Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:07

Mij iets te heftig (ik ben heel saai :)) maar kan mij voorstellen dat je er blij mee bent!
Zaten ze meteen goed?
Zien er super comfi uit en de houten zool staat super chique! Veel rij plezier ermee!

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:32

Wauw ik ben ook verliefd <3

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 20:07

Leuk!! Hetzelfde leer als mij! Ik heb alleen de Sublime. Vond ik wat rustiger zonder die gesp aan de zijkant met dat leer ;)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:15

Ik zit te kijken nasr de petrie Padova. Heb ze paar keer in handen gehad, maar het leer lijkt wel plastic.Niet zo als de oude perfects met coating. Het lijkt goedkoper. Blijven de laarzen wel mooi?
Ik mis de perfect als model echt. Betere zijn er gewoon niet lijkt het. Heb mijn oudjes toch maar weer laten verzolen ook al bladdert de coating nu. Maar versleten zijn ze nog niet.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:46

Mijn Padova vind ik geen plastic lijken hoor. Over slijtage kan ik weinig zeggen, ik heb ze pas sinds september en rijd er maar 2 keer per week mee.

MVasbo

Berichten: 262
Geregistreerd: 16-09-15
Woonplaats: Zandaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:28

Ik heb mijne twee jaar, en nog steeds goed, rij er me 5 keer in de week.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 10:42

Afbeelding

Hier heb ik mijn Padova aan. Ik heb ze nu een jaar en ben er elke dag nog blij mee. Inmiddels bruine Lipica laarzen ebsteld, omdat wij over zijn op bruin tuig. Maar mijn zwarte Padova's gaan echt niet weg, die houd ik lekker als trainingslaarzen! :D

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:39

Hier ook de petrie superior. Maar zowel voor dagelijks als voor wedstrijden. Maar ik behandel ze dan ook echt met liefde...elke keer na het rijden schoonmaken en om de drie weken invetten <3
Helaas is het gespje wel wat doffer geworden en de steentjes minder shiny dan doen ik ze net kocht..iemand daar toevallig tips voor? haha
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Loes1996 op 26-02-18 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 19:39

@padova-gebruikers: En ze blijven mooi? Zo op de foto's zien ze er mooi uit hoor. Dus wel de moeite waard? Dan ga ik het zeker in mijn achterhoofd houden.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 09:20

Ik hoop dat ik over een klein maandje ook kan zeggen hoe de padova's bevallen, mijne komen rond 23 maart binnen (waren niet meer op voorraad bij divoza).

Ik twijfel nog wel een beetje tussen verona en Padova, ik neig wel meer naar Padova. En sowieso in het zwart.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:20

Als je bijv. kuitmaat 35 hebt. Moet je dan van de Padova/Verona ook kuit 35 bestellen of kleiner of groter?
Ik vindt het wel fijn als de laars gewoon lekker strak zit, vooral voor dressuur..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:26

Ze hebben mij gezegd een maat kleiner (bij mij 1 cm) vanwege het elastiek.

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:34

Hmm dan toch binnenkort maar even passen bij de EJ of Divoza.. Vindt het altijd zo'n gedoe om terug te sturen en weer anderen te bestellen :Y)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 17:53

nontie schreef:
Als je bijv. kuitmaat 35 hebt. Moet je dan van de Padova/Verona ook kuit 35 bestellen of kleiner of groter?
Ik vindt het wel fijn als de laars gewoon lekker strak zit, vooral voor dressuur..


Ik heb gewoon kuitmaat 37 van de Padova en dat is prima. Bij mijn nieuwe Lipica laarzen is ook de kuitmaat op 37 gemeten. Dus volgens mij kan je prima 35 bestellen; juist omdat er elastiek inzit, sluit het vaak netjes aan.

Het wordt lastiger als je kuiten smaller worden dan op het moment dat je ze kocht. Dan is het elastiek al gerekt en zal op den duur zijn rek verliezen. Als je kuiten dan smaller worden, dan blijft je laars dus wijder. Maar dat is nu niet aan de orde! :D

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 14:02

nontie schreef:
Als je bijv. kuitmaat 35 hebt. Moet je dan van de Padova/Verona ook kuit 35 bestellen of kleiner of groter?
Ik vindt het wel fijn als de laars gewoon lekker strak zit, vooral voor dressuur..


Mijn Melbournes (ook met elastiek) zijn 1 of 2 centimeter smaller dan ik zou hebben met laarzen zonder elastiek. Sluiten daardoor heel mooi aan, maar wel zonder te knellen. :j

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:40

Afbeelding

Afbeelding
Even een bewijsje plaatsen van de topkwaliteit van Petrie. Mn zwarte anky's zijn nu al 13 jaar oud, veel gebruikt want waren altijd mn enigste paar laarzen. Wel altijd netjes onderhouden, alleen gedragen tijdens rijden en 2x laten verzolen. Heb ze laatst laten repareren door de schoenmaker, stukje leer op balein van rechter en vouw binnenkant linkerenkel waren doorgesleten. Zat ook nog een dikke laag oude schoensmeerresten op van jarenlang iets te dik insmeren, dat heb ik er helemaal weten af te poetsen met een harde borstel. Heb inmiddels een nieuw paar Petrie elegance in bordeauxrood voor trainingslaarzen omdat de zwarte iets te krap zijn geworden. Maar vind mn oudjes zo opgeknapt dat ik ze voor wedstrijd ga houden, volgens mij valt het niet op dat ze zo oud zijn ;-)

Jester_

Berichten: 12261
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:08

Nou idd, zien er zeker niet uit als 13 jaar oud!

nontie
Berichten: 1468
Geregistreerd: 10-12-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 15:32

_Bianca schreef:
nontie schreef:
Als je bijv. kuitmaat 35 hebt. Moet je dan van de Padova/Verona ook kuit 35 bestellen of kleiner of groter?
Ik vindt het wel fijn als de laars gewoon lekker strak zit, vooral voor dressuur..


Mijn Melbournes (ook met elastiek) zijn 1 of 2 centimeter smaller dan ik zou hebben met laarzen zonder elastiek. Sluiten daardoor heel mooi aan, maar wel zonder te knellen. :j



Kan dus het beste binnenkort even gaan passen om te kijken wat mij het prettigste is.
Hopen dat ze de verschillende kuitmaten op voorraad hebben :')

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:01

Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 18:09

Heb je al CEP sokken geprobeerd? Scheelt bij mij een centimeter in kuitomvang. Anders laarzen terug naar petrie voor elastiek erin?

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:43

Roquen schreef:
Ik ben gaan hardlopen, en nu krijg ik mijn Olympics niet meer helemaal dicht... :(
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met het inzetten van een stuk elastiek?

Ik heb elastiek als voorstel geweigerd bij de schoenmaker omdat hij niet kon oprekken (heeft het materiaal niet). Dus dit paar laarzen staat hier al maanden ongebruikt. Maar elastiek, nee, dat wordt vaal en lelijk. Dat er achteraf inzetten vind ik echt zooooo lelijk. Oprekken dan maar. Ik ben nog op zoek naar een spanner om het zelf te gaan doen. Als elastiek er van fabriek af inzit is het vaak netjes weggewerkt, maar doe je het achteraf, dan krijg je grote vlakken en dat is echt lelijk. Het is nooit zo zwart als het leer.

Roquen

Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 20:46

Nee, geen CEP sokken geprobeerd. Dat kan ik wel even proberen.

Ja, kan altijd mn laarzen naar Petrie laten opsturen. Maar dan ben ik ze lang kwijt en mn portemonnee vindt het vast fijner als de goede schoenmaker op de hoek ernaar kijkt. Maar omdat ze geen ervaring met rijlaarzen hebben wil ik graag foto's. Ze hebben er een tijd geleden wel heel netjes een nieuwe rits in gezet.

Oprekken met een rits is wel een puntje van aandacht. De rits kan namelijk de druk niet zo goed aan. Dat het er niet zo mooi uit ziet geeft niet. Die laarzen waren me veel te kostbaar om in een hoekje te staan.

Area51
Berichten: 793
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 23:15

Ik val even binnen; mijn petrie Athenes doen het na bijna 5 jaar nog steeds geweldig, alleen de gesp is ondertussen niet goudkleurig meer, maar zwart/roestig. Weet iemand of het mogelijk is deze te laten vervangen?

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 00:17

Die gespen kun je volgens mij zo los bestellen.

_Bianca

Berichten: 709
Geregistreerd: 03-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 19:14

Roquen schreef:
Oprekken met een rits is wel een puntje van aandacht. De rits kan namelijk de druk niet zo goed aan. Dat het er niet zo mooi uit ziet geeft niet. Die laarzen waren me veel te kostbaar om in een hoekje te staan.


Oprekken kan wel hoor, alleen duurt het geloof ik langer. Ik heb ook eens laarzen met rits laten oprekken. Nooit ergens last van gehad nadien :o