Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:30

HenriekeJ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen want ben er helaas nog niet uitgekomen in andere oude topics.

Ik heb vorige week de Petrie Padova's aangeschaft samen met de Petrie Bootcare set. Nu vroeg ik mij af, gebruiken jullie deze set iedere keer na het rijden om je laarzen schoon te maken? Zo niet, hoevaak dan wel? En wat doen jullie dan om na het rijden je laarzen schoon te maken?

Momenteel maak ik ze eerst met een vochtige gladde doek schoon om het meeste vuil er af te halen en dan doe ik de cleaner en cream erop doordat de laarzen toch wel meteen wit zijn na het rijden.

Ik hoor graag jullie mening :)


Hoi hoi, op de doos staat idd dat je ze elke keer na het rijden moet schoonmaken en behandelen met die bootcare set, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dat blijft doen. Misschien de eerst 2 weken maar je blijft aan de gang dan. Wat ik doe is na het rijden ff een vochtige doek er overheen, en ong eens in de 2 maanden invetten. Nu gebruik ik mijn laarzen niet zo heel vaak, alleen met de les 1x in de week, voor thuis heb ik andere (oude) laarzen, en op wedstrijd. Dus dat komt neer op zo'n 10 keer rijden voordat ik ze weer invet.

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:15

Mijn laarzen zijn blij met 3x in het jaar wat zadelzeep spray :')

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 01:26

HenriekeJ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen want ben er helaas nog niet uitgekomen in andere oude topics.

Ik heb vorige week de Petrie Padova's aangeschaft samen met de Petrie Bootcare set. Nu vroeg ik mij af, gebruiken jullie deze set iedere keer na het rijden om je laarzen schoon te maken? Zo niet, hoevaak dan wel? En wat doen jullie dan om na het rijden je laarzen schoon te maken?

Momenteel maak ik ze eerst met een vochtige gladde doek schoon om het meeste vuil er af te halen en dan doe ik de cleaner en cream erop doordat de laarzen toch wel meteen wit zijn na het rijden.

Ik hoor graag jullie mening :)


Toen ik m’n laarzen net had nam ik ze 1x in de week af met een natte doek en gebruikte ik de set van De Niro (is vrijwel hetzelfde als die van petrie) 1x in de 2 weken. Wanneer ze erg vies en modderig waren nam ik ze meestal wel gelijk af met een natte doek. Natuurlijk kan je je laarzen zo vaak schoonmaken als je zelf wilt. Ik vind het zelf een beetje onnodig om het vaker te doen, maar dat is natuurlijk persoonlijk. De laatste 2 maanden heb ik ze misschien 1x afgenomen en de set gebruik, nu ik ze al wat langer heb. Ben er ook al niet zo zuinig meer op, maar ze zien er verder nog mooi uit. Ik ben nooit zo goed in ze netjes schoon maken en houden ;)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:05

Het is vooral belangrijk om het zweet te verwijderen.Dit tast het leer aan.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:27

Ik maak ze eens in de drie weken schoon met het setje, dat is na een keer of tien rijden. Tussendoor met een vochtige doek even afvegen of het ergste zand eraf vegen met een zachte borstel. Ik heb sinds kort Melbourne laarzen en merk dat het 'flapje' over de rits bij mn enkel wel snel vies en wittig wordt. Soms poets ik daar tussendoor nog even het zweet af.

Dabiscui
Berichten: 391
Geregistreerd: 24-06-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:52

Super, dankjewel iedereen! Goed om te horen dat het niet na iedere keer nodig is :)

ForeverQ

Berichten: 64
Geregistreerd: 01-08-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 23:28

Heel tevreden over!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 13:08

HenriekeJ schreef:
Hoi iedereen, ik heb een vraagje en hopelijk kan iemand mij helpen want ben er helaas nog niet uitgekomen in andere oude topics.

Ik heb vorige week de Petrie Padova's aangeschaft samen met de Petrie Bootcare set. Nu vroeg ik mij af, gebruiken jullie deze set iedere keer na het rijden om je laarzen schoon te maken? Zo niet, hoevaak dan wel? En wat doen jullie dan om na het rijden je laarzen schoon te maken?

Momenteel maak ik ze eerst met een vochtige gladde doek schoon om het meeste vuil er af te halen en dan doe ik de cleaner en cream erop doordat de laarzen toch wel meteen wit zijn na het rijden.

Ik hoor graag jullie mening :)


ik heb de set niet
Ik borstel eerst met een zachte borstel het zand eraf, dan gewoon een vochtige doek en dan met een droge doek afdrogen.
Vet ze ook niet, met me oude laarzen wel want die waren erg stug maar dit is zo soepel leer.
Ik heb de melbournes. Altijd wel goed het huidvet eraf halen want dat tast het leer wel aan

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:19

Weet iemand wat een nieuwe zool onder Olympics zetten ongeveer kost en of het de moeite waard is?
Helaas na 2 keer plakken weer de volledige neus los dus toch mijn nieuwe Olympics maar aan het inlopen en aangehad te paard.
Aangezien ik enkel een buitenbak heb zou ik mijn nieuwe Olympics nog liever even sparen tot het voorjaar zich weer aandiend.

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 14:42

Helaas is bij 1 van mijn petrie coventry's een vetertje gebroken en er uitgevallen. Weet iemand toevallig of je deze ergens kan bestellen oid?

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:43


Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 00:29


poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:50

Zo ik heb net ‘even’ nieuwe laarzen laten aanmeten :D het worden de Petrie Rome in zwart kalfsleer met lakrandje aan de boog, contraststiksel en houtzool. Ben zo benieuwd!! Ben nav tips hier bij Van Huet geweest, wat een heerlijke man +:)+ 2u bezig geweest, echt heerlijk *D en wat ik niet wist: er liep een actie met 15% korting en vandaag was de laatste dag *\o/*


Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:56

Oh wauwie! Heel gaaf zeg! Chique maar zonder te veel tierelatijtjees, echt super mooi! Wil ik ookkkkkk!
Hoelang moet je wachten en mag ik vragen aan welke prijs ik moet denken? #gaatspaarvarkenzoeken

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:56

Prachtig!!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:04

Mooi! Ik heb vorige jaar ook gekeken voor de Rome! Maar het is uiteindelijk de Sublime geworden :D
Echt een vakman Van Huet! Zo blij dat ik toen naar hem ben geweest!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:36

Dank je wel :D ja ik ben zo blij dat ik bij hem geweest ben! Echt een vakman! De sublime vond ik ook leuk maar hij raadde mij die af met mijn ‘ballonkuitjes’ :D

De contrasterende stiksels vond hij zelf niet mooi maar ik vind deze laars juist zo mooi omdat hij in veel delen opgesplitst is. En als ik het beu ben, verf ik ze (gedeeltelijk) zwart :D

Wachttijd is 5-6 weken en prijs 829 euro, nu met korting 700 euro. Dat is niet eens zo heel veel duurder dan Celeris bvb.

Mijn vorige waren Lipica’s en daar was ik ook heel blij mee maar die waren iets lomper.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 22:39

O en ik heb fijnere gespen ! Maar ik ga nog es navragen of die absoluut zilver zijn, op de site zijn die goud.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:03

Ja voor de Sublime moet je smalle enkels en kuiten hebben idd.
Ik vond zelf bij de Rome die stiksels panelen ook wat minder. Ik had het zonder genomen als ik voor die was gegaan. Maar het heeft ook weer wat stoers. Ben heel benieuwd hoe ze worden!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:06

Oh wat gaaf! Ik heb vandaag mijn olympics binnen gekregen :D
Navy <3

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:23

Mooi!

Ik vind die panelen op de Rome net zo mooi :) ik heb erg lange benen en ik vind het juist goed als dat wat verbroken wordt (hoogte 53).
Laatst bijgewerkt door poes op 01-02-18 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:32

Mooi die olympics!

Ja dan is het idd heel mooi! Ik heb hele korte pootjes :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 00:35

Heb jij foto’s van je sublime’s?

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:45

Mooi blauwe Olympics! Dapper dat je ze meteen aan trekt vanaf dag 1! Ging het? :Y)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:47

Uh opzich haha. Heb gisteren ze ook thuis aangehad haha. Morgen weer :Y)