Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-13 18:56

Ik rijd recreatief zo'n 2x een uurtje per week op mijn pony. We rijden altijd op het gemakje buiten.

Wanneer ik echter langer dan 20 minuten onderweg ben begin ik enorme last van mijn rechterbeen te krijgen. Soms zo erg dat ik echt even moet afstappen en lopen, dan is het weer even weg maar na 20 minuten begint het opnieuw.

Voor mijn gevoel zit de pijn op de plaats waar mijn been vastzit aan mijn bekken oid? naar mijn idee voelt het alsof er een zenuw oid klem zit tussen het gewricht een stekende pijn waarbij af en toe mijn been ineens naar voren of achter schopt of een soort van vast schiet. In draf wanneer ik lichtrijd heb ik geen last, puur in stap. Iemand een idee of ik hier iets aan kan doen of die dit ook heeft?


Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:46

Zou je een filmpje van je rijden kunnen plaatsen? Waarschijnlijk maak je ergens een beweging die niet hoort, waardoor je je been op een rare manier belast. Dat is echter op wat je nu schrijft niet te beoordelen.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker

Plukje
Berichten: 1647
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:49

Ik heb een tijd vreselijke pijn gehad aan de zijkant van mijn bovenbeen. Ik denk een beetje aanhechting bij mijn bekken. Op dat moment zat ik al te wachten op een ander zadel, omdat ik een inch-maatje groter nodig had. Toen mijn andere zadel er was (exact hetzelfde zadel, alleen een maatje groter) heb ik nooit meer last gehad.

Wie lief heeft, begrijpt. Wie begrijpt, heeft lief. Iemand die zich begrepen voelt, voelt zich geliefd en iemand die zich geliefd voelt, voelt zich begrepen.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:55

Zit je niet scheef? Ik heb het ook al een paar keer gehad (wel iets minder dan jij beschrijft) en toen ik er eens op ging letten kwam ik erachter dat ik scheef zat en daardoor meer kracht op één been zette als het ware.

Fenore van Gipsy Spirit

Raineri
Berichten: 6158
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 22:59

Wat dacht je van de HA praktijk bellen? :)*
Zij kunnen beter inschatten wat je moet doen en je been(gebruik) bekijken.

Goede instructeur lijkt mij in dit geval ook onmisbaar.

Sterkte!
Laatst bijgewerkt door Raineri op 24-11-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Freefeelster
Berichten: 144
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 23:00

Probeer een keer te rijden met de beugelriem een gaatje langer alleen aan die kant. Het is even wennen, maar mogelijk dat je ene been langer is dan je andere. Ik had dezelfde klachten. Het zadel schoof ook steeds scheef. Nu rij ik standaard met de beugelriem een gaatje langer aan die kant waar ik zo'n last had en heb nu nergens last meer van!
Hopelijk kun je het op een simpele manier oplossen en is het verder niks ernstigs. Succes!

Dobel

Berichten: 4976
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-13 18:10

Bedankt ik ben idd scheef vanuit de heupen misschien heeft dat ermee te maken heb het alleen ook wanneer ik de beugels uit heb

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: Veel last van mijn been met paardrijden, wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 14:18

is misschien handig als je dit een dokter vraagt ?
niet rot bedoeld hoor :)

27/02/2014...ik mis je elke dag..
ik ben ik , en niet mn stoornis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers