Succes met inlopen/rijden alvast ;)
Ik heb bij de mijne eigenlijk vrijwel nergens last van gehad, behalve dat ik amper kon opstijgen en dat de voet nog wat stug was in het begin. Het viel me in ieder geval alles mee. Ik heb wel de athene dus geen idee hoe het bij die van jou is.


emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:09

Ik had mijne eerst een week elke dag een beetje in huis aangehad, en daarna gewoon gaan rijden. Eerste keer is vreselijk, voelt als blokken beton zo stijf haha. Maar daarna gaat het steeds beter. Succes!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 18:36

Ik rij altijd direct een volle dag alle paarden er mee.Meestal stuk of 6.
De volgende dag laat ik mijn benen even bijkomen en dan draag ik ze zo om de dag.
Als ik echt mijn benen kapot rij dan uiteraard wat meer tijd er tussen maar meestal heb ik ze zo met 2 weken ingereden.
Vroeger waren ze zo hard, dan liet ik ze vol lopen met warm water en droeg ik ze een hele dag met zakjes om mijn voeten.
Dan zaten ze ook perfect.Pas nog gedaan met een paar keiharde Anky's die ik 2de hands gekocht heb.
Zijn nu weer super zacht.

dieseltje09

Berichten: 1854
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:17

Wie heeft de Padova / Napoli / Verona laars en hoe blijven die qua leer?

Ik heb een paar coventrie en een paar derby's (beide op maat en een heel andere prijsklasse) maar zoek een leuke traingslaars voor erbij.
Nou twijfel ik beetje aangezien het wel een leuke laars is om te zien maar de prijsklasse doet me denken dat het mogelijk niet zo heel veel kan zijn of zit ik nu helemaal fout?

Op naar nieuwe avonturen ❤️

_Steffie

Berichten: 1070
Geregistreerd: 22-05-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:24

Ik heb de Petrie Padova.. Ik vind het leer echt hartstikke mooi blijven. Rijd er toch wel 4-5x in de week mee. Ik had hiervoor Cavallo's Grand prix plus, dus ik was ook bang dat dit tegen ging vallen maar ik heb tot nu toe zeker geen spijt!

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 12:38

Ik heb de petrie verona laarzen.
Wou eerst ook op maat gemaakte laarzen van petrie maar ze waren in de winkel (gelukkig) zo eerlijk om dit af te raden daar mijn jonkie nog maar 4 jaar is en nog steun nodig heeft in het rijden. Stevige dressuurlaarzen (die ik ten eerste nog niet gewoon zou zijn), zouden een moeilijke combinatie zijn + een zonde van het geld wanneer hij me eens tegen de zijkanten zou drukken.

Ik ben er wel heel tevreden over. Een leuke laars die heel goed aan mijn been zit. Heb vrij smalle benen i.v.m. de grootte van mijn voet en deze paste meteen goed. Zijn wel niet super stevig maar in mijn geval hoeft dit nu ook niet. Leer kuist ook zeer makkelijk. Zou meteen weer voor deze laars kiezen.

some horses are worth melting for ♥ Olaf

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:21

was voorn heen heel blij met mij pertie laarzen maar sins ik cavallo heb bevallen die veel beter en kreeg van mij pertie nog steeds blaren en had wel goed in gelopen maar na 3/4 jaar kreeg ik nog steeds blaren dus me pertie ga ik binnenkort niet meer gebruiken ga voor trainen ook anderen aanschaffen want daar heb ik nu me pertie voor maar die zitten totaal niet lekker en zeker niet als je heel interief rijd en meerder paarden op een dag moet trainen

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:56

Ik rij soms 10 paarden met mijn Petrie Anky's en nergens last van.

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:11

ambre schreef:
Ik rij soms 10 paarden met mijn Petrie Anky's en nergens last van.



verschilt per persoon en ik heb niet de anky model maar andere. Maar ik heb mijn al 3/4 jaar en altijd interief mee gereden. Maar toch krijg ik er nog steeds blaren van. En krijg er nog steeds blaren van en rij ook heel veel paarden mee. Omdat ik nu nog geen anderen heb die wel fijn en goed zitten. Maar voor mijn gewoon geen pertie meer. Ook al heb ik ze jaren gehad maar zitten gewoon niet lekker en kan ook niet fijn zitten. En me hakken niet goed uitdrukken enzo en noem maar op.

Door een taalstoornis heb ik moeite met schrijven. Divana R.I.P 15-03-2010 /28-10-2015 happy dressuur 2 B+12 L1+0, springen B+0 sgw B+0

_karin_

Berichten: 3911
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 16:12


Those who don't believe in magic will never find it - Roald Dahl

Mariska1808
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-08-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:48

Ik heb +- 4 jaar geleden Petrie Olympic rijlaarzen aangeschaft toen mijn voeten eindelijk waren uitgegroeid. Inlopen was een hel, maar nu zijn ze perfect. :D

Orthos
Berichten: 380
Geregistreerd: 25-12-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:04


http://www.groteprijsvan.nl/deelnemer/g ... ea-turtle/

Willen jullie stemmen op deze te gekke band? :) Jullie zullen hen er een droom mee doen laten uitkomen! Please vote!

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:13

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:47

Iemand hier een idee hoeveel je een laars maximaal aan cm kan oprekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 23:50

_coquette_ schreef:
Iemand hier een idee hoeveel je een laars maximaal aan cm kan oprekken?


Max is met rits 1 cm, zonder misschien iets meer. Je kunt eventueel als je een laars met rits hebt, een bredere rits in laten zetten door schoenmaker.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers