Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:38

O wauw, dat blauw is ook prachtig, zeg!

http://www.fysiohippique.nl :) Fysio Hippique :) Fysiotherapie, Dry Needling en aquatraining voor paarden in noord Nederland

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:27

Ik hou zelf niet zo van blauw maar dit is wel een mooie kleur.
Ik rij er ook gewoon vanaf de 1ste dag mee.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:30

poes schreef:
Heb jij foto’s van je sublime’s?

Dit zijn ze ;)
Afbeelding

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 09:51

Die zijn ook super mooi!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:34

Dankjewel! :D ben er ook nog steeds heel erg blij mee!!

♥ Fortune Cookie (Valeron x Zelhem) ♥
Voor altijd in mijn hart ~ 23-3-2010 * 13-8-2020 ~
Parker (Daily Diamond x Rousseau) mijn nieuwe vriendje ♥

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:56

Ik ben aan het kijken voor andere laarzen. Nou zag ik bij Ooteman dat bij de Athene staat dat ze een dressuurboog van 4cm hebben, is dit niet erg laag?
Op de foto lijken ze ook zo laag, maar als ik zoek naar foto's van andere mensen, lijkt de dressuurboog een stuk hoger.
De Coventry 4cm, Melbourne 5cm, en de Olympic 6cm.
Ik vind de Olympic alleen iets te 'simpel' denk ik. Ik wil liever of een vetertje aan de voorkant, of een gespje bovenaan zoals de Athene. Maar dan wel met boog van 6cm. Iemand die mij kan helpen? :+

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:43

Ik ga ook voor Petrie's, en ik zit te twijfelen tussen de Verona's of Padova's. Ik heb een donkerblauw rijjasje en een bruine cap. Eigenlijk wil ik wel bruine laarzen, maar vind bij dit model het niet zo mooi dat het elastiek en de binnenkant wel gewoon zwart is.

Wat vinden jullie daarvan? Als ik zwarte laarzen neem, moet er ook een blauwe of zwarte cap bij vind ik, anders wordt het wel een drukke boel.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:52

Rena100 schreef:
Ik ga ook voor Petrie's, en ik zit te twijfelen tussen de Verona's of Padova's. Ik heb een donkerblauw rijjasje en een bruine cap. Eigenlijk wil ik wel bruine laarzen, maar vind bij dit model het niet zo mooi dat het elastiek en de binnenkant wel gewoon zwart is.

Wat vinden jullie daarvan? Als ik zwarte laarzen neem, moet er ook een blauwe of zwarte cap bij vind ik, anders wordt het wel een drukke boel.


Precies dat probleem had ik ook bij de Padova in het bruin: ik vond dat zwarte ook niet mee. Mijn zwarte Padova laarzen zitten heerlijk, maar we zijn over op bruin tuig. Ik heb uiteindelijk besloten om bruine Lipica laarzen te bestellen ipv de bruine Padova...

Storm in de Lente: [ITP] Storm in de lente: bloesemdroom komt uit!
http://www.swiffershoeve.nl - Dierenopvang bij ziekte van dier en mens
Haflinger Storm B+13 L1+5

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:36

absque_dubio schreef:
Ik ben aan het kijken voor andere laarzen. Nou zag ik bij Ooteman dat bij de Athene staat dat ze een dressuurboog van 4cm hebben, is dit niet erg laag?
Op de foto lijken ze ook zo laag, maar als ik zoek naar foto's van andere mensen, lijkt de dressuurboog een stuk hoger.
De Coventry 4cm, Melbourne 5cm, en de Olympic 6cm.
Ik vind de Olympic alleen iets te 'simpel' denk ik. Ik wil liever of een vetertje aan de voorkant, of een gespje bovenaan zoals de Athene. Maar dan wel met boog van 6cm. Iemand die mij kan helpen? :+


Ik heb de Athene, vind de dressuurboog erg mooi maar iets hoger had ik nog mooier gevonden. Ik kan eventueel wel een foto maken als ik ze aan hebt, dan kun je het wat beter zien misschien? Een laars met een boog van 6 cm en een gespje oid heeft petrie wel, maar dan kom je volgens mij bij de nog duurdere laarzen uit (superior, polo, etc)

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:49

Als je een foto hebt, graag! :)
Ik zie namelijk ook genoeg foto's van de Athene waarbij ik de boog wel mooi vind, dus ik snap er niks van.
Bedankt voor de tip. Ik had de Superior en Polo al gezien, maar ik zoek juist in de prijs tot rond de 400,- aangezien het een trainingslaars gaat zijn. Voor wedstrijden wil ik volgend jaar wel een prijsklasse hoger gaan kijken.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:53

Je kan op de Athene een hoge boog laten zetten. Had ik ook gedaan. Ik moest gedeeltelijk maatwerk (volgens mij kostte dat €50 extra) en heb er toen een superior gesp (met swarovski) en hoge dressuurboog op laten zetten! :) Veel mensen doen dit, dus dit verklaart waarom je verschillende hoogtes ziet ;-)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:55

absque_dubio schreef:
Als je een foto hebt, graag! :)
Ik zie namelijk ook genoeg foto's van de Athene waarbij ik de boog wel mooi vind, dus ik snap er niks van.
Bedankt voor de tip. Ik had de Superior en Polo al gezien, maar ik zoek juist in de prijs tot rond de 400,- aangezien het een trainingslaars gaat zijn. Voor wedstrijden wil ik volgend jaar wel een prijsklasse hoger gaan kijken.



Waarom kies je voor goedkope laarzen die je dagelijks gebruikt en voor dure laarzen die je amper gebruikt?
Ik zou eerder voor andersom kiezen, de fijnste laarzen voor dagelijks en de andere voor wedstrijd.

Mijn Petrie superieurs zijn dus ook voor dagelijks gebruik.


Afbeelding

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:57

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn (waren) de mijne..

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:08

_Bianca, dat verklaart de boel! Bedankt! Betaal je dan extra voor de hoge boog, of zit dat bij die 50,- in?
Toch eens snel langs de Divoza als er korting is. :) Ik vind die van jou wel erg gaaf!

ingvdh, omdat ik mijn cognackleurige laarzen wil vervangen. Die kunnen dan ook voorlopig prima op wedstrijd, maar zullen over 1-2 jaar toch al beginnende gebruikerssporen hebben. En later wil ik er nog een keer een mooie set zwarte laklaarzen bij. Laklaarzen zijn over het algemeen toch wat duurder. Dus om die op het begin wat netter te houden wil ik proberen die eerst alleen voor wedstrijden te houden. Al is er een kans dat ik met wedstrijden en trainen toch regelmatig afwissel hoor. :+
Alleen voor nu vind ik een budget van rond de 400,- prima. Ik rijd op dit moment zelfs amper wegens blessure van mijn pony, dus wedstrijden zijn er ook nog even niet. :') En volgend jaar zal ik er ook weer een beleren. Daar ga ik liever niet met laarzen van 800,- op zitten.
Jouw Petrie superieurs zijn wel erg mooi zeg!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:18

Ik heb er niet meer voor betaald, alleen die €50.. Vond die superior gesp ook zo gaaf, maakt ze net even luxer om te zien. En "leuk" geprijsd ;-)

Succes met je zoektocht! Plaats je een foto als je ze hebt? :)

When a friend becomes a memory, the memory becomes a Treasure

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:23

Denise_Storm schreef:
Rena100 schreef:
Ik ga ook voor Petrie's, en ik zit te twijfelen tussen de Verona's of Padova's. Ik heb een donkerblauw rijjasje en een bruine cap. Eigenlijk wil ik wel bruine laarzen, maar vind bij dit model het niet zo mooi dat het elastiek en de binnenkant wel gewoon zwart is.

Wat vinden jullie daarvan? Als ik zwarte laarzen neem, moet er ook een blauwe of zwarte cap bij vind ik, anders wordt het wel een drukke boel.


Precies dat probleem had ik ook bij de Padova in het bruin: ik vond dat zwarte ook niet mee. Mijn zwarte Padova laarzen zitten heerlijk, maar we zijn over op bruin tuig. Ik heb uiteindelijk besloten om bruine Lipica laarzen te bestellen ipv de bruine Padova...


Ik heb zwart tuig, maar heb wel een bruine cap en nu nog bruine laarzen. Dus als ik over ga naar zwart, dan moet ik ook een zwarte (of blauw zoals mijn jasje) cap :P

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 17:06

Hier mijn Athene's in actie.
Ik vind de boog prima, maar mijn Anky's zijn dan wel sjieker.
Afbeelding

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 20:16

Ingvdh: wauw ze zijn prachtig! <3
Ik wou eerst ook mijn oude niet goed passende petries gebruiken als trainings laarzen en me fijne opmaat gemaakt laarzen als wedstrijd laarzen.
Heb die petries nooit meer aan gehad :')
Vond het zonde om mijn fijne laarzen maar 1 keer in de maand aan te doen.

Absque_dubio: ik zou ook voor 6cm gaan mijn olympics vind ik wel sjiek met een 6cm boog zal kijken of ik er nog een foto van heb

Buick B+11 L1+12 L2+17 M1 startgericht

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:58

absque_dubio schreef:
Als je een foto hebt, graag! :)
Ik zie namelijk ook genoeg foto's van de Athene waarbij ik de boog wel mooi vind, dus ik snap er niks van.
Bedankt voor de tip. Ik had de Superior en Polo al gezien, maar ik zoek juist in de prijs tot rond de 400,- aangezien het een trainingslaars gaat zijn. Voor wedstrijden wil ik volgend jaar wel een prijsklasse hoger gaan kijken.


Ik maak morgen ff een foto van mijn athenes!

absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 23:46

Ambre heel mooi, en ook hele knappe pony. :+:

Helga en Emma ik ben benieuwd naar foto's!

Vanavond een email gehad dat er morgen 25% korting bij divoza is op een keuzeproduct. _O- even kijken of ik het morgen red om erheen te gaan.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 00:05

absque_dubio schreef:
Ik ben aan het kijken voor andere laarzen. Nou zag ik bij Ooteman dat bij de Athene staat dat ze een dressuurboog van 4cm hebben, is dit niet erg laag?
Op de foto lijken ze ook zo laag, maar als ik zoek naar foto's van andere mensen, lijkt de dressuurboog een stuk hoger.
De Coventry 4cm, Melbourne 5cm, en de Olympic 6cm.
Ik vind de Olympic alleen iets te 'simpel' denk ik. Ik wil liever of een vetertje aan de voorkant, of een gespje bovenaan zoals de Athene. Maar dan wel met boog van 6cm. Iemand die mij kan helpen? :+


Dat had ik destijds ook gezien bij de Athene idd. Ze zijn er in een lagere rondere boog en een wat hogere boog en ook de gesp is anders. Ik weet niet of dit te maken heeft met misschien een nieuwer en ouder model? Ik wilde per se degene met de hogere boog en heb ze toen bij Divoza besteld, omdat ze ze daar in de winkel alleen met hoge boog hadden. Ze waren alleen niet op voorraad in mijn maat, dus hebben ze ze bij Petrie besteld. Had ook nog eens 25% korting :j

Dit zijn de mijne, ongeveer 7 maandjes uit. Ze zijn wel erg vies, gelukkig valt het op deze kleur minder op dan op zwart. Ben niet zo goed in poetsen...
Afbeelding


absque_dubio

Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:27

Kijk, dat biedt hoop. Zulke vind ik mooi ja. :j
Ik hoop dat ik wat eerder op het werk weg kan om naar een Divoza te rijden, en anders wacht ik de volgende korting af. Ik weet nu gelukkig dat het wel mogelijk is. Bedankt!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 13:39

absque_dubio schreef:
Kijk, dat biedt hoop. Zulke vind ik mooi ja. :j
Ik hoop dat ik wat eerder op het werk weg kan om naar een Divoza te rijden, en anders wacht ik de volgende korting af. Ik weet nu gelukkig dat het wel mogelijk is. Bedankt!


Jaa precies. Gelukkig is er ook regelmatig korting bij Divoza. Ik bestel daar best vaak alleen als er korting is, omdat de ruitersportzaak bij mij in de buurt me die kortingen op duurdere dingen nooit gaat geven. Daar is het hooguit iets van 10% op rijlaarzen.


Marcha

Berichten: 1090
Geregistreerd: 19-06-03
Woonplaats: Oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:16

Ik ben net mijn nieuwe laarzen op weesten halen en wilde ze graag met jullie delen. Ik ben in ieder geval verliefd! <3
Afbeelding

Enjoy (Maestro x Farrington x Ferro) B+10 / L1+11 / L2+7 :-)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 15:50

Oh wauw die zijn moooiii <3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 68 bezoekers