Lipica laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 22:44

Hallo Bokkers,

Ik heb besloten om mij lederen rijlaarzen aan te schaffen. Aangezien ik echter zeer brede kuiten heb en korte benen ben ik verplicht om ze op maat te laten maken.
Ook rijd ik recreatief, dus hoeven ze geen 600 euro te kosten (wat petrie me zou kosten).

Daarom dacht ik aan Lipica. Wat is jullie ervaring hierover, wat raden jullie aan? (Het zal waarschijnlijk de Lipica Doncaster worden of raden jullie iets anders aan)??

Ook heb ik nog een bijkomende vraag. De laarzen zijn aan te passen naar wensen zoals ander kleur, lak, steentjes, hogere boog (wat ik heb met mijn chaps), etc nu stond er ook piping tussen, wat houdt dit laatste eigenlijk in??(domme vraag eigenlijk)


emily2105

Berichten: 345
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Best

Re: Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:46

Ik heb geen ervaring met Lipica, maar misschien kan je op de boktmarkt of op marktplaats wel goedkope petrie of derby laarzen vinden. Zo ben ik voor 50 euro aan mijn derby softjumpers gekomen en ben er echt heel blij mee.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:47

Laatst bijgewerkt door lovey_ou op 01-01-14 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

[ITP] Mijn eerste aanwinst! Amy haar bokt debuut
                    <3

What makes you different, makes you beautiful!

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 22:48

Het probleem is mijn kuitmaat en korte benen. Ik heb zelfs moeite met passende chaps vinden.

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:49

Dan is Lipica wel de oplossing, en zou je even in het eerdergenoemde topic kunnen kijken, succes!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:49


Indomitable

Berichten: 1651
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Someren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:49

Ik had dezelfde uitdaging als jou. Uiteindelijk ben ik ook uitgekomen bij Lipica, dit was ook de enige fabriek die over mijn kuitmaat en korte beentjes géén probleem maakte. Ik heb mijn laarzen 3 jaar geleden aan laten meten ik geloof dat ik toen iets van 285 euro voor mijn laarzen moest betalen. Ze zitten echt super en als je ze regelmatig goed schoonmaakt blijven ze ook mooi.

Dit jaar moet ik terug voor nieuwe laarzen gezien ik de nodige kilo's afgevallen ben en mijn laarzen te wijd zijn geworden. Goed excuus voor nieuwe laarzen dus :).

Indomitable 1-1-1988 - 5-10-2010
Celana Houston X Zeoliet B + 16 L1 + 18 L2 + 23 M1 + 3
Mandoline Haarlem x Eline

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:51


emily2105

Berichten: 345
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:52

Ik heb korte smalle benen en een grote voetmaat, is ook lastig, maar wie weet staat er net jou maat tussen. Ik had dat geluk.

Ik zou als ik jou was naar een winkel gaan waar ze die verkopen en zo kijken welke het fijnste zitten, die mensen hebben er ook veel verstand van.

Aranel
Berichten: 20199
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 22:56

Ik heb de mijne nu een aantal jaar en ben er nog steeds erg blij mee :) ze blijven mooi ondanks dat ik ze niet erg goed verzorg :o

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:02

als je niet veel rijd (max 1 paard per dag) en ze goed onderhoud kunnen het fijne laarzen zijn.
4 jaar geleden voor het eerst laarzen daar aangeschaft toen alles nog echt met de hand ging, geweldige laarzen, in 4 jr tijd paar x nieuwe hakken en 1x nieuwe rits. Ondertussen rijd ik 6 a 7 paarden per dag, vorig jaar laarzen laten maken die ik het afgelopen jaar iedere maand naar lipica (of de schoenmaker) heb moeten brengen, wegens mankementen.
Laatste keer dat ik bij lipica was zon slechte ervaring gehad met de service dat ik er klaar mee was. Ben nu aan t oriënteren waar ik nieuwe laarzen op maat laat maken. (pas helaas niet in standaard maten)

debravanesch

Berichten: 889
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-14 23:31

wwillemijn schreef:

Heb in dit topic gereageerd, mijn excuses voor het nieuwe topic.

De ervaringen zijn blijkbaar uiteenlopend, nu ik rijd geen 7 paarden per dag, heb 1 eigen paardje en rijdt haar ongeveer 4 keer per week (soms meer) en in de zomerperiode wat oefenwedstrijdjes.

Bedankt voor de reacties

upendo

Berichten: 22272
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:33

Ik heb drie paar lipica's. :)
Ben er erg blij mee en ik gebruik ze vaak, ben niet de zuinigste.

Piping is te zien op de foto's in mijn profiel, dat is mijn bruine set met creme piping langs de rits en voet.

IMAY1990

Berichten: 1886
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Lipica laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:16

Mijn zusje heeft Lipica laarzen. Ze is in principe wel tevreden met haar laarzen, maar ze raad iedereen die Lipica laarzen wil laten aanmeten aan om de laarzen bij de fabriek te laten aanmeten en niet bij een tussenpersoon, zij is zelf naar een tussenpersoon geweest en die heeft haar laarzen toen verkeerd aangemeten. De fout is uiteindelijk bij de fabriek opgelost en haar laarzen zijn toen kosteloos vermaakt.

In 2022 en 2023 heb ik meegedaan met Kikathlon, een triathlon evenement om geld op te halen voor onderzoek naar kinderkanker. Ook dit jaar doe ik weer mee https://www.kikathlon.nl/christel-koend ... erdam-2024

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:21

Ik ben tevreden hoor over mij Lipica's, heb ze nu ruim twee jaar en rijd er vijf keer per week mee.
Ze zijn nu bij de fabriek voor een nieuwe hak en nieuwe piping bij de rits aangezien die gescheurd is.
Mijn tweede paar laarzen zijn ook in de maak, maar zou inderdaad wel naar de fabriek zelf toegaan. :)

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 22:33


Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers