[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:23

Anne_vD schreef:
Als jullie het niet erg vinden kom ik even binnen vallen met een vraag.
Ik wil binnenkort namelijk een nieuw rijjasje en plastron aanschaffen.
Het liefst koop ik een navy jasje, paard is heel donkerbruin. Bijna zwart in de winter en gebruind door de zon in de zomer. In mijn plastron wil ik graag het Zeeuwse logo hebben (zit ook in m'n dekje).
Dit logo is alleen lichter blauw, nu twijfel ik of dit bij het jasje past.
Een zwart jasje wil ik eigenlijk niet ivm donker paard, mijn moeder opperde grijs maar dat vind ik minder mooi op het bruin in de zomer..

Wat zouden jullie doen? Ik kan evt. het rijjasje en plastron die ik wil toevoegen zodat jullie een idee hebben van de kleuren.

En rood? Dat zit toch ook in de vlag van Zeeland? Dat is ook erg mooi op een (donker)bruin paard.

Anne_vD

Berichten: 230
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:28

roosje78 schreef:
En rood? Dat zit toch ook in de vlag van Zeeland? Dat is ook erg mooi op een (donker)bruin paard.


Ik vind rood zelf minder mooi, zou inderdaad wel mooi op paard staan. Ook is het jasje die ik eigenlijk wil niet in rood verkrijgbaar. Die zou ik dus ook niet kunnen passen om te kijken hoe de kleur staat jammer genoeg..
Ik vind het wel mooier dan grijs dus ik houd het zeker in mijn gedachten, dankjewel! (:

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:54

Ik zou het niet erg vinden als het blauw in je plastron wat lichter is. het is maar een klein deel, en zo valt het wel nét iets meer op.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:35

Er zijn genoeg donker blauwe jasjes met lichte accenten. Staat vaak heel mooi hoor. Mijn vriendin heeft een manfredi jasje met een licht blauw kraagje staat heel chique

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:36

Zo, ik ben ook bezig met mijn wedstrijdsetjes samen te stellen. Heb afgelopen zondag een hele fijne witte rijbroek gescoord dus ben nu verder aan het samenstellen. Ik had zondag ook een heeeel fijn jasje aan die me echt als gegoten zat (zal zo kijken of ik via mijn mobiel nog aan-foto's kan toevoegen). Die was er in het blauw en in het zwart, en nu kan ik niet kiezen :') Zit er nu oprecht over na te denken om ze allebei aan te schaffen. Ik ga namelijk springen en dressuur starten. Vind zelf dat springen altijd wel wat losser/fleuriger kan. Daarom wil ik graag voor het springen dan de donkerblauwe met rode accenten, en voor de dressuur de zwarte. Heb al mijn tuig zwart inclusief cap, laarzen etc. Paard is in de zomer wat meer oranje, in de winter heel donker. Hieronder even snel bij elkaar gegooid:
Springen
Afbeelding

Dressuur
Afbeelding

Paard winter:
Afbeelding

Paard zomer:
Afbeelding

Nou een aantal puntjes. Ik wil graag alles basic houden en mijn jasjes kunnen wisselen, omdat ik geen zin heb om allemaal verschillenden broeken/handschoenen/caps aan te moeten schaffen. Vinden jullie deze setjes zo mooi/kunnen? Ik sta open voor heel veel ideeën dus als jullie nog toevoegingen hebben hoor ik het graag.

Bij het springen is een plastron niet verplicht meer toch? Deze plastron is bijpassend bij het jasje (zelfde merk en naam) dus dacht die dan alleen aan te schaffen voor mijn dressuurset in het zwart.
Het shirt ben ik nog niet dol op. Ik zoek eigenlijk een shirt met blanco knoopjes en verder geen poespas. Vind deze knoopjes niet zo geslaagd.

Verder dan nog het dekjes dilemma. Ik heb nu voor het dressuur rijden een Rabobank dekje en dat vind ik voor nu nog wel even prima met al die uitgaven (misschien komt er later een mooier bijpassender dekje), maar voor het springen wil ik dan graag een wit dekje met donkerblauw en rode accenten om het af te ronden. Maar die lijken onvindbaar?
Heel verhaal verder maar wil het nu in een keer goed aanschaffen zonder dat ik later ergens spijt van heb :')
Hier nog de aan-foto's

Afbeelding

Afbeelding
Het jasje trekt overigens iets op de borst omdat ik een knoop niet dicht kon doen ivm beveiligingsding.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:43

Mooi jasje! Welk merk is dat?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:45

Janine1990 schreef:
Mooi jasje! Welk merk is dat?

Qhp! Heel grappig eigenlijk, ben normaal nooit zo van dat merk maar met mijn toch wel kleine taille in verhouding tot mijn boezem past hij nog steeds super mooi. En hij geeft zoveel bewegingsvrijheid! Heb in mijn dagelijkse blousjes al last van trekken op de schouders en kan hier alles mee.

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:50

Ik ben er ook geen fan van, maar echt een leuk jasje! Valt hij een beetje lang?
Ik ben van plan om nog een jasje er bij te nemen. Maar lengte is voor mij echt een probleem. So far is de HH St. Tropez het enige betaalbare jasje voor mij. :')

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:01

Janine1990 schreef:
Ik ben er ook geen fan van, maar echt een leuk jasje! Valt hij een beetje lang?
Ik ben van plan om nog een jasje er bij te nemen. Maar lengte is voor mij echt een probleem. So far is de HH St. Tropez het enige betaalbare jasje voor mij. :')

Ik vind hem wel mooi lang vallen, achter ook een goeie flap. Hou er niet zo van als je mijn billen zo ziet in die witte broek en dat viel bij deze echt heel erg mee.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:00

Past prima! Al zou je blauwe jasje ook prima voor dressuur kunnen. Maar handschoenen etc kun je gewoon t zelfde houden

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:32

Ik bedoel meer op de armen :P

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:45

Ja armen vallen lang! Ik heb hem ook :) heel fijn jasje. Ik heb hele lange armen de st tropez valt mij zelfs nog iets korter.

Afbeelding

Jester_

Berichten: 12258
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:20

Ziet er uit als een fijn jasje ja! Hebben ze bij de ej? Ik wad laatst divoza heteren maar daar hing echt niks..

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:59

Plastron is bij dressuur ook niet meer verplicht! Gewoon zo'n witte opstaande kraag :) vind het er mooi uit zien dat jasje!
Mooie set heb je zo kayleigh!

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:45

Is inderdaad te koop bij de Ej Jester. Armen zijn ook lang ja! Als ik m'n armen vooruit steek kwamen ze nog niet kort uit, zaten nog steeds bij m'n polsen.
Niemand een idee voor en wit veelzijdigheid dekje met rood/blauwe details?

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:54

liekec schreef:
Niemand een idee voor en wit veelzijdigheid dekje met rood/blauwe details?


Kingsland heeft eentje met een rood-wit-blauwe sierrand.

Bij Equibling kan je een dekje naar wens laten pimpen met een applicatie en/of koord. Daar hebben ze als standaard maat full dressuur maar misschien als je even contact opneemt kan je ook wel een veelzijdigheidsdekje krijgen.

zelmago4it

Berichten: 410
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:08

Ik heb deze witte van Schockemöhle. Fijn dekje met een rood/blauwe rand. Is de dynamic style. Epplejeck heeft ze niet meer. dan zou je even moeten zoeken.
Afbeelding

Zoiets is misschien ook mooi? Ook een Schockemöhle. Maar dan blauw met een rood/wit randje. Is voor springen wel erg mooi.

Afbeelding

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:24


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 14:51

Ik ga even die van Kingsland opzoeken! Vind die hierboven wel mooi maar hoopte eigenlijk op een iets meer zoals dit, maar dan het embleem met rood-blauw (kieskeurig iknow)
Afbeelding
Die van 15 euro is in ieder geval budget technisch heel fijn! Bedankt voor het meedenken. Equibling ken ik, is een vriendinnetje van mij haha. Vind die dekjes alleen niet zo geweldig

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:43


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:03

Phoe die shockemole is wel precies de juiste kleur :D Ik denk even verder.

Claudia93

Berichten: 43
Geregistreerd: 08-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:53

liekec schreef:
Is inderdaad te koop bij de Ej Jester. Armen zijn ook lang ja! Als ik m'n armen vooruit steek kwamen ze nog niet kort uit, zaten nog steeds bij m'n polsen.
Niemand een idee voor en wit veelzijdigheid dekje met rood/blauwe details?


Dat jasje heeft een bijpassend dekje :j https://www.qhp.nl/zadelpads/3099-zadeldek-coco.html

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:11

:wave: Mag ik ook mee kletsen?

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 22:23

Claudia93 schreef:
liekec schreef:
Is inderdaad te koop bij de Ej Jester. Armen zijn ook lang ja! Als ik m'n armen vooruit steek kwamen ze nog niet kort uit, zaten nog steeds bij m'n polsen.
Niemand een idee voor en wit veelzijdigheid dekje met rood/blauwe details?


Dat jasje heeft een bijpassend dekje :j https://www.qhp.nl/zadelpads/3099-zadeldek-coco.html

Wauw, jullie zijn geweldig! Heel tof. Wil dan eigenlijk misschien wel iets er op laten borduren.. hmm wat een keuzes :D

Van mij wel S en Z, ik heb me ook gewoon gemengd bedenk ik net :o

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:07

Ja is volgens mij ook niet besloten haha.

Wij zijn nog bezig met mn wedstrijdtenue (ik en sponsor)

Maar ook nog op zoek naar een leuk paardje om mee te starten :')

Had vandeweek bij de ej een CO cap op. Vond m in de schappen super chique maar op mijn hoofd is ie echt veeeel te groot naar mn zin _O-

Heb uiteindelijk een casco cap gekocht, de mistrall 2. Wat ziet dat ding er cheapass uit maar wat zit dat fijn zo'n super lichtgewichtje op je hoofd <3

Gelijk maar My style bandjes erbij gescoord in lichtblauw, wit en turqoise.

Afbeelding

Mijn voorjaar-zomerset wordt iig lekker over the top :P