Als man rijden; de edelstenen beschermen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JohnJust1

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-02-10

Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:24

Hallo allemaal,

gisterenavond had ik al een topic gestart, alleen stond die verkeerd. Sorry daarvoor! Topic titel zegt het eigenlijk al. Ik reed een jaar terug op het paard van mijn ex-vriendin en vooral zonder zadel was het heel pijnlijk voor de kroonjuwelen. Uit mezelf zal ik geen paard gaan rijden want die heb ik niet maar ik wil bij mijn volgende vriendin goed voorbereid zijn om dit soort problemen te voorkomen.

Nu had iemand in het andere topic het over een soort beschermend bontje maar hebben jullie misschien nog andere tips? Ik sta voor alles open!

Bedankt! 8-)

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:27

Zadel moet een maatje groter zijn en besteed heel veel aandacht aan een goede zit. Goed ondergoed helpt om het zakie op zijn plek te houden.
Veel meer is er niet aan te doen.

abdcefblabla
Berichten: 290
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:29

De kroonjuwelen? -O-
Verder las ik dit topic gister ook al, en daar heb je volgensmij genoeg antwoord gekregen...

Anyway, mijn vriend rijdt ook, en hij doet dan gewoon zo'n strakke onderbroek aan. Gaat perfect. Tenzij je zonder zadel wil rijden ofzo, dan zijn je "kroonjuwelen" nergens veilig. Denk dat je ze dan maar gewoon in een schatkist moet stoppen.
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 23-02-10 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

JohnJust1

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 13:32

Bedankt voor de reacties. Ik ben serieus, serieus! :?:

Strakke onderbroek had ik nog niet van gehoord. Draag eigenlijk alleen maar Björn Borg boxers dus dat kan al een stap in de goede richting zijn, bedankt! :D

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:36

Haha je toekomstige vriendin rijd dus sowieso paard? :+

Maar volgens mij ligt het aan je houding (mits het zadel niet te klein is). Je hoort namelijk niet met je kruis tegen het zadel te komen. :7

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 13:38

Moderatoropmerking:
Bij deze een waarschuwing vooraf vanuit het moderatorteam. Het vorige door JohnJust1 geopende topic over hetzelfde onderwerp is ongelofelijk uit de hand gelopen doordat een aantal gebruikers het nodig vond om grappen over het onderwerp te maken, en over het feit dat de TS een man is op een forum waar voornamelijk vrouwen gebruik van maken. Ik wil jullie verzoeken om dit niet weer te laten gebeuren. Wat de reden ook is voor de TS om deze vraag te stellen, het is een serieuze vraag die hij gerust mag stellen en dat is geen reden door een horde gebruikers om bovenop hem te duiken.
Mocht het weer gebeuren dat dit topic uit de hand loopt, dan volgen er verdere sancties voor degenen die daar aanzet toe geven.

edit: ik heb een aantal offtopic berichten hierboven verwijderd.

Samurai

Berichten: 681
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Brunssum

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:29

Zou een toc geen uitkomst kunnen bieden, heb niet zoveel rijervaring, ga t wel opdoen, vandaar...

saarie

Berichten: 2148
Geregistreerd: 22-02-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:31

Ik lees even mee, mijn vriend is sinds kort begonnen en klaagde vorige week toch flink over zijn onderdelen tijdens het draven :D

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:48

Ik heb dat ooit eens aan een vriend gevraagd hoe hij dat deed (was nieuwsgierig precies om die reden :o) Die zei inderdaad een strakke gewone onderbroek aan, en dan het zaakje omhoog doen, dan had hij er geen last van. Denk dat het ook geld voor zonder zadel.

JohnJust1

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:00

Samurai schreef:
Zou een toc geen uitkomst kunnen bieden, heb niet zoveel rijervaring, ga t wel opdoen, vandaar...

Ik weet niet, heb daar zelf geen ervaring mee maar lijkt mij dat een toque/toc erg veel ongemak met zich meebrengt doordat je minder bewegingsvrijheid hebt. Nu wil ik wel minder bewegingsvrijheid voor een bepaald gedeelte, maar toch... Oh en waar haal je zoiets? Sportwinkel gewoon of hebben ze speciale voor ruiters?

Samurai

Berichten: 681
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Brunssum

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:04

Iedere zichzelf respecterende sportwinkel heeft zoiets

zwieke

Berichten: 2390
Geregistreerd: 15-10-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:12

Starsailorr schreef:
mijn vriend rijdt ook, en hij doet dan gewoon zo'n strakke onderbroek aan. Gaat perfect.

Mijn vriend ook :j Ik hoor hem toch niet klagen :Y)

BPVS

Berichten: 340
Geregistreerd: 22-09-09

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:14

Je kunt ook een string achterstevoor aandoen. De meeste mannen zeggen dat je dan meer ruimte hebt :D :D
Een vriend van mij koopt van die strakke sportboxers gewoon in de Hema. En die hoor ik niet klagen over blauwe ballen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:14

Mijn broers rijden ook zonder balbescherming. Zit je wel op je zitbeenknobbels?

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:18

Volgens mij helpt zo'n fietsbroek ook wel.
Maar om het nou Kroonjuwelen te noemen????

JohnJust1

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:21

@BPVS... Dat van die string is niet serieus, of wel? :\

@all, ik denk ik blijf netjes, maar inderdaad t gaat om m'n ballen. *D
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 23-02-10 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:23

Ik zou inderdaad meteen denken aan strakke boxer in combinatie met een goede zit. Vooral op jezitbeenknobbels zitten en misschien iets achterover om je plek in het zadel te vinden.

succes ermee!

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:23

mijn vriend rijd ook wel is ( niet heel vaak omdat ik gene iegen paard meer heb) maar heb hem er nog nooit over gehoord. hij heeft ook geen speciale boxer of dergelijke die hij enkel mer rijden aan heeft.
hij heeft zich zelf geleert om op zijn kont te zitten en niet zijn rug hol te trekken.
en dan rijd hij op mijn zadel die voor hem eigenlijk een inch te klein is. ( 17 inch)

JohnJust1

Berichten: 31
Geregistreerd: 22-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 17:30

@ nicole_hetty, heeft hij dan niet onwijze last van z'n rug na afloop? :?
Laatst bijgewerkt door Zwartwitje op 23-02-10 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: offtopic gedeelte verwijderd

nicole_hetty

Berichten: 1874
Geregistreerd: 08-07-05
Woonplaats: Gerkesklooster

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:35

ik heb hem nog nooit horen klagen terwijl hij eigenlijk voor ik met hem kreeg nooit een paard gezien had laat staan er op rijden;) hij gaat mee op buitenrit in de bak rijd hij ook stap draf en galop op groote paardne en kleine pony's ( brede pony;s van 1.35)
of hij durft zijn gevoel niet te uiten of hij heeft echt nergens last van. ik ken hem inmiddels als we het over pijn hebben en dan denk ik toch dat hij echt nergens last van heeft

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:36

Hi John, je maakt je teveel zorgen, ik ben een man, rij al jaren, en geloof me het is een non-issue. Als je je toch zorgen maakt, is een sportslip meer dan afdoende de zaak uit de "gevarenzone" te houden.
Zoals je gemerkt hebt veroorzaakt dit onderwerp veel te veel
opwinding in dit kippenhok... :roll:

Monchou

Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:37

Nou.. daar weet ik wel wat op :j
Je neemt een scherp, gekarteld mes..en dan.. }>

Nee geintje natuurlijk :+
Goed op je billen gaan zitten. Ik ken een aantal jongens die paardrijden maar heb er nog nooit een over gehoord.. :)

Zwartwitje

Berichten: 18603
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Onder de derde boom links

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:40

Moderatoropmerking:
Ik heb wederom een aantal offtopic berichten verwijderd. Dit is een laatste verzoek aan iedereen (dus ook aan de TS zelf) om het hier serieus te houden. Als dat niet mogelijk is, gaat dit topic alsnog op slot en dat zou erg jammer zijn voor de TS.
Als je onderling wilt geinen, doe dat dan via PB of MSN, maar houd dit topic daarvan vrij.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 17:53

ik denk dat het belangrijkste is dat het zadel groot gernoeg is
neem verder een paard met een vlakke gang en het allerverstandigste is:

neem een paar manege lessen zodat je al wat rijden kan :)*

kroonjuwelen ken ik ook als net woord voor mans zaakje :j

_JY_

Berichten: 939
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Zwolle

Re: Als man rijden; de edelstenen beschermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:04

Proberen écht recht te zitten, en eventueel een strakke(re) onderbroek aan te doen, zou ik zeggen. :)