Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:16

Merrr schreef:
ZoeyDercks schreef:
Oei dat is niet goed hoor!! Zo zitten de mijne totaal niet. Ben vergeten een foto te nemen maar kan ik morgen evt. Nog doen


Gelukkig deel je mijn mening.. soms denk ik, ben ik nou echt een zeur of klopt dit echt niet...
Het is gewoon best lelijk ☹️

Vindt het ook wel spijtig dat degene van celeris zegt dat dit normaal is bij dit type rits in het begin... Dat had jij dus niet?

Ik heb hun insta helemaal afgespeurd om te kijken of andere laarzen ook zo zitten...


Nee dit heb ik absoluut niet. Dit waren mijn laarzen nieuw, zal morgen eens een foto maken van de rits als ik ze aan heb.

Afbeelding

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:39

Dankjewel alvast!

Ziet er 10x beter uit dat mijn rits.



Je ziet het zo al qua rits

Afbeelding

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:36

Mijn Petries met rits schuinvoor bleven ook altijd raar. Maar goed, geen maatwerk, voetmaat te groot om zo dicht mogelijk bij mijn hoogtemaat te komen.

Daarna alleen polos genomen want rits voor bevalt toch een stuk beter en maatwerk want ik ben gewoon te lang met kleine voeten voor standaard. Derby was oké maar best lastig in komen door lage wreef. En daardoor meer kreukels op de enkel. Celeris is retestrak aangemeten maar door mijn maten en het strak om de enkel vallen, lijkt de voet van bovenaf wat raar. Combinatie van mijn maten helaas. Hou er dus rekening mee dat dit een reden kan zijn en dit niet heel eenvoudig op te lossen is.

Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:32

Ik heb lastige benen en mijn laarzen met rits schuinvoor zijn oom flink gezakt in de rits .. heb er geenlast van

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:31

Oké bedankt voor de info!
Ik heb juist een hoge wreef... Zou het daardoor ook kunnen?

Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:36

Ik heb ook een hoge wreef! Mijne zijn Cavallo maatwerk..

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:55

bobje26 schreef:
Ik heb ook een hoge wreef! Mijne zijn Cavallo maatwerk..


Maar waren die van jou ook meteen al toen ze nieuw waren ingezakt?

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:18

Merrr schreef:
Oké bedankt voor de info!
Ik heb juist een hoge wreef... Zou het daardoor ook kunnen?


Dat hadden mijn Petries zonder maatwerk ook. Maar logisch met maat 42 ten opzichte van mijn model maat 40/40,5 voetjes.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:41

Merrr schreef:
Dankjewel alvast!

Ziet er 10x beter uit dat mijn rits.



Je ziet het zo al qua rits

[img]m/BWGWyw.jpg[/*img]


Hier mijn laarzen, de enige golving die je ziet is van het leer om de rits. De rits zelf is kaarsrecht.

Ik heb van nog meer hoeken foto's maar deze lijken me al duidelijk zat


Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:19

Merrr schreef:
bobje26 schreef:
Ik heb ook een hoge wreef! Mijne zijn Cavallo maatwerk..


Maar waren die van jou ook meteen al toen ze nieuw waren ingezakt?


Nee maar na 10 min dragen wel hoor. Kalfsleer zacht heel snel :) vind het niet storend met rijden en doet ook niet rottig voelen of zo..

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:28

Mijn jodphurs zijn kwijtgeraakt door PostNL. Zag al een tijdje in mn app dat het pakket was aan gemeld maar dat het pakket nog niet ontvangen was. Dus even gevraagd. Blijkt dat ze niet goed gescand zijn. Ze heeft meteen nieuwe besteld. Echt super zonde. Ik ga vrijdag wel even kijken of ze niet toch toevallig bij het PostNL punt afgeleverd zijn.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:38

MyChoice schreef:
Mijn jodphurs zijn kwijtgeraakt door PostNL. Zag al een tijdje in mn app dat het pakket was aan gemeld maar dat het pakket nog niet ontvangen was. Dus even gevraagd. Blijkt dat ze niet goed gescand zijn. Ze heeft meteen nieuwe besteld. Echt super zonde. Ik ga vrijdag wel even kijken of ze niet toch toevallig bij het PostNL punt afgeleverd zijn.


Oehhh wat een assholes... Echt hier geen goed woord voor de organisatie PostNL. Altijd superlax als dit soort dingen gebeuren. Heb een poosje bij een webshop gewerkt. Nou dan heb je er snel je buik vol van kan ik je zeggen.

Hoop dat je ze snel alsnog krijgt!

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:55

Bedankt voor de foto´s Zoeydercks!
de rits zit mooi strak!

Ik heb fotos gestuurd en die stuurt ze weer door naar waar ze gemaakt worden.. ben benieuwd...


Oh wat balen Mychoice!

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 16:44

Heb je nog wat gehoord Merr?

Mijn laarzen zitten nog steeds niet super fijn. Had gehoopt na paar maanden dat ze wel lekkerder zouden gaan zitten.
De pasvorm oogt wel goed, maar ze zitten gewoon niet lekker

Mn rechterhiel ligt standaard open na t rijden.
Ben altijd blij dat ik klaar ben met rijden.
Ze zijn bij mn rechterbeen wel iets te strak ingenomen waardoor ik echt geen mm erbij mag krijgen op mn kuit.
Nu had ze me wel spray mee gegeven die t leer dan wat rekt maar dat helpt voor geen sodemieter.

Ook mn linkerlaars lijkt alsof de bovenste laag los komt. Zitten vouwen in bij mn kuit. Ik heb mn laarzen altijd in spanners staan.

Voor mij echt een miskoop geweest.

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:56

Romanoff schreef:
Heb je nog wat gehoord Merr?

Mijn laarzen zitten nog steeds niet super fijn. Had gehoopt na paar maanden dat ze wel lekkerder zouden gaan zitten.
De pasvorm oogt wel goed, maar ze zitten gewoon niet lekker

Mn rechterhiel ligt standaard open na t rijden.
Ben altijd blij dat ik klaar ben met rijden.
Ze zijn bij mn rechterbeen wel iets te strak ingenomen waardoor ik echt geen mm erbij mag krijgen op mn kuit.
Nu had ze me wel spray mee gegeven die t leer dan wat rekt maar dat helpt voor geen sodemieter.

Ook mn linkerlaars lijkt alsof de bovenste laag los komt. Zitten vouwen in bij mn kuit. Ik heb mn laarzen altijd in spanners staan.

Voor mij echt een miskoop geweest.



Oh echt wat balen zeg! Dat zou niet moeten kunnen toch??

Ik weet ook niet of ik ooit weer maatwerk doe.. ik pas opzich ook wel goed in standaard laarzen... scheelt boel geld.
Ik heb niets meer gehoord, ze ging navraag in portugal doen ik moest een aantal fotos maken voor ze... dat is nu weekje geleden...
zze liggen nog in een doos niks te doen..

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 14:58

Nee dat lijkt me niet.. mn Derby’s van 6 jaar oud hebben dit niet eens..

Afbeelding
Links

Afbeelding
Rechts

Vnl links vind ik vrij onacceptabel dat dat leer daar vouwt en lelijk word.
De laarzen zijn nog geen 1,5jaar oud.. ;(

Ik hoop wel dat ze snel reageert op mijn bericht..

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 19:09

Oja idd dat zou niet goed moeten zijn! mijn goedkope divoza laarzen zien er nog beter uit na 1,5 jaar

Anoniem

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:43

Mijn ariats zien er ook een beetje zo uit maar die gebruik ik al 3 jaar door weer en wind (+ zijn wat ruim).

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 21:55

Dat hoort echt niet hoor... Dit zijn de mijne, na 2 jaar. Poets ze nagenoeg nooit. Heb alleen mijn rits kapot getrokken. Supersnelle reactie, mocht ze gelijk opsturen. Ze zijn nu een 3 weken weg, inclusief verzenden. Als het goed is komen ze komende week weer terug, en zijn ze ook opgerekt. Ik ben dik tevreden over de service!
Afbeelding

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 12:20

Ik maak ze na het rijden altijd wel even schoon dat t zand enz eraf gaat. Maar poets niet met water ofzo.
Wel zo af en toe leather cleaner en af en toe in t vet. Maar heb dit nog nooit meegemaakt. Zelfs niet met mondoni laarzen van €100

Ik heb vrijdag bericht gestuurd, ze is wel iedere keer actief maar opent mn bericht gewoon niet.
Hoop dat ze na maandag hier wel op reageert.

Golden_Angel
Berichten: 821
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Almelo

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 10:15

Ik heb een paar standaard bruine laten maken bij Petrie die komen volgende week aan, en nu wil ik heel stiekem toch een paar knallers erbij :+

Dus ik ga jullie resultaten even doorspitten

lauraneyens
Berichten: 144
Geregistreerd: 10-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:06

Romanoff schreef:
Heb je nog wat gehoord Merr?

Mijn laarzen zitten nog steeds niet super fijn. Had gehoopt na paar maanden dat ze wel lekkerder zouden gaan zitten.
De pasvorm oogt wel goed, maar ze zitten gewoon niet lekker

Mn rechterhiel ligt standaard open na t rijden.
Ben altijd blij dat ik klaar ben met rijden.
Ze zijn bij mn rechterbeen wel iets te strak ingenomen waardoor ik echt geen mm erbij mag krijgen op mn kuit.
Nu had ze me wel spray mee gegeven die t leer dan wat rekt maar dat helpt voor geen sodemieter.

Ook mn linkerlaars lijkt alsof de bovenste laag los komt. Zitten vouwen in bij mn kuit. Ik heb mn laarzen altijd in spanners staan.

Voor mij echt een miskoop geweest.



Voor mij idem.. nooit meer..

Bij aankomst waren ze veel te groot aangemeten op mn benen. ik kreeg aan iedere kan mijn ganse hand nog bij id schacht gestoken. Ik mocht ze terug sturen. Toen ik ze daarna terug binnen kreeg waren zo veel te klein bovenaan maar onderaan nog steeds even breed. conclusie: bovenaan zo strak, onderaan super los waardoor ze echt na 1x dragen super lelijk ingezakt zijn en dikke plooien hebben.. Afschuwelijk lelijk en oncomfortabel.. Mijn spoorbeschermers die nagestuurd werden ook nooit ontvangen, zelfs op de vraag of ik zo ooit nog ga zien nooit een antwoord gekregen..

Merrr

Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:53

@lauraneyens
Oh wat super slecht!! Dus jij zit ook met laarzen die je niet gebruikt?

Ik heb gewoon nog steeds niks gehoord.. echt zo slecht!

Jij al wat gehoord Romanoff?

Romanoff
Berichten: 3565
Geregistreerd: 25-12-10

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:08

Ja, via de app. Dat nr dat op haar site staat.
Eind Juli ga ik daarheen. Moeten nog even datum plannen.
Ben benieuwd.

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:39

Afbeelding
Mijn nieuwe donkerblauwe laarzen :-)
Iets te krap net boven de enkel. Zit een beetje strak maar ik denk dat dat nog wel rekt. En anders laat ik ze wat oprekken daar. Blij mee! Morgen de jodphurs die ik er bij kreeg ophalen :-)