schoenen/sokken op stal bij warm weer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:39

Heyhoi bokkers,

Ik ga met deze hitte toch naar stal om de paarden een douche te geven, maar ik heb geen idee wat voor schoenen ik aan zou doen... Ik denk eraan mijn jodhpurs aan te doen, maar die warme paardrijsokken, pff... Wie heeft er tips qua schoeisel in de zomer?

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:41

Ik deed met dit weer altijd oude stevige gympen aan met normale enkel sokjes :)

Je moet natuurlijk aan doen wat jij het fijnst vind

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:42

Gewoon je jodphurs aan doen en een paar slippers in de auto leggen. Zodra je klaar bent met je paard kan je die dan weer aantrekken. Zo doe ik het altijd. Mijn paard heeft nog nooit op mijn tenen gestaan, maar ik durf het risico niet te lopen.

Dat kwartiertje dat je je paard staat te douchen hou je het wel uit in dichte schoenen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:44

Ja het is niet maar een kwartiertje. Het is een half uur heen en terug fietsen, en drie paarden douchen. Komt al snel op 2 a 2,5 uur uit.

Mieske200
Berichten: 210
Geregistreerd: 21-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:45

Dan zou ik gewoon slippers doen met het heen en teruggaan, maar in de weide wel gewon vaste schoenen :)

san4nie
Berichten: 3560
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:46

Op de fiets slippers aan en bij de paarden gewone sokken en stevige schoenen. Als alleen je voeten warm worden is niet zo erg hoor. Anders spoel je die na die tijd ook even af.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:47

Ik draag altijd stevige schoenen bij de paarden!
Weer of geen weer.
Liever warme voeten dan je tenen in puin ;)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:47

Altijd dezelfde goede schoenen als normaal. En zoals Eva zegt, eventueel het goede schoeisel in de auto of in de fietstas en pas aantrekken op stal, zodat je zo lang mogelijk op je slippertjes kan blijven lopen :)

Ik heb vorig jaar foto's gezien van een blote voet waar een paard bovenop was gaan staan, en dat wil je niet. Echt niet. Dus altijd goede schoenen aan!
Maar dat zeg je natuurlijk zelf ook al, dat je dat wilt, dus goedzo Morgane! \O/

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:49

Ik heb mijn joppers aan, met gewone sokken. Die kan ik net over de bovenkant van de jopper slaan, zodat ik zo bruin mogelijk kan worden, haha!
Gister was ik op de all stars (had ook op slippers gekund), maar ben ik ook niet bij de paarden in geweest. Voor bij de paarden gewoon je stevige schoenen aandoen, je ziet genoeg horrorfoto's van mensen die dachten dat slippers een goed idee waren. Maar op de fiets kan je zat slippers aan natuurlijk.

MarliesV

Berichten: 15181
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:49

Hier ook onderweg gewoon slippers aan, stalschoenen en sokken in de fietstas mee.
Zodra ik daar ben trek ik die aan en als ik weer naar huis ga de slippers weer.

Durf en wil absoluut niet het risico lopen om met blote voeten bij de paarden in te gaan, het zal je gebeuren. Als mensen nog twijfelen of dat kan dan google maar even hoe je voet er uit ziet als deze onbeschermd met een hoef in aanraking komt, ben je gelijk genezen.

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 09:50

Jaa zeker! Het gaat op dit moment ook meer om de sokken (die maken het zooo warm...) dus als iemand misschien een winkel weet met dunnere paardrijsokken zou dat ook al heel erg helpen.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:51

Ik heb gewoon mn normale stalschoenen aan. Met gympen zou ik me niet relaxed voelen; zul je zien dat verzorgknollie dan eindelijk eens op mn voet gaat staan en mn tenen verpletterd.
Dus mn voetjes worden net zo beschermd als altijd. Zodra ik thuis kom gaan die dingen ook direct uit; lees= tijdens het naar binnen lopen ben ik mn voeten al aan het verlossen van de ondragelijke hitte. En neem ik een verkoelende douche. Zijn voeten (net als rest van mn lichaam) weer helemaal happy en fris :D

edit; waarom dan niet ipv die dikke paardrijsokken gewoon wat dunne gewone sokken aantrekken? Scheelt altijd al weer wat.
Ik heb zelf niet eens van die rijsokken; veel te duur en wat langere normale sokken werken net zo goed.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:54

Ik koop mijn sokken ook gewoon bij de Action!

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:54

Je kan ook gewoon normale sokken in je jodphers doen hoeven echt niet altijd lange paardrijsokken te zijn.

Ik loop ook gewoon in mijn korte broek met mijn stalschoenen en normale sokken bij de paarden. :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:56

Ik draag klompen van mijn man. Die zijn me 3 maten te groot maar geven me wel bescherming. Maar met de blote voeten erin zijn ze wel lekker luchtig :P Het ziet er niet uit, maar das een ander verhaal :P

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:56

Lekker een korte broek aan en daar onder gewoon normale sokken met jodphers.

Het ziet er misschien niet uit, maar je blijft wel lekker koel. Ik liep er gister ook zo bij en het kan me niet schelen dat het er niet uit ziet.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:57

Shirley schreef:
Ik koop mijn sokken ook gewoon bij de Action!


same here :)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:57

Ik draag trouwens gewoon een luchtige zomerjurk boven de veel te grote klompen. Echt hele mooie combi :P

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:58

MorganeR schreef:
Jaa zeker! Het gaat op dit moment ook meer om de sokken (die maken het zooo warm...) dus als iemand misschien een winkel weet met dunnere paardrijsokken zou dat ook al heel erg helpen.



Dat is toch niet zo moeilijk. Gewoon bij Action, Hema, Zeeman etc etc.

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 09:58

Hahaha! Dat is echt een mooie combi! Ik vind het zonde van m'n jurkjes, die zijn net nieuw. O:)

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: schoenen/sokken op stal bij warm weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:00

dat schreeuwt toch eigenlijk wel om een foto hoor; combinatie zomerjurkje met klompen die 3 maten te groot zijn :P

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 10:01

Mijn schoenen voelen met normale sokken altijd wat groot aan haha. Weet niet of dat gaat schuren.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:01

Je hoeft ook geen paardensokken aan te doen, gewoon dunne katoenen.
Ik gebruik eigenlijk nooit speciale paardensokken.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook gerust op mijn slippers naar paardlief toe ga. Niet slim, dat weet ik.
Anders trek ik gympen aan.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:05

xxCYNNxx schreef:
dat schreeuwt toch eigenlijk wel om een foto hoor; combinatie zomerjurkje met klompen die 3 maten te groot zijn :P


Ik zal vragen of mijn man morgen ff een foto maakt :+

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:11

AfbeeldingWe hebben nog wel een jeugdfoto van Chasey...