Cavallo laarzen van divoza. Ik ben er helemaal klaar mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Cavallo laarzen van divoza. Ik ben er helemaal klaar mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 20:48

Hallo allemaal,
In juni 2016 ben ik naar de divoza geweest om nieuwe rijlaarzen aan te schaffen. Ze hebben toen mijn benen opgemeten en kwamen uit op kuitmaat 36cm en hoogte 51cm. Ik gaf bij het passen al aan dat ze veel te hoog waren en ze nauwelijks dicht konden. Dit hoorde volgens de medewerker zo en ze zouden nog zakken. Daarna zou het over zijn. Na een aantal maanden waren de laarzen gezakt maar nog steeds veel te hoog. Altijd een gevecht om ze dicht te krijgen en tijdens het rijden ging de rits steeds open. Hierdoor heeft de rits mijn zadel beschadigd en had ik gigantisch zere knieholtes. Toen in september teruggegaan met dit verhaal en ben ik door een andere medewerker opgemeten. Volgens haar was de maat goed, maar moesten de laarzen maar opgerekt worden.
Niet lang hierna kreeg ik bericht dat de laarzen waren gescheurd dus ik nieuwe uit mocht komen zoeken. Toen ik weer laarzen kwam passen (bij dezelfde medewerker als vorige keer) kwamen we op eens uit bij een hele andere maat. 34cm kuit en 48cm hoogte. Volgens de medewerker had ze de vorige keer niet goed gemeten en was het haar fout. Wat een gelukt dat de laarzen zijn gescheurd dus...

Deze laarzen zaten top. Nooit ergens last van gehad en was er super blij mee. Echter na een jaar (september 2017) begon het elastiek naast de rits los te laten bij beide laarzen. Toen terug naar de divoza gegaan. Ik had een jaar garantie, maar de dag dat ik bij de divoza stond was de garantie twee dagen verlopen. Deze had ik dus niet meer. Ik kon ze voor 55,- naar cavallo laten sturen en zij zouden er nieuw elastiek inzetten. Echter vond cavallo dat het nog wel onder de garantie viel, dus heb ik gloednieuwe laarzen gekregen :) Erg blij mee natuurlijk!

Eenmaal bij de divoza aangekomen heb ik ze voor de zekerheid weer gepast. Helaas was dit dus weer de verkeerde maat... Opnieuw gemeten, en dit keer kwamen de dames op een hoogte van 50cm uit. Ik heb aangegeven dat ik voorheen 51cm hoogte gehad heb, maar dit dus slecht beviel. Volgens hun waren mijn vorige laarzen te laag en is daarom ook het elastiek kapot gegaan. Ze stonden er op dat ik die 50cm moest hebben. Ik heb de laarzen nu ruim 4 maanden en ze zijn al gezakt, maar nog steeds echt te hoog. Ze doen ontzettend veel zeer als ik mijn been naar achteren leg, ik kan er niet mee in mijn springzadel en ik kan nauwelijks opstappen.

Ik ben er heel eerlijk gezegd best wel klaar mee. Ik haal altijd alles bij de epplejeck en ben nooit ontevreden over deze winkel geweest. Ik ben destijds naar de divoza voor laarzen gegaan omdat hier meer aanbod was. Dit was dus echt de eerste en de laatste keer dat ik een investering bij de divoza gedaan heb.
Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant ben ik er zat van en wil ik gewoon nieuwe laarzen bij de ej aanschaffen, maar aan de andere kant heb ik er wel gewoon voor betaald, en nu anderhalf jaar later heb ik nog steeds geen goed passende laarzen. :n

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:54

en dat is de rede dat ik gewoon na een laarzen expert ga. alleen is de beste man al op leeftijd dus over een jaar of 10.. moet ik toch elders zoeken. Ik heb echt op maat nodig.

gelukkig dit jaar net de nieuwe laarzen (petries) gekocht bij de beste man. Hij had echt passie voor laarzen. kon ook zelf veel repareren. verkocht alleen maar laarzen

maar heb geen idee wat je zou kunnen doen. Miss van die verhoogstukjes in je laarzen. Is van petrie. weet niet presies hoe ze heten. Je kan ze in je laars doen, ik plak ze alleen niet vast,

edit een hakverhoger.

https://www.rijlaarzen.nl/nl/petrie-rij ... nette.html

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:55

in eerste instantie dit verhaal incl alle bonnen naar het hoofdkantoor mailen. Die kunnen hun mooi een schop onder de kont geven. en met dit zelfde verhaal naar cavallo gaan en vragen of je direct bij hun (met de juiste maten!) laarzen kan bestellen die jij wilt.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 20:57

Je bent toch zelf elke keer akkoord gegaan? :o Je had bij de laatste keer niet akkoord moeten gaan met de 50cm. Of denk ik nu te makkelijk?

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-18 21:04

Captain schreef:
Je bent toch zelf elke keer akkoord gegaan? :o Je had bij de laatste keer niet akkoord moeten gaan met de 50cm. Of denk ik nu te makkelijk?

Dat ging ik in de eerste instantie ook niet, maar volgens hun waren de vorige laarzen kapot gegaan omdat ze te laag waren. Dan zou ik er dus een jaar later weer staan...

Zo’n hakje heb ik ook al geprobeerd maar vind ik eigenlijk niet fijn... Wellicht dat ik inderdaad maar eens naar het hoofdkantoor ga mailen. Cavallo zelf is idd ook nog een optie! Mijn ervaring is dat hun wel veel voor de klant over hebben.

Whizz
Berichten: 1037
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Cavallo laarzen van divoza. Ik ben er helemaal klaar mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 21:11

Ik heb iets dergelijks gehad met loopschoenen, ik werd geadviseerd om een maat te nemen. Ik zei dat ik er anders over dacht maar ik heb me laten overtuigen. Toen het niet goed bleek en ik terugging bleek dat de winkel dat geregistreerd had en omdat ik hun advies had opgevolgd kreeg ik nieuwe schoenen. Dus volgende keer vragen of ze willen noteren misschien? Ik zou de fabrikant mailen, niet geschoten is altijd mis toch?