Ervaringen met celerisrijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:42

bulck schreef:
Jessol schreef:
Bij mij zijn de drukknopjes al gelost.. Wel direct nieuwe drukknopen opgestuurd gekregen, dus daar kan ik niet van klagen. Nu nog de tijd vinden om bij een schoenmaker te geraken.


Is dat niet aan hun? Of mag je de kosten op hen verhalen?

Daar werd niets van gezegd. Ik kreeg de optie om drukknoppen per post te krijgen, ofwel om ze op te sturen, maar dan was ik ze waarschijnlijk weer superlang kwijt, en daar zit ik ook niet op te wachten. -O-

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:07

Zijn die niet afgeraden Jessol? Of begrijp ik je bericht verkeerd? Mijn Vlaams is niet zo goed.

Mij hebben ze vorig jaar juli drukknopen echt afgeraden. Zouden niet goed voldoen.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:45

Janine1990 schreef:
Zijn die niet afgeraden Jessol? Of begrijp ik je bericht verkeerd? Mijn Vlaams is niet zo goed.

Mij hebben ze vorig jaar juli drukknopen echt afgeraden. Zouden niet goed voldoen.


Ik heb de laarzen nu een aantal maand in gebruik en de drukknop langs 1 zijde is kapot. Ik heb Celeris gecontacteerd en ze hebben mij twee opties gegeven: ofwel losse drukknopen opsturen die een schoenmaker er kan opzetten of de laarzen opsturen en de drukknop er door hen laten opzetten, waardoor ik de laarzen weer voor een hele tijd kwijt zou zijn. Andere opties heb ik niet gekregen.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:58

Ik heb mijn laarzen die ik in januari aangemeten had nu terug uit Portugal.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 21:03

Jessol schreef:
Janine1990 schreef:
Zijn die niet afgeraden Jessol? Of begrijp ik je bericht verkeerd? Mijn Vlaams is niet zo goed.

Mij hebben ze vorig jaar juli drukknopen echt afgeraden. Zouden niet goed voldoen.


Ik heb de laarzen nu een aantal maand in gebruik en de drukknop langs 1 zijde is kapot. Ik heb Celeris gecontacteerd en ze hebben mij twee opties gegeven: ofwel losse drukknopen opsturen die een schoenmaker er kan opzetten of de laarzen opsturen en de drukknop er door hen laten opzetten, waardoor ik de laarzen weer voor een hele tijd kwijt zou zijn. Andere opties heb ik niet gekregen.


Oké, dan heb ik je wel goed begrepen :)

Bij het aanmeten vroeg ik ook naar drukknopen en toen werd mij nadrukkelijk gezegd dat het beslist afgeraden werd.

Maar schoenmaker heeft zoiets zo klaar gok ik!

Snap opzich wel dat je ook kan laten opsturen. Toen mijn leer kapot ging (iets met een scherp bordje in een binnenbak) kon ik ook meteen een nieuwe laten aanzetten hoor. Nog steeds niet gedaan. Denk dat ik het ook maar zo laat :') Zou trouwens gewoon kosteloos gerepareerd worden hoor.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 09:58

LOL, ik heb ook drukknopen. Hier werd niets vermeld/afgeraden.
Zou ook wel belachelijk zijn, want waarom zit dat dan in het gamma?

Nog nooit problemen met drukknopen gehad bij Petrie, Deniro etc.

Heb echt al zo'n spijt dat ik voor dit merk gegaan ben. Die paar honderd euro goedkoper zijn nu eigenlijk al zuur aan het opbreken.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:16

Ik heb ze ook eindelijk aan laten meten! Ben heel benieuwd hoelang alles duurt. Het scheelt dat het niet m'n enige paar laarzen is dus mocht er iets mis zijn stuur ik ze gewoon net zo lang terug tot alles perfect is.
Ben uiteindelijk voor gewoon zwart gegaan, croco randje bovenaan, voet dubbel gestikt en geen lak of iets. Vrij simpel maar wel chique. Drukknoop bovenaan en rits van voren.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:27

liekec schreef:
Ik heb ze ook eindelijk aan laten meten! Ben heel benieuwd hoelang alles duurt. Het scheelt dat het niet m'n enige paar laarzen is dus mocht er iets mis zijn stuur ik ze gewoon net zo lang terug tot alles perfect is.
Ben uiteindelijk voor gewoon zwart gegaan, croco randje bovenaan, voet dubbel gestikt en geen lak of iets. Vrij simpel maar wel chique. Drukknoop bovenaan en rits van voren.


believe me, als man zijnde, had ik echt de meeste simpele laars. Donkerbruin, extra hoge en stevige schacht met dressuurboog. Rits schuin vooraan met drukknop.
Dus meer basic dan dit kan bijna niet. :+ :Y) :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 15:48

bulck schreef:
Believe me, als man zijnde, had ik echt de meeste simpele laars. Donkerbruin, extra hoge en stevige schacht met dressuurboog. Rits schuin vooraan met drukknop.
Dus meer basic dan dit kan bijna niet. :+ :Y) :')


Jawel, zonder extra hoge dressuurboog en stevige schacht :+ die versie heb ik, behalve dat de boog 7 cm is ipv 5. Ook donkerbruin trouwens

rea

Berichten: 748
Geregistreerd: 24-10-10
Woonplaats: Pallieterstad aan de Nete

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 16:29

bulck schreef:
LOL, ik heb ook drukknopen. Hier werd niets vermeld/afgeraden.
Zou ook wel belachelijk zijn, want waarom zit dat dan in het gamma?

Nog nooit problemen met drukknopen gehad bij Petrie, Deniro etc.

Heb echt al zo'n spijt dat ik voor dit merk gegaan ben. Die paar honderd euro goedkoper zijn nu eigenlijk al zuur aan het opbreken.


Klopt wel van die drukknopen.
Ik heb Celeris jodphurs, sinds februari 2016, en bij beide schoenen zijn ze stuk gegaan.
Ik heb er simpelweg bij de schoenmaker andere laten inzetten.
Maar die kwaliteit is dus bagger, zoiets nooit gehad met de Ariats in het verleden.

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:56

rea schreef:
bulck schreef:
LOL, ik heb ook drukknopen. Hier werd niets vermeld/afgeraden.
Zou ook wel belachelijk zijn, want waarom zit dat dan in het gamma?

Nog nooit problemen met drukknopen gehad bij Petrie, Deniro etc.

Heb echt al zo'n spijt dat ik voor dit merk gegaan ben. Die paar honderd euro goedkoper zijn nu eigenlijk al zuur aan het opbreken.


Klopt wel van die drukknopen.
Ik heb Celeris jodphurs, sinds februari 2016, en bij beide schoenen zijn ze stuk gegaan.
Ik heb er simpelweg bij de schoenmaker andere laten inzetten.
Maar die kwaliteit is dus bagger, zoiets nooit gehad met de Ariats in het verleden.


Mij werd hier, bij het samenstellen in april, geen melding van gemaakt.
Bon inmiddels maar al nieuwe Deniro's laten aanmeten. Mss heb ik die nog sneller dan deze :') :+
Dan houd ik deze Celeris, als ze ooit toekomen, wel om te trainen :Y)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:00

Vind het echt rot voor je... jooekink heb je snel een van de paren

Ik ben erg tevreden, gisteren tweede keer mee gereden, en zaten al een stuk beter weer

Afbeelding

Theduchess

Berichten: 154
Geregistreerd: 01-07-16

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:34

Ik heb ze onderhand alweer een half jaar en ze zitten nog steeds zo ontzettend lekker! Niks kapot, geen krassen, en GEEN klachten :) Afbeelding
Afbeelding

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:09

Ze glimmen mooi!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 19:44

Ook van mijn laars is de drukknoop af. Heb ze alleen van de zomer met droog weer gebruikt, en max 4x per week. Dus echt slijtage mag het nog niet zijn. Ben benieuwd wat de oplossing is

Gesshinkai
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:21

Afbeelding
Ben ook helemaal in love met mijn nieuwe laarzen. Helaas moet er 1 terug omdat er al een vouw onstaan net onder mijn kuit en de drukknoop lag er al af. Maar ben erg te spreken over de service .
Ben al druk aan het sparen voor mijn volgende paar.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:40

Ik krijg drukknopen opgestuurd, dus dat is fijn! Weet alleen niet of er nog een volgend paar gaat komen. Gelukkig wordt dat als het goed is niet heel snel, rijdt niet superveel

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:42

Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn laarzen. Ga er best lomp mee om, maar drukknoppen zitten er nog gewoon op, rits is nog goed ( bij petrie had ik ze al 2x moeten verwisselen ) en ze zitten echt heerlijk.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 09:50

StonedRomy schreef:
Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn laarzen. Ga er best lomp mee om, maar drukknoppen zitten er nog gewoon op, rits is nog goed ( bij petrie had ik ze al 2x moeten verwisselen ) en ze zitten echt heerlijk.

Ze zitten inderdaad goed, maar ondanks dat ik niet lomp met mn laarzen ben, dus wel een drukknoop eraf. Dat kan en mag na 3/4 maanden geen slijtage zijn, dus dat is gewoon niet goed gemaakt. Heb jaren cavallo's gehad, nooit problemen mee, alleen met de rits op den duur

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 10:12

Rits mag op den duur wel, maar niet op korte termijn vind ik.

Ik heb nu een paar keer in de derrie gereden en mijn rits blijft gewoon vrij van spetters terwijl de laars er dan niet heel erg florisant uit ziet. Dat vind ik een positief punt. Ik zoek het niet op, mijn paard loopt toch niet lekker als het nat is.

Dat van die drukknoop vind ik ook frappant. Blij dat ik gespen heb :j

En een volgend paar, wat mij betreft een volmondig ja.

Annebet_

Berichten: 887
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: Rillaar

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 15:56

Ik zou ook meteen weer voor een nieuw paar gaan, heel erg tevreden hier! :)

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 18:12

Mooie laarzen!!

Heb mijn laarzen nu ruim een half jaar en gelukkig nog geen problemen met de drukknoppen gehad. Moet wel eerlijk bekennen dat ik de laarzen al sinds eind juli niet meer gedragen heb, maar tot die tijd een keer of 3/4 per week.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:27

Gesshinkai schreef:
[ [url=m/X8Sj7K.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ben ook helemaal in love met mijn nieuwe laarzen. Helaas moet er 1 terug omdat er al een vouw onstaan net onder mijn kuit en de drukknoop lag er al af. Maar ben erg te spreken over de service .
Ben al druk aan het sparen voor mijn volgende paar.

Waar gaan de drukknopen los? Je hebt 1 op de hak en 1 bovenop de schacht. Zijn ze allemaal zwak? Ik vind deze laarzen wel erg mooi hoor.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:05

Germie, bij mij ligt mn hak eraf

Gesshinkai
Berichten: 12
Geregistreerd: 09-01-15

Re: Ervaringen met celerisrijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:36

Bij mij de bovenste. Op de drukknoop na ben ik verder wel erg tevreden over de laarzen.