Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 07:53

En ik zeg: Nooit Fietsen met je laarzen aan. Alleen als je ze wil verpesten moet je ermee gaan fietsen.
Ze worden er lelijk van, je krijgt lelijke vouwen aan de bovenkant en ze zakken lelijk in.
Rijlaarzen zijn om mee te rijden, anders hadden ze wel fietslaarzen geheten.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 07:58

Ik hoor zoveel mensen zeuren over die Petrie's, ik bedoel, waarom koop je ze dan nog? Ik heb altijd Cavallo's gehad en nog nooit ergens pijn aan gehad, ze zaten altijd direct perfect.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 08:07

Owhje jullie maken me zenuwachtig Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb net nieuwe gekocht, (op de markt Bloos, k pas ze précies, alleen de ingang was te klein)
en die staan nu dus bij de schoenmaker, om ze op te laten rekken. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik heb altijd veel blaren dingen gehad, dus ik heb geen tere voetjes gelukkig Haha!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 10:47

ik heb mijn laarzen nu ook ongeveer 3,5 maand en ben het zat, ik breng ze maandag naar de schoenmaker en laat er een rits in zetten. (Petrie standaard) iedere keer die kramp in mijn kuit zorgt ervoor dat ik ze niet eens meer aan durf te trekken.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 12:54

asjemenou schreef:
boemel schreef:
Ik denk niet dat mijn Petries nog fijn gaan zitten, want ze zitten te ruim bij de wreef, dus ik ga er in schuiven.
Om dat te compenseren trek ik mijn tenen op in de laars en zit 't helemaal voor geen meter meer Boos!
Ik heb volledig maatwerk genomen, juist om dit te voorkomen. Ik heb er echt spijt van. Sindsdien rijd ik concours met chaps.

Alleen als het heel koud is, trek is ze wel eens aan, want dan heb ik niet zo'n last van 3 paar sokken aan m'n rechtervoet en 2 paar sokken aan mijn linker Huilen .

Leg eens een paar zooltjes in je laarzen, van die goedkope van de scarpino of gewoon uit een oud paar schoenen halen, dan heb je minder ruimte bij wreef.
Desnoods nog een hakje erbij.

Tja dat had ik ook al geopperd Clown
Ik heb ook zooltjes en hakjes erin en sokken en dan gaat het best goed hoor. Ik rij i ieder geval wel weer graag met die dingen Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 12:56

Karanto schreef:
Ik hoor zoveel mensen zeuren over die Petrie's, ik bedoel, waarom koop je ze dan nog? Ik heb altijd Cavallo's gehad en nog nooit ergens pijn aan gehad, ze zaten altijd direct perfect.

Misschien omdat het merk het meest voor de hand liggende is Knipoog
Toen ik ze ging kopen wist ik niet eens van het bestaan van Cavallo, Recti... af...

Dus toen was de keus vrij snel gemaakt Clown

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 13:02

siko schreef:
Karanto schreef:

Toen ik ze ging kopen wist ik niet eens van het bestaan van Cavallo, Recti... af...

Ze hebben toch in vrijwel alle winkels meer merken dan alleen Petrie`s?
Ik heb juist nog nooit Petrie`s gehad, kom er hier op bokt pas achter hoe populair ze zijn. Clown

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 18:51

asjemenou schreef:
En ik zeg: Nooit Fietsen met je laarzen aan. Alleen als je ze wil verpesten moet je ermee gaan fietsen.
Ze worden er lelijk van, je krijgt lelijke vouwen aan de bovenkant en ze zakken lelijk in.
Rijlaarzen zijn om mee te rijden, anders hadden ze wel fietslaarzen geheten.

ik gebruik me laarzen voor alles fietsen wandelen rijden.
hoe wil je ze ooit inlopen als je er alleen maar een uur mee rijd?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:44

Het is eigenlijk heel erg simpel.
Laarzen inlopen doe je door er mee te lopen, en laarzen inrijden doe je door er mee te rijden.

Je doet er wel wat langer over, maar dan blijven ze wel veel mooier. Maar als je die lelijke deuken niet erg vindt, dan kun je er natuurlijk wel mee gaan fietsen.
Of gewoon een ander merk kopen, die zijn na een paar uurtje rijden gewoon ingereden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:50

Over watvoor deuken heb je het eigenlijk? Bloos

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 19:54

Aimee schreef:
Over watvoor deuken heb je het eigenlijk? Bloos

vraag ik me ook af

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:38

Die aan de bovenkant, bij je boog.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:28

Welke aan de bovenkant? Geen van mijn laarzen hebben deuken. Dat kan ook helemaal niet, want ze zitten helemaal pas om mijn benen heen. Dan zouden mijn benen dus ook deuken moeten hebben.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 08:52

Gelukkig hebben mijn benen ook geen deuken, maar mijn laarzen dus wel.
Afbeelding

Maar ik zal wel weer heel aparte benen hebben, maar ik ben wel vaker apart hier op bokt Knipoog

boroughlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:19

Komt dat door het fietsen? Ik heb ze ook wel eens met fietsen aan. & ook met ryden. Heb ze nu paar maanden & ze zitten heerlijk ! Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:28

asjemenou schreef:
Gelukkig hebben mijn benen ook geen deuken, maar mijn laarzen dus wel.

Dat ziet er voor mij eerder uit als niet goed passende laarzen of laarzen met een slechte pasvorm Bloos

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 15:59

Nee hoor, hebben al mijn laarzen die op maat zijn gemaakt.
Komt omdat ik mijn beugels te kort doe als ik op jonge paarden ga, daar kunnen ze ook niet tegen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:51

Op maat maken zegt me niet zo heel veel Bloos Zéker niet bij Petrie Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijd al een tijdje alleen maar jonge paarden en ook standaard met te korte beugels. Mijn laarzen hebben geen deuken hoor.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 17:53

Aimee schreef:
Op maat maken zegt me niet zo heel veel Bloos Zéker niet bij Petrie Nagelbijten / Gniffelen
Ik rijd al een tijdje alleen maar jonge paarden en ook standaard met te korte beugels. Mijn laarzen hebben geen deuken hoor.

Ik heb ook nog nooit petrie`s gehad hoor Haha!

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:21

Aimee schreef:

Dan rijd jij blijkbaar ook niet met laarzen met een dressuurboog die tot je oren gaat zo hoog ???

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 18:30

Simba_ schreef:
Dan rijd jij blijkbaar ook niet met laarzen met een dressuurboog die tot je oren gaat zo hoog ???

Mijn laarzen hebben gewoon een dressuurboog. Geen bizar hoge, dat vind ik niet om aan te zien en bovendien zijn veel dressuurbogen niet goed gesneden.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:42

asjemenou schreef:
siko schreef:

Ze hebben toch in vrijwel alle winkels meer merken dan alleen Petrie`s?
Ik heb juist nog nooit Petrie`s gehad, kom er hier op bokt pas achter hoe populair ze zijn. Clown

Juist, dat had ik ook. Wist wel wat Petrie's waren, maar ik merk dat (zeker hier op bokt) ze erg populair zijn. Ik denk dat dat merk
niet zo voor de hand liggende is, maar meer een soort 'ik draag Petrie's want dat is een merk dat iedereen heeft'. Nou, dan doe ik
graag dwars met mijn Cavallo's xD. Bij ons worden er trouwens vooral veel Lipica laarzen gedragen, gezien dat bedrijf bij ons in het dorp zit.
Dus heeeeeel erg veel Petrie's zie je hier niet.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:54

Petrie is toch echt in Nederland het meest voor de hand liggende merk. Nederlands merk dat zichzelf behoorlijk promoot dmv reclame en sponsoring en bovendien in de meeste ruitersportzaken geleverd wordt. Derby is ook Nederlands, maar daarvoor moet je al meer zoeken naar een leverancier en lange tijd hebben ze zichzelf niet heel erg gepromoot.
Lipica komt de laatste tijd erg op. Ook op een beperkt aantal plaatsen verkrijgbaar en alleen in rundleer.
Cavallo is een Duits merk en is vaak het alternatief van Petrie. Ik ben er niet zo weg van, doe mij maar Königs Haha!

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:27

Ik heb mijn Petrie Anky's nu ong. 3weken. En 1 been zit al helemaal heerlijk. Andere heb ik een blaar, dus zit nog niet zo lekker. Maar de pijn valt enorm mee hoor.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:05

Hebben jullie de petrie laarzen ook allemaal aan laten meten?? Via marktplaats kun je vaak nog mooie petries aan komen maar als je van elke maat laars 16 maten hebt is de kans klein dat die ene laars je past.