Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Re: Verschrikkelijk -> inlopen Petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 09:50

siko schreef:
Huilen van het lachen arme simba Ach gut

Ja voel me echt zielig Huilen van het lachen
Hartstikke veel geld betaald voor die dingen.
Omdat ze langer mee zouden gaan dan kalfsleren toch maar rund genomen. Dat zou wel mee vallen
met inlopen i.v.m. de rits (elegance)

Maar echt... Niet normaal. Als ik van mijn paard af kom moet ik ze gewoon uit. Ik houd het dan echt niet meer van de pijn. In mn hakken en de zijkant van mn hakken.. Om over mn knieholten nog maar te zwijgen Huilen van het lachen

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:02

Ik mocht een half jaar geleden ook leren laarzen uitzoeken van mijn ouders. Nou is het uitzoeken voor mij alleen al een ramp, omdat ik hele brede voeten heb, maar hele smalle enkels, vrij stevige kuit en dan weer smalle knie. Dus het was een ramp om passende laarzen voor mij te vinden. Ik wilde eerst Petrie's passen, maar die waren voor mij sowieso al een ramp om in te komen. Uiteindelijk mijn heil gevonden in de kalfslederen Cavallo's (Junior), met vrij brede voet en smalle enkel en met elastiek in de schacht voor meegroeien, maar voor mij dus voor mijn kuit. Er zit ook een rits in, dus makkelijk in en uit stappen. De eerste keer dat ik er mee reed, waren ze wel wat pijnlijk, maar toen had ik er een vrij stevige zool in zitten en zaten mijn voet en enkel gewoon te krap. Die zool heb ik toen vervangen door het zachte zooltje dat bij de laars zat en sindsdien heb ik nooit meer problemen gehad. Ze zien er ook nog prachtig uit, alleen aan de binnenkant de gewone slijtage.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:38

Simba_ schreef:
Omdat ze langer mee zouden gaan dan kalfsleren toch maar rund genomen. Dat zou wel mee vallen

Dat is echt zo'n onzin! Ik rijd al jaren met kalfsleren laarzen en ik gebruik ze ook echt intensief. Dan trek ik ook heus niet elke keer helemaal netjes mijn laarzen uit als ik een paard afspuit oid. Als je ze aan het eind van de dag netjes wegzet en regelmatig oppoetst is er niets mee aan de hand.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:43

Zep schreef:
Simba_ schreef:

Dat is echt zo'n onzin! Ik rijd al jaren met kalfsleren laarzen en ik gebruik ze ook echt intensief. Dan trek ik ook heus niet elke keer helemaal netjes mijn laarzen uit als ik een paard afspuit oid. Als je ze aan het eind van de dag netjes wegzet en regelmatig oppoetst is er niets mee aan de hand.

Dát had ik dus eerder moeten weten...
Maar rundleren gaan op den duur toch wel lekker zitten mag ik hopen ???

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 10:45

Ik heb helemaal niet zoveel last gehad van het inlopen. Ik heb Petrie's en ik heb er een week mee door het huis gelopen, daarna ben ik er gewoon mee gaan rijden. Tja wel stijf en ze zaten toen ook nog niet super lekker maar echt pijn had ik niet. Nu zitten ze heerlijk en ik wil nooit meer andere!

Ik doe mijn laarzen trouwens wel altijd direct na het rijden uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:03

Simba_ schreef:

Geen idee, want ik heb het nog nooit volgehouden om een paar volledig in te lopen Clown

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 12:06

Simba_ schreef:

Ja hoor Simba Haha!
Ik gebruik ze nu sinds een maand of twee intensief (niet gesproken van de pijn Clown die ik geleden heb) maar nu zitten ze BETER Haha! Haha! Nog niet optimaal zoals ik zou willen maar het wordt beter haha Knipoog

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:09

Ik heb vorige week ook mijn eerste Petries (Anky) gekocht. Natuurlijk wist ik dat het ramp zou worden ze in te lopen door alle verhalen maarja eigenwijs he.. Pfoe het is echt flink doorbijten! De voet lijkt al veel soepeler alleen heb ik last (pijn) aan de buitenkant van mijn enkels rechts meer dan links. Ik heb nog niet met de laarzen gereden, ben benieuwd hoe dat gaat!

Ik heb ze trouwens bij Olympia in Arnhem gekocht. Eigenlijk kwam ik alleen even om m'n maten op te laten meten zodat ik op internet naar laarzen kon zoeken. Ik heb dit altijd een vreselijke winkel gevonden doordat je zo onvriendelijk geholpen werd (als je al werd geholpen!). Door het vriendelijke en ik denk goede advies heb ik ze daar gekocht.
Laatst bijgewerkt door Flowerbomb op 02-05-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:11

ik heb ook petrie's bij mij duurde het ook wel een week of 2 voor ze echt lekker zaten, nu zitten ze echt super! ik heb gewoon korter gereden, en veel door je hurken gaan, het rare is dat ik gewoon helemaal geen last had van me knie holtes en ik hoorde toch van iedereen dat dat het ergste was!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:11

Mijn Petries heb ik ingelopen met inlegkruisjes in mijn knieholtes Bloos En dan heel veel traplopen. Na 2 weken aangetrokken op mijn paard.

Ik heb ze een keer of 30 aangehad en ik blijf ze vreselijk vinden. Echt zonde van het geld, ze waren over de € 400,00, maar zit er steeds meer aan te denken om ze maar te verkopen. Voor mij nooit meer Petrie.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 12:15

Niet opgeven Boemel!! Hoe moeilijk ook te geloven, ze gaan echt beter zitten! Ik kan nu met mijn hand op mijn hard zeggen: dat ik al liever met de Petries als met chaps op mijn paard rij. Het zit gelijk een stuk lekkerder en geloof mij: dat had ik noooit voor mogelijk gehouden. Nu zitten ze best lekker, laat ik het zo zeggen: wil ze niet persee uit doen omdat ze zo verschrikkelijk zitten Haha!

Ach gut

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:18

boemel schreef:
Mijn Petries heb ik ingelopen met inlegkruisjes in mijn knieholtes Bloos En dan heel veel traplopen. Na 2 weken aangetrokken op mijn paard.

Traplopen Wow! Dat kan ik dus echt niet dat doet zo veel pijn in mijn knieholtes!!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:21

Wie heeft er ervaring met de petrie hampshire??

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-08 12:22

Heb je al zooltjes, die halve hakjes zeg maar geprobeerd?
Wat bij mij goed hielp waren 2paar hele dikke zooltjes erin leggen. Dan zat mijn voet vaster in de stugge laars en kon ik me beter focussen op het inlopen zonder al te veel pijn in de knieholte Lachen Snapt u nog? Haha!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:25

Traplopen met inlegkruisjes in m'n knieholtes ging wel.
En inderdaad die halve hakjes heb ik ook gehad in de laarzen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:01

Simba_ schreef:

Ik heb een paar rundleren Petries van 13 jaar oud, héél intensief gebruikt. Alle naden zijn wel al een keer opnieuw dichtgenaaid door de schoenmaker, compleet nieuwe zolen eronder enz. enz.
Maarrrr.... Ze zijn nog steeds niet ingelopen Nagelbijten / Gniffelen

Over de kwestie rundleer/kalfsleer: Ik probeer al tijden mensen duidelijk te maken dat kalfsleer qua levensduur écht niet onderdoet voor rundleer. Zelfs niet als je er mee door de blub gaat banjeren; daar wordt elke leersoort namelijk slecht van, de één niet minder dan de ander. Op één of andere manier gaat het er echter niet in... Zonde, want het misverstand "rundleer heeft een langere levensduur" levert nogal wat miskopen op.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 19:40

heb er geen probleem mee heb ze vrijdag op gehaald me wonderwanita hier op bokt.
ze had er 2 keer opgelopen,dus ze waren nieuw.
ben er de volgende dag gelijk mee gaan fietsen rijden lopen alles.
moet zeggen dat opstappen moeilijk was maar de rest viel mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 20:30

Aimee schreef:
Zonde, want het misverstand "rundleer heeft een langere levensduur" levert nogal wat miskopen op.

En zelfs uit commercieel oogpunt wordt het door de ruitersportzaken ook niet gedaan Verward

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:23

Zep schreef:
Aimee schreef:
Zonde, want het misverstand "rundleer heeft een langere levensduur" levert nogal wat miskopen op.

En zelfs uit commercieel oogpunt wordt het door de ruitersportzaken ook niet gedaan Verward

Dus denken jullie echt dat mijn laarzen van 580 euro een miskoop zijn Huilen Huilen Huilen ?
Heb er super lang voor gespaard !

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:29

Ik denk niet dat mijn Petries nog fijn gaan zitten, want ze zitten te ruim bij de wreef, dus ik ga er in schuiven.
Om dat te compenseren trek ik mijn tenen op in de laars en zit 't helemaal voor geen meter meer Boos!
Ik heb volledig maatwerk genomen, juist om dit te voorkomen. Ik heb er echt spijt van. Sindsdien rijd ik concours met chaps.

Alleen als het heel koud is, trek is ze wel eens aan, want dan heb ik niet zo'n last van 3 paar sokken aan m'n rechtervoet en 2 paar sokken aan mijn linker Huilen .

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:33

boemel schreef:
Ik denk niet dat mijn Petries nog fijn gaan zitten, want ze zitten te ruim bij de wreef, dus ik ga er in schuiven.
Om dat te compenseren trek ik mijn tenen op in de laars en zit 't helemaal voor geen meter meer Boos!
Ik heb volledig maatwerk genomen, juist om dit te voorkomen. Ik heb er echt spijt van. Sindsdien rijd ik concours met chaps.

Alleen als het heel koud is, trek is ze wel eens aan, want dan heb ik niet zo'n last van 3 paar sokken aan m'n rechtervoet en 2 paar sokken aan mijn linker Huilen .

Leg eens een paar zooltjes in je laarzen, van die goedkope van de scarpino of gewoon uit een oud paar schoenen halen, dan heb je minder ruimte bij wreef.
Desnoods nog een hakje erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:35

Voor E580 had je een paar prachtige kalfsleren laarzen kunnen kopen die je een stuk makkelijker zou inlopen!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:41

Ja, met andere hakjes erin kan ik eigenlijk nog wel een keer proberen. Bedankt voor de tip.

Mij is toen ook kalfsleer afgeraden, omdat het te snel zou slijten.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 22:11

Zep schreef:

Héél apart is dat Ja

Misschien omdat ze weten dat de klant dan nog eens terug komt voor kalfsleren laarzen? Koe

Ivana2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 06:27

heel veeel FIETSEN!!!
dat was voor mij DE oplossing!
Me pony staat 5 min fietsen bij mijn huis vandaan en
dat was net een mooi stukje!! Niet gelijk tever!!